Otestovali sme spotrebu Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Allgrip s automatickou prevodovkou
Suzuki Vitara nie je najvzrušujúcejším crossoverom na trhu, no patrí medzi najprístupnejšie modely s vynikajúcim pomerom cena/výkon. Takže sa vám bude páčiť viac, ako si myslíte. Testovali sme verziu 1.4 BoosterJet so šesťstupňovým automatom.
Vydané Text: Erik Stríž
**Interiér** balansuje na hranici kvalitných a miestami aj lakovaných plastov a tradičných tvrdých plastov so šmykľavým povrchom. V rámci poslednej modernizácie získala Vitara nové sedadlá s velúrovými poťahmi, ktoré oživia pohľad na interiér. Sedadlá sú komfortné a pozícia sedenia dosť vysoká aj v najnižšej polohe, no práve vyšší posed je dôvod na kúpu SUV, takže to nie je výčitka. Na zadné sedadlá si sadnete komfortne, no priestorový komfort na nohy je vykúpený kolmým posedom. Ten však nie je nepohodlný.
**Jazdné vlastnosti** sú veľmi dobromyseľné, ak v sebe máte ešte kúsok chuligána a vtrhnete na kruhový objazd vyššou rýchlosťou, môžete rátať s bezpečnou nedotáčavosťou, ktorá sa vám po čase zapáči.
**Podvozok** je vyladený veľmi dobre a neprekvapí vás žiadnou zákernosťou. Je však tvrdší, než majú niektorí konkurenti a to je mierny nedostatok v porovnaní s ostatnými. Na druhej strane patrí **Vitara medzi najlacnejšie modely s pohonom 4 x 4**, aj nami testovaný model mal pohon AllGrip, ktorý si nastavíte do vami želaného režimu, pričom máte možnosť uzamknúť medzinápravový diferenciál v pomere 50 : 50, čo zabezpečí slušnú prejazdnosť terénom, alebo aspoň bezproblémový príjazd k chate.
Na palube nechýbali ani asistenčné systémy, ktoré sú však príliš opatrné, predkolízny systém reaguje zakaždým aj pri pomalej rýchlosti a v prípade, že už brzdíte. Nemýli sa, ale je nakalibrovaný až veľmi ostro, tak, že vás budú jeho pípania občas znervózňovať.
**Kombinácia najsilnejšieho motora s automatickou dvojspojkovou prevodovkou** je veľmi príjemná najmä v meste. Tam funguje, ak máte chuť radiť prevodové stupne manuálne, máte možnosť prostredníctvom páčok za volantom. Rýchlosť radenia stupňov však nie je taká rýchla ako v prípade klasických DSG prevodoviek od koncernu VW.
Opäť musíme pochváliť **motor 1,4 BoosterJet**, ktorý je nielenže adekvátne výkonný, ale aj úsporný a tento charakter nestráca ani v kombinácii s automatickou prevodovkou.
Celotýždňový priemer spotreby sa ustálil na **6,7 litra benzínu na 100 kilometrov**. A to bude zrejme **najvážnejší predajný argument**, ktorý poteší každého budúceho majiteľa.
### Technické údaje Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet AllGrip 6AT
**Motor** prepĺň. benzínový R4, 1 373 cm3
**Výkon** 103 kW (144 k) pri 5 500 ot./min.
**Krútiaci moment** 220 Nm pri 1 500 ot./min.
**Pohon a podvozok**: 6-st. automatická dvojspojková prevodovka, pohon všetkých kolies, vpredu McPherson, vzadu torzná priečka.
**Brzdy** vpredu aj vzadu kotúčové, vpredu s vnútorným chladením.
**Pneu** 215/55 R 17.
**Batožinový priestor** 375/1 120 dm3
**Rozmery**: 4 175 × 1 775 × 1 610 mm, rázvor 2 500 mm
**prevádzková/celková hmotnosť** 1 195/1 730 kg,
**objem nádrže** 47 l
**Najvyššia rýchlosť** 200 km/h
**Zrýchlenie** 0 – 100 km/h 10,2 s
**Spotreba** 6,1 l/100 km
**Emisie CO2** 139 g/km
**Cena/testované auto** 19 490 €/23 030 €
**Konkurenti**: Opel Crossland X, SEAT Arona, Fiat 500 X
# Test Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Allgrip 6AT
Erik Stríž
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Predstavujeme nový Qashqai
Nissan Qashqai sme si zamilovali všetci. Prémiové SUV je teraz za bezkonkurečnú cenu
Inzercia