TEST: Toyota C-HR 1.8 Hybrid má štýl, ale čo praktická stránka?

Vo svete plnom mestských crossoverov si automobilky nemôžu dovoliť svoje modely zanedbávať. Aj preto sa Japonci rozhodli dopriať obľúbenej Toyote C-HR jemnú skrášľovaciu kúru, ktorá autu výrazne pomohla.
Vydané  Text: 
Nemyslím si, že som tou správnou osobou, ktorá by mala vykonávať rozsudky nad testovanou Toyotou C-HR. Oblečenie totiž nakupujem v supermarkete, holím sa zhruba raz za týždeň a jediným nástrojom na úpravu môjho účesu je staromódny hrebeň. Som teda v úplnom kontraste s ľuďmi, pre ktorých bol tento hybridný crossover v špeciálnej dizajnovej edícii Neon Lime navrhnutý. **Toyota C-HR však rozhodne nie je prvým autom, ktoré sa snaží pritiahnuť pozornosť zákazníkov na peknú farbu, originálny dizajn či luxusné doplnky.** Takéto autá sme tu už mali a zo skúsenosti viem napísať, že pri podobných projektoch rozvášnení dizajnéri často úplne zabúdajú na praktickú stránku auta.
A dobre tvarovaný kufor, veľké odkladacie priestory vo dverách či praktické háčiky budú, hneď po vytriezvení z estetického opojenia, chýbať aj tým najväčším módnym expertom. **Preto som sa počas testovacieho týždňa zameral najmä na funkčnosť jednotlivých módnych výstrelkov, ktoré automobilka do tohto modelu zakomponovala.** Určité obmedzenia prináša už samotný vzhľad karosérie. Zvažujúca sa strecha a zapustené kľučky zadných dverí do širokého c-stĺpika negatívne ovplyvnili vnímaný priestor na zadných sedadlách.
Pocitovo má druhý rad bližšie k mestskému hatchbacku než k SUV. Lepšie na tom budú, samozrejme, deti. Tým môže prekážať absencia nabíjacích portov pre mobilné telefóny či horší výhľad z auta cez pomerne malé okná. **Budúci majitelia by si mali dávať pozor aj na výplne zadných dverí, ktoré sú náchylné na poškriabanie.** Naše auto malo nabehaných len niekoľko tisíc kilometrov a na plastoch sme našli dosť výrazné známky používania. Kvalitnejšie materiály nájdete vpredu. Sú mäkčené a vrchnú časť palubnej dosky zdobí elegantné prešívanie. Samotný stredový panel môžeme označiť za minimalistický, avšak chválim zachovanie fyzického ovládania klimatizácie cez tlačidlá. **Väčšinu ďalších funkcií potom ovládate cez volant alebo stredový displej.** Ten by si rozhodne zaslúžil viac pozornosti. Jeho grafické rozhranie a zobrazovacia kvalita totiž úplne nekorešponduje so zvyškom interiéru.
To isté by sme vedeli napísať aj o pohonnej jednotke. Pri pohľade na dravý exteriér modelu C-HR by totiž len málokto tipoval, že pod kapotu umiestnila Toyota svoju overenú hybridnú jednotku kombinujúcu elektromotor s benzínovým atmosférickým motorom s objemom 1,8 litra. Ten osloví skôr nízkou spotrebou a tichou prevádzkou než výkonom. **V meste je hybridná Toyota veľmi príjemným a pohodlným spoločníkom, veľkú zásluhu na tom má prevodovka e-CVT zabezpečujúca plynulé rozjazdy z križovatky.** Vtedy systémy uprednostňujú využívanie elektromotora, spaľovací motor sa zapája do hry až pri svižnejšej jazde vyššou rýchlosťou. A čo spotreba? V meste môžete bez väčších problémov jazdiť aj pod 5 l/100 km.
**TECHNICKÉ ÚDAJE | TOYOTA C-HR 1.8 HYBRID NEON LIME** **Motor 1:** benzínový R4, 1 798 cm3 **Výkon** 64 kW (87 k) pri 6 000 ot./min. **Krútiaci moment** 120 Nm pri 4 000 ot./min. **Motor 2:** elektromotor **Výkon** 53 kW (72 k) **Krútiaci moment** 163 Nm **Celkový výkon** hybr. systému 90 kW (122 k) pri 5200 ot./min. O **Pohon a podvozok**: variátorová prevodovka E-CVT, pohon predných kolies, vpredu McPherson so stabilizátorom, zadná náprava multilink, brzdy kotúčové, vpredu s vnútorným chladením. Pneumatiky 225/50 R 18. **Batožinový priestor** 372 dm3
**Rozmery**: 4 360 × 1 795 × 1 565 mm, rázvor 2 640 mm, pohotovostná/celková hmotnosť 1 455/1 860 kg, objem nádrže 43 l
**Najvyššia rýchlosť** 170 km/h O
**Zrýchlenie** 0 – 100 km/h 11,0 s 
**Spotreba** 3,8/3,4/4,1 l/100 km
**Emisie** CO2 86 g/km
**Konkurenti**: Kia Niro, Škoda Kamiq, Renault Captur




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!




Inzercia

Inzercia