TEST: Toyota C-HR 1.8 Hybrid má štýl, ale čo praktická stránka?
Vo svete plnom mestských crossoverov si automobilky nemôžu dovoliť svoje modely zanedbávať. Aj preto sa Japonci rozhodli dopriať obľúbenej Toyote C-HR jemnú skrášľovaciu kúru, ktorá autu výrazne pomohla.
Vydané Text: Peter Orosz
A dobre tvarovaný kufor, veľké odkladacie priestory vo dverách či praktické háčiky budú, hneď po vytriezvení z estetického opojenia, chýbať aj tým najväčším módnym expertom. **Preto som sa počas testovacieho týždňa zameral najmä na funkčnosť jednotlivých módnych výstrelkov, ktoré automobilka do tohto modelu zakomponovala.** Určité obmedzenia prináša už samotný vzhľad karosérie. Zvažujúca sa strecha a zapustené kľučky zadných dverí do širokého c-stĺpika negatívne ovplyvnili vnímaný priestor na zadných sedadlách.
Pocitovo má druhý rad bližšie k mestskému hatchbacku než k SUV. Lepšie na tom budú, samozrejme, deti. Tým môže prekážať absencia nabíjacích portov pre mobilné telefóny či horší výhľad z auta cez pomerne malé okná. **Budúci majitelia by si mali dávať pozor aj na výplne zadných dverí, ktoré sú náchylné na poškriabanie.** Naše auto malo nabehaných len niekoľko tisíc kilometrov a na plastoch sme našli dosť výrazné známky používania. Kvalitnejšie materiály nájdete vpredu. Sú mäkčené a vrchnú časť palubnej dosky zdobí elegantné prešívanie. Samotný stredový panel môžeme označiť za minimalistický, avšak chválim zachovanie fyzického ovládania klimatizácie cez tlačidlá. **Väčšinu ďalších funkcií potom ovládate cez volant alebo stredový displej.** Ten by si rozhodne zaslúžil viac pozornosti. Jeho grafické rozhranie a zobrazovacia kvalita totiž úplne nekorešponduje so zvyškom interiéru.
To isté by sme vedeli napísať aj o pohonnej jednotke. Pri pohľade na dravý exteriér modelu C-HR by totiž len málokto tipoval, že pod kapotu umiestnila Toyota svoju overenú hybridnú jednotku kombinujúcu elektromotor s benzínovým atmosférickým motorom s objemom 1,8 litra. Ten osloví skôr nízkou spotrebou a tichou prevádzkou než výkonom. **V meste je hybridná Toyota veľmi príjemným a pohodlným spoločníkom, veľkú zásluhu na tom má prevodovka e-CVT zabezpečujúca plynulé rozjazdy z križovatky.** Vtedy systémy uprednostňujú využívanie elektromotora, spaľovací motor sa zapája do hry až pri svižnejšej jazde vyššou rýchlosťou. A čo spotreba? V meste môžete bez väčších problémov jazdiť aj pod 5 l/100 km.
**TECHNICKÉ ÚDAJE | TOYOTA C-HR 1.8 HYBRID NEON LIME**
**Motor 1:** benzínový R4, 1 798 cm3
**Výkon** 64 kW (87 k) pri 6 000 ot./min.
**Krútiaci moment** 120 Nm pri 4 000 ot./min.
**Motor 2:** elektromotor
**Výkon** 53 kW (72 k)
**Krútiaci moment** 163 Nm
**Celkový výkon** hybr. systému 90 kW (122 k) pri 5200 ot./min. O
**Pohon a podvozok**: variátorová prevodovka E-CVT, pohon predných kolies, vpredu McPherson so stabilizátorom, zadná náprava multilink, brzdy kotúčové, vpredu s vnútorným chladením. Pneumatiky 225/50 R 18.
**Batožinový priestor** 372 dm3
**Rozmery**: 4 360 × 1 795 × 1 565 mm, rázvor 2 640 mm, pohotovostná/celková hmotnosť 1 455/1 860 kg, objem nádrže 43 l
**Najvyššia rýchlosť** 170 km/h O
**Zrýchlenie** 0 – 100 km/h 11,0 s
**Spotreba** 3,8/3,4/4,1 l/100 km
**Emisie** CO2 86 g/km
**Konkurenti**: Kia Niro, Škoda Kamiq, Renault Captur
Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!
Predstavujeme nový Qashqai
Nissan Qashqai sme si zamilovali všetci. Prémiové SUV je teraz za bezkonkurečnú cenu
Inzercia