TEST: Subaru Outback pokračuje tam, kde iné SUV končia.

Subaru Passe-Partout. Nie som francuzštinár, ale kolega mi povedal, že to v preklade znamená: prejde všetkým. A to je krátka charakteristika testovaného Subaru Outback 2.5i-S CVT v akčnej verzii X.
Vydané  Text: 
Farebná kombinácia bielej, čiernej a svietivo zelenej sa mi páčila natoľko, že som sa bál toto auto hoci čo i len trocha zašpiniť. Tomáš však fotoaparátom naznačuje, že poďme fotiť na lúku. Smutne myknem plecom, no zrejme to je údel Subaru Outback. Ísť mimo cestu. Na stredovej konzole som si všimol prakticky ihneď tlačidlo X-Mode, ktoré naznačuje, že Outback sa blata, špiny, snehu a výjazdov veru nebojí. **Prejde aj tam, kam by ste ho ani v sebaobrane neposlali. Robí to už roky a v podstate sa roky nemení.** Aj naďalej je to robustné kombi, skutočný crossover, ktorý sa zbytočne neženie za SUV.
Má extrémne stabilnú klientelu, ktorá si v podstate iba pravidelne obmieňa tento model bez toho, aby bola nútená kúpiť nový. A skúste ho zaparkovať oproti Honde CR-V a zistíte, že je takmer rovnako vysoká ako ona. Vďaka tomu si užíva imidž robustného kombi s úctyhodnou svetlou výškou. Musím sa usmiať pri pomyslení na to, ako málo stačilo k tomu, aby som si Outback pozrel nanovo. **Svietivo zelené doplnky na maske chladiča, na bočnej ochrane dverí a ideálny kontrast perleťovo-bieleho laku a nelakovaného čierneho plastu a čiernych diskov kolies urobí svoje.** Pritiahne vašu pozornosť, lebo vám na ňom nebude niečo sedieť. A o to ide.
Ešte krajšie je doladený interiér. Prešívanie kontrastnou zelenou niťou nájdete takmer vo všetkých prvkoch interiéru. Palubná doska, lakťová opierka, volant, obklad dverí, manžeta voliča automatu a aj sedadlá využívajú efekt žiarivej zelenej farby. Apropo, sedadlá. **Ich čalúnenie drsnou látkou v kombinácii s dvoma odtieňmi sivej kože prispieva k celkovému imidžu drsného kombi.** Prirátajte k tomu aj veľkorysý priestor na zadných sedadlách, batožinový priestor s objemom 559 litrov a nemôžete si nevšimnúť rodinný rozmer tohto auta.

Recept úspechu

Je paradoxné, že Subaru veci nekomplikuje. Pod kapotou sa nachádza osviežujúco jednoduchá technika. Klasický 2,5-litrový atmosférický štvorvalec s maximálnym výkonom 129 kW (175 k) a maximálnym krútiacim momentom s hodnotou 235 newtonmetrov. **Motor spolupracuje s bezstupňovou automatickou prevodovkou Lineartronic, ktorá má sedem prednastavených stupňov na manuálne radenie,** v prípade, že ste zatúžili po manuálnom radení prevodových stupňov. Dynamiku dokumentuje zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 10,2 sekundy, čo v podstate naznačuje pointu auta.
Je ňou predovšetkým komfort. **Pruženie a tlmiče sú nastavené tak, aby posádku čo najviac izolovali od stavu našich ciest i faktu, že pred sebou máte poriadnu dávku kilometrov.** Zaradíte Drive a vyrazíte. Bezstupňová prevodovka CVT navyše simuluje prejav klasického automatu, keď z času načas zníži otáčky a vy máte dojem, že radí rýchlosti. Pochváliť musíme aj príjemnú úroveň priemernej spotreby. Po týždni nám palubný počítač ukazoval 7,9 litra na 100 kilometrov, čo je príjemná hodnota.
**Na nemeckej diaľnici môžete využiť maximálnu rýchlosť 210 km/h, to však robiť nebudete. Pointou totiž nie je naháňanie maximálky, ale schopnosť zhltnúť akúkoľvek nerovnosť na ceste.** Najneskôr na šotolinovej ceste si Outback obľúbite. Pokojne ignorujte marketingovú masáž so surfovými doskami či s horolezeckým výstrojom a inými nástrojmi voľného času, na absolútnu spokojnosť s jazdnými vlastnosťami stačia aj niektoré úseky slovenských ciest. V prípade, že sa ponáhľate, odporúčame využiť režim „S“, ktorý podrží motor vo vyšších otáčkach a umožní dynamickejší prejav jazdy.
Asistenčné systémy ako adaptívny tempomat a systém Eye Sight však využijete skôr ako režim S. V kolóne sa s použitím adaptívneho tempomatu posúvate bez problémov, systém zbytočne intenzívne nebrzdí a rovnako sa rozbieha bez hektiky. Eye Sight spoľahlivo upozorní vodiča nielen na prekážky, ale aj na to, že kolóna áut pred ním sa pohla a on nereaguje. Multimediálny systém si rozumie aj s modernými smartfónmi.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!




Inzercia

Inzercia