Test Dacia Lodgy Techroad za 17-tisíc eur: Poriadne auto pre siedmych dospelých!
Segment rodinných MPV pomaly vymiera a na trhu zostávajú posledné modely, ku ktorým môžeme zaradiť aj Daciu Lodgy. Tá sa dokázala prispôsobiť módnym trendom a tento rok prišla aj vo verzii Techroad.
Vydané Text: Erik Stríž
Druhý rad je vyhradený najmä pre deti. Napriek tomu, že samotná lavica je delená len v pomere 60 : 40, disponuje tromi plnohodnotnými miestami s úchytmi ISOFIX. **Potešia vyklápacie stolíky** či veľké okná, ktoré poskytujú nerušený výhľad na krajinu. Kým nad hlavou je miesta na rozdávanie, vyšší cestujúci môžu v druhom rade zápasiť s miestom v oblasti kolien.
**Najpríjemnejšie sa sedí vpredu**, na mieste vodiča. Polohu za volantom si nájdu všetky druhy postáv, samotné nastavovanie prostredníctvom archaických páčok a pružín však môže chvíľku trvať. Vyzdvihnúť musím naozaj **ničím nerušený výhľad z auta** cez gigantické sklenené plochy. V prípade slnečných dní však počítajte s prenikajúcim teplom a nezabudnite si k povinnej výbave pribaliť aj opaľovací krém.
**Jednoduchá palubná doska** je umiestnená nižšie ako v bežných autách, čo môže robiť problémy pri odčítavaní údajov z centrálneho dotykového displeja. Samotné ovládanie multimediálneho systému považujeme za intuitívne a sme radi, že už aj **Dacia začala ponúkať funkciu zrkadlenia obrazovky telefónu** vo svojich modeloch.
Novinkou je tiež **špeciálna výbava Techroad** s efektnými dizajnovými doplnkami prinášajúca krajšie čalúnenie a červené detaily karosérie. Jazdné vlastnosti však zostali nezmenené. Napriek tomu, že sme Lodgy testovali v oplastovanej verzii, svetlá výška podvozka zostala v porovnaní s klasickým modelom nezmenená.
Na **terénne expedície budete musieť zabudnúť**, no rozbité poľné cesty **zvládnete ľavou zadnou**. Navyše kombináciu vznetového štvorvalca 1.5 dCi a šesťstupňovej manuálnej prevodovky považujem za to najlepšie, čo si môžete do Lodgy v súčasnosti objednať.
Kultivovaný agregát ponúka dostatok výkonu a **výbornú spotrebu nepresahujúcu 5,4 l/100 km**.
Pohodlné je tiež cestovanie na diaľnici, kde vďaka dlhším prevodom motor točí len niečo nad 2 500 ot./min.
## Test Dacia Lodgy Techroad 1.5 Blue dCi – Technické údaje
**Motor** preplň. dieselový R4, 1 461 cm3
**Výkon** 85 kW (115 k) pri 3 750 ot./min.
**Krútiaci moment** 260 Nm pri 2 000 ot./min.
**Pohon a podvozok**: 6-st. manuálna prevodovka, pohon predných kolies, vpredu McPherson, vzadu torzná priečka.
**Brzdy** kotúčové s vnútorným chladením vpredu, vzadu bubnové.
**Pneu**. 195/55 R16.
**Batožinový priestor** 207/827/2 617 dm³
**Rozmery**: 4 521 × 1 767 × 1 680 mm,
**rázvor** 2 810 mm,
**pohotovostná/celková hmotnosť** 1 26 3/1 920 kg,
**objem nádrže** 50 l.
**Najvyššia rýchlosť** 177 km/h
**Zrýchlenie** 0 – 100 km/h 11,2 s
**Spotreba** (WLTP) 3,8 – 4,4 l/100 km
**Emisie** CO₂ 105 g/km
**Cena/testované auto** 15 990/16 960 €
**Konkurenti**: Renault Scenic, Opel Zafira,
Erik Stríž
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Predstavujeme nový Qashqai
Nissan Qashqai sme si zamilovali všetci. Prémiové SUV je teraz za bezkonkurečnú cenu
Inzercia