TEST: Subaru Outback pokračuje tam, kde iné SUV končia.
Subaru Passe-Partout. Nie som francuzštinár, ale kolega mi povedal, že to v preklade znamená: prejde všetkým. A to je krátka charakteristika testovaného Subaru Outback 2.5i-S CVT v akčnej verzii X.
Vydané Text: Peter Orosz
Má extrémne stabilnú klientelu, ktorá si v podstate iba pravidelne obmieňa tento model bez toho, aby bola nútená kúpiť nový. A skúste ho zaparkovať oproti Honde CR-V a zistíte, že je takmer rovnako vysoká ako ona. Vďaka tomu si užíva imidž robustného kombi s úctyhodnou svetlou výškou. Musím sa usmiať pri pomyslení na to, ako málo stačilo k tomu, aby som si Outback pozrel nanovo. **Svietivo zelené doplnky na maske chladiča, na bočnej ochrane dverí a ideálny kontrast perleťovo-bieleho laku a nelakovaného čierneho plastu a čiernych diskov kolies urobí svoje.** Pritiahne vašu pozornosť, lebo vám na ňom nebude niečo sedieť. A o to ide.
Ešte krajšie je doladený interiér. Prešívanie kontrastnou zelenou niťou nájdete takmer vo všetkých prvkoch interiéru. Palubná doska, lakťová opierka, volant, obklad dverí, manžeta voliča automatu a aj sedadlá využívajú efekt žiarivej zelenej farby. Apropo, sedadlá. **Ich čalúnenie drsnou látkou v kombinácii s dvoma odtieňmi sivej kože prispieva k celkovému imidžu drsného kombi.** Prirátajte k tomu aj veľkorysý priestor na zadných sedadlách, batožinový priestor s objemom 559 litrov a nemôžete si nevšimnúť rodinný rozmer tohto auta.
Recept úspechu
Je paradoxné, že Subaru veci nekomplikuje. Pod kapotou sa nachádza osviežujúco jednoduchá technika. Klasický 2,5-litrový atmosférický štvorvalec s maximálnym výkonom 129 kW (175 k) a maximálnym krútiacim momentom s hodnotou 235 newtonmetrov. **Motor spolupracuje s bezstupňovou automatickou prevodovkou Lineartronic, ktorá má sedem prednastavených stupňov na manuálne radenie,** v prípade, že ste zatúžili po manuálnom radení prevodových stupňov. Dynamiku dokumentuje zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 10,2 sekundy, čo v podstate naznačuje pointu auta.
Je ňou predovšetkým komfort. **Pruženie a tlmiče sú nastavené tak, aby posádku čo najviac izolovali od stavu našich ciest i faktu, že pred sebou máte poriadnu dávku kilometrov.** Zaradíte Drive a vyrazíte. Bezstupňová prevodovka CVT navyše simuluje prejav klasického automatu, keď z času načas zníži otáčky a vy máte dojem, že radí rýchlosti. Pochváliť musíme aj príjemnú úroveň priemernej spotreby. Po týždni nám palubný počítač ukazoval 7,9 litra na 100 kilometrov, čo je príjemná hodnota.
**Na nemeckej diaľnici môžete využiť maximálnu rýchlosť 210 km/h, to však robiť nebudete. Pointou totiž nie je naháňanie maximálky, ale schopnosť zhltnúť akúkoľvek nerovnosť na ceste.** Najneskôr na šotolinovej ceste si Outback obľúbite. Pokojne ignorujte marketingovú masáž so surfovými doskami či s horolezeckým výstrojom a inými nástrojmi voľného času, na absolútnu spokojnosť s jazdnými vlastnosťami stačia aj niektoré úseky slovenských ciest. V prípade, že sa ponáhľate, odporúčame využiť režim „S“, ktorý podrží motor vo vyšších otáčkach a umožní dynamickejší prejav jazdy.
Asistenčné systémy ako adaptívny tempomat a systém Eye Sight však využijete skôr ako režim S. V kolóne sa s použitím adaptívneho tempomatu posúvate bez problémov, systém zbytočne intenzívne nebrzdí a rovnako sa rozbieha bez hektiky. Eye Sight spoľahlivo upozorní vodiča nielen na prekážky, ale aj na to, že kolóna áut pred ním sa pohla a on nereaguje. Multimediálny systém si rozumie aj s modernými smartfónmi.
Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!
Inzercia