Test plne vybavenej Kie Sportage s benzínovým motorom za 36-tisíc eur: Výborný automat a veľa priestoru
Keď sa ocitnete v plne vybavenej Kii Sportage, máte pocit, že k úplnej motoristickej spokojnosti vám už nič nechýba. Zisťovali sme, či to platí aj v prípade kombinácie s najsilnejším benzínovým motorom a automatickou prevodovkou.
Vydané Text: Erik Stríž
**Začnime prevodovkou**. Teória hovorí, že dve spojky dokážu preniesť výkon z motora na kolesá bez prerušenia toku výkonu. V praxi sme sa mnohokrát stretli s tým, že najmä posúvanie v zápchach týmto prevodovkám veľmi nevoňalo a často sme sa posúvali prískokom vpred. Kia však svoju prevodovku naladila veľmi dobre a tieto neduhy sa takmer neprejavovali.
Bolo to aj **dostatočným výkonom motora**, ktorý dokázal s vozidlom narábať viac ako dostatočne dynamicky. Odpichy z križovatiek, dynamické zrýchľovanie pri predbiehaní, jazda s plne naloženým batožinovým priestorom aj interiérom. To všetko boli disciplíny, v ktorých sa Kia Sportage správala suverénne a nedala sa vyviesť z rovnováhy.
**Cenou však bola spotreba**, na ktorú by sme si asi nechceli veľmi zvykať. Kombinácia karosérie, hmotnosti, automatickej prevodovky a pohonu všetkých kolies si vybrali daň v podobe spotreby, ktorá bez zaváhania prekročila 9-litrovú hranicu. Ak nie ste presvedčení priaznivci benzínových motorov a netvrdíte, že nafta patrí iba do traktora, tak radíme skôr naftovú alternatívu. Najmä ak najazdíte ročne väčší počet kilometrov. Okrem spotreby však nemáme súhre motora a prevodovky čo vytknúť.
Rovnako tak ani **pohodlnému podvozku**, ktorý dokáže pohlcovať nerovnosti bez toho, aby ste to cítili v krížoch a plombách. Ešte aj riadenie je o čosi tuhšie než v predchodcoch, takže máte lepší pocit z kontaktu s vozovkou. Brzdy pracujú tak, ako by ste to od nich očakávali. Dajú sa primerane dávkovať a odhad na zastavenie vozidla na mieste, ktoré potrebujete, získate veľmi rýchlo.
Spomínali sme čerešničku na torte a plnú výbavu. V prípade testovanej verzie GT Line dostanete **všetko, čo si môžete priať**. Najlepšie to dokazujú štyri poschodia zaplnené pokreslenými tlačidlami. Na prvý pohľad sa môže zdať, že ich je veľa, no zorientujete sa v nich veľmi rýchlo a po chvíli ich budete neomylne triafať aj naslepo. U nás toto riešenie víťazí nad neustálym prepínaním a ťukaním do dotykovej obrazovky, ktoré odvádza pozornosť od riadenia. A to sme mali na palube aj také vychytávky ako uzávierku stredového diferenciálu, pomoc pri zjazde z kopca či možnosť prepínania medzi viacerými pohľadmi z kamier umiestnených na vozidle. S tým dokážete čosi uhrať aj v ľahšom teréne či na snehu.
Aby sme nezabudli na **vnútorný priestor, sedenie a variabilitu**. Krátke hodnotenie – všetko v poriadku, možno by to chcelo o čosi lepšie bočné vedenie predných sedadiel. Dlhšia verzia – ak nemáte 190 cm, nebude vám prekážať ani strešné okno a štyria sa odveziete pohodlne, v zime oceníte vyhrievanie krajných zadných sedadiel. O variabilitu a objem batožinového priestoru sa nemusíte obávať, roletku skryjete aj pod podlahu k dojazdovému rezervnému kolesu. Vidno, že pri vývoji mysleli ľudia aj na praktické detaily.
## Test Kia Sportage 1.6 T-GDI 4WD GT Line – Technické údaje
**Motor** prepĺň. benzínový R4, 1 591 cm3
**Výkon** 130 kW (177 k) pri 5 500 ot./min.
**Krútiaci moment** 265 Nm pri 1 500 ot./min.
**Pohon a podvozok**: 7-st. dvojspojková prevodovka, pohon všetkých kolies, vpredu McPherson, vzadu viacprvkové zavesenie kolies.
**Brzdy** vpredu aj vzadu kotúčové, vpredu s vnútorným chladením.
**Pneu** 245/45 R19.
**Batožinový priestor** 503/1 469 dm3
**Rozmery**: 4 485 × 1 855 × 1 635 mm,
**rázvor** 2 670 mm
**pohotovostná/celková hmotnosť** 1 562/2 200 kg,
**objem nádrže** 62 l.
**Najvyššia rýchlosť** 201 km/h
**Zrýchlenie 0 – 100 km/h** 9,1 s
**Spotreba** 9,1/6,8/7,6 l/100 km
**Emisie CO2** 175 g/km
**Cena/testované auto** 24 490 €/35 820 €
**Konkurenti**: Škoda Kodiaq, Nissan X-Trail, Honda CR-V
Erik Stríž
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Inzercia