TEST: Renault Megane Trophy je suverénnym kráľom hot hatchov!

Stačí jeden týždeň za volantom Renaultu Megane Trophy 300 EDC na to, aby ste si nanovo prestavali hodnotový rebríček v kategórii hot hatchov a postavili na vrchol práve tento model.
Vydané  Text: 
Pointou svetoznámych pretekov Tourist Trophy je to, že sa preteká na bežných cestách. Trať je verejná uzavretá cesta, s reálnymi zákrutami, križovatkami aj dedinami. Vzrušenie z rýchlosti máme mnohí zakódované v sebe a popustiť uzdu kilowattom na bežnej ceste je príjemný pocit. Hoci len na jednu zákrutu, na jeden ostrý štart z križovatky, prípadne na sériu zákrut na okreske. **Ak sa chcete vcítiť do roly pretekára, prípadne prežiť motocyklovú eufóriu zabalenú do istoty dvojstopového auta, nemáte nad čím váhať.** Renault Megane R.S. je tým pravým náčiním. Možno budete mať pokušenie verziu Trophy označiť za mierne upravený Megane R.S.
Napokon ste dosť blízko pravde, verzia Trophy má podvozok Cup so samosvorným diferenciálom Torsen v sériovej výbave, červené strmene bŕzd, hydraulické dorazy tlmičov, tuhšie pružiny aj tlmiče a aj stabilizátory. **Okrem toho však pridáva aj 19-palcové disky kolies, dvojdielne brzdy, volant čalúnený kožou aj alcantarou, ľahšiu batériu o 8 kilogramov a celkovo ušetrených až 17 kilogramov pohotovostnej hmotnosti.** A zabudol som na to najpodstatnejšie – športový výfuk, ktorý sa na radosti z jazdy podieľa streľbou z výfuku. Stačí podradiť, a máte, čo ste chceli. Streľbu do výfuku, ktorú si užijete ako nikdy predtým. A, samozrejme, nezabudnime na plus dvadsať koní, či v prípade dvojspojkovej sedemstupňovej prevodovky aj na plus 30 newtonmetrov krútiaceho momentu. To je všetko? Ani zďaleka, už táto dávka technických detailov naznačuje, že konštruktéri makali na prejave ostrejšej verzie. **Keď Lamborghini zhodí 30 kilogramov, všetci nadšene tlieskajú, pri Renaulte majú tendenciu laici tento počin negovať myknutím pliec.**
Navyše motor dostal kompletne prepracovanú hlavu valcov, ktorú mali na starosti špecialisti z tímu Renault F1. Nie, nežartujeme, vývojové stredisko Renault Sport bolo v tom čase vybookované. Výsledkom je tristokoňový agregát s maximálnymi otáčkami turbodúchadla na úrovni 200-tisíc otáčok za minútu. Na to, aby tieto otáčky turbo vydržalo, dostalo keramické ložiská a vynikajúci grip vylepšujú aj pneumatiky Bridgestone Potenza S007. **Verzia Trophy evidentne mieri do náručia nadšencov, ktorí chcú to najlepšie aj vrátane tých najmenších detailov.** Sú to skutočne pretekári-amatéri, ktorých nájdete na okruhoch po celej Európe vrátane Slovenska. A sú to oni, ktorí sa nebudú sťažovať na tvrdý podvozok, ktorý je však paradoxne na dorazoch mäkký a užijú si všetko.
Na okruhu poskytne Trophy najväčšiu odmenu a bude vám partnerom, ktorý odolá ostrému brzdeniu a jazda na hrane odhalí aj lepšie reakcie motora a viac parky k dispozícii. Inak nemáte v bežnej premávke šancu precítiť plus dvadsať koní aj zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 5,7 sekundy. Oplatí sa vám sedemstupňová automatická prevodovka? **Nuž, ak mám byť úprimný, ak chcete využiť Trophy naplno, zvoľte si šesťstupňovú manuálnu prevodovku, ak chcete komfort EDC, bude vám stačiť aj základná verzia Sport.** Inak po týždni jazdenia s Meganom Trophy R som si opäť povzdychol a zaželal, aby som na cestách videl čo najviac Renaultov s týmto nápisom na zadnom kufri. Sú to totiž poslední nositelia radosti, ktorých život je v rámci novej legislatívy čím ďalej tým ťažší.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!




Inzercia

Inzercia