Test Kia Ceed 1,6 CRDi SCR SW: Akú spotrebu sme namerali dízlovému kombi?
Prakticky ihneď po tom, čo vás prejde hormonálny kŕč a túžba vlastniť SUV, rozhodnete sa pre racionálny formát auta. Kombi verzie kompaktných automobilov ponúkajú presne toľko auta, koľko potrebujete. Kia Ceed 1,6 CRDi Sportswagon pridáva aj vynikajúcu ekonomiku prevádzky.
Vydané Text: Erik Stríž
A ešte niečo. Všetkým dáva najavo, že máte zdravý chrbát, že nepotrebujete SUV s výhovorkou na osteoporózu či iné civilizačné ochorenie, ktoré nám priniesla naša lenivosť a neochota hýbať sa. Skôr naopak, kombi znamená, že v kufri budete chcieť voziť aj dlhé predmety, ktoré slúžia väčšinou na šport či iné voľnočasové aktivity. Pomôže vám k tomu batožinový priestor s celkovým objemom až 1 694 litrov, jeho základný objem je rovnako úctyhodných 625 litrov. A to je viac, ako má Kia Sportage! Potrebujete ďalší argument na kúpu?
Nech sa páči.
Druhým je motor. Už dávno som nejazdil s takto dobre vyladeným naftovým motorom. Nielenže poskytuje dostatočný výkon na to, aby ste s ním jazdil svižne. Kombinácia maximálneho výkonu 85 kW (115 k) a maximálneho krútiaceho momentu 280 Nm poskytuje akurátny priesečník dynamiky a najmä veľmi príjemnej spotreby. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 11 sekúnd nevyzerá na papieri lákavo, za volantom pôsobí Kia subjektívne ako oveľa rýchlejšie auto. Prispieva k tomu aj pružnosť motora. No najmä už spomínaná spotreba je mimoriadne priaznivá. Udržať spotrebu na úrovni 5,0 litra na 100 kilometrov nie je vôbec žiaden problém.
Aj keď sme auto jazdili v zimných podmienkach, celková spotreba sa ustálila na 5,6 litra nafty na 100 kilometrov, pričom sme sa o úspornú jazdu nijako nesnažili.
Bez väčšieho preháňania môžeme tvrdiť, že s touto pohonnou jednotkou môžete bez problémov jazdiť aj so spotrebou hlboko pod piatimi litrami, čo bude plne v súlade s technickými údajmi, ktoré udáva výrobca na svojej stránke. Opomenúť nemôžeme ani komfortný podvozok na 16-palcových kolesách, ktoré sa taktiež podieľajú na odfiltrovaní nerovností. Pritom však nijako netrpí jazdná stabilita, takže ak sa rozhodnete zatlačiť na plyn v zákrute, auto vám bude sekundovať bez problémov.
Čo sa vnútorných hodnôt týka, prehľadný a ergonomicky vynikajúco spracovaný interiér nedáva takmer žiaden priestor na kritiku. Zlícovanie jednotlivých dielcov je milimetrovo presné a aj bez veľkého množstva okrasných a lakovaných prvkov vyzerá celkom k svetu a použiteľne. Sedadlá poskytujú komfort plus slušné bočné vedenie, na zadných sedadlách je priestoru dosť aj pre dospelé osoby a dvojité dno batožinového priestoru prináša niekoľko praktických riešení. Vám už ostane iba voľba športového náčinia, ktoré si zvolíte, aby vám chrbát aj naďalej v pohode slúžil.
### Drobné poznatky z nášho redakčného testu
* Dynamické kombi sa v kombinácii s motorom 1,6 CRDi mení na mimoriadne úsporné rodinné auto
* Dizajn tretej generácie je mimoriadne vydarený, v tomto smere si Kia drží úroveň
* Automatická klimatizácia plus vyhrievanie všetkých dôležitých častí je samozrejmosťou vo verzii Gold
* Šesťstupňová manuálna prevodovka je presná a prispieva k úspornému charakteru auta
* Apple Carplay a Android auto vás vyjdú na 790 eur, príplatok však stojí za to
* Prehľadný prístrojový panel je klasický, to však ocenia najmä starší vodiči
* Dvojité dno batožinového priestoru je praktické a uložíte tam aj roletku
* Háčiky na zavesenie igelitky by mohli byť aj vyššie
* Po sklopení sedadiel máte k dispozícii 1 694 litrov využiteľného priestoru
* 16-palcové kolesá prispievajú ku komfortu jazdy
### Technické údaje Kia Ceed 1,6 CRDi SCR SW
**Motor** preplň. naftový R4, 1 598 cm3
**Výkon** 85 kW (115 k) pri 4 000 ot./min.
**Krútiaci moment** 280 Nm pri 1 500 – 2 750 Nm
**Pohon a podvozok**: 6-st. manuálna prevodovka, pohon predných kolies, vpredu zavesenie typu McPherson, vzadu nezávislé viacprvkové zavesenie.
**Brzdy** kotúčové, vpredu aj vzadu, vpredu s vnútorným chladením. Pneu 205/55 R16.
**Batožinový priestor** 625/1 301 dm3
**Rozmery**: 4 600 × 1 800 × 1 465 mm, rázvor 2 650 mm pohotovostná/celková hmotnosť 1 425/1 870 kg, objem nádrže 50 l.
**Najvyššia rýchlosť** 192 km/h
**Zrýchlenie** 0 – 100 km/h 11,0 s
**Spotreba** (WLTP) 4,6 – 4,9 l/100 km
**Emisie CO2** 121 – 129 g/km
**Cena/testované auto** 17 690 €/ 22 270 €
**Konkurenti**: Renault Megane Grandtour, Volkswagen Golf kombi, Ford Focus kombi
Erik Stríž
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Predstavujeme nový Qashqai
Nissan Qashqai sme si zamilovali všetci. Prémiové SUV je teraz za bezkonkurečnú cenu
Inzercia