Testovali sme Volkswagen Touareg v základnej výbave! Oplatí sa?

Volkswagen Touareg považujeme za jedno z najlepších SUV na trhu. Tentoraz k nám zavítal v základnej konfigurácii s atraktívnou cenovkou. Oplatí sa nad najlacnejším Touaregom vôbec rozmýšľať?
Vydané  Text: 
Auto v základnej výbave nie je ťažké na ulici identifikovať. Už zďaleka vám zvyčajne bijú do očí škaredé nelakované plasty, lacno pôsobiace puklice či halogénové svetlomety. Nehovoriac o interiéri, ktorý svojmu majiteľovi pri každom nastupovaní pripomína skutočnosť, že si zaobstaral to najlacnejšie z modelovej ponuky. **Väčšina zákazníkov preto cenám „už od“ vôbec neverí a pri konfigurácii základnú verziu automaticky preskakujú. Existujú však autá, ktoré vám aj za základnú cenu dokážu ponúknuť všetko, čo potrebujete pre každodenný život.** Takým autom je aj nami testovaný Volkswagen Touareg. Vo výsledku bol náš model obohatený len o tri príplatkové položky. Namiesto štandardných Full LED svetlometov sme mali k dispozícii adaptívne Matrixy, druhou položkou bol takzvaný Premium Paket s krajšími kolesami, a tak trochu zbytočným elektrickým otváraním batožinového priestoru, a posledný príplatok sa týkal parkovacej kamery. Zvyšok auta zostal sériový.
A ak máme byť úprimní, tejto verzii z praktického hľadiska nič podstatné nechýba. **Na ulici by len málokto dokázal s určitosťou povedať, že ide o najlacnejší Touareg v ponuke.** Chrómová maska chladiča je stále rovnako opulentná a vďaka dizajnovému prepojeniu predných svetlometov má auto drsný charakter, aký mu môže závidieť aj také Audi Q7. Určité detaily, kde by sa nižší stupeň výbavy mohol prejaviť a narušiť tak celkový estetický dojem, splývajú s dobre zvolenou čiernou farbou karosérie.
A čo interiér? Základný Touareg sa bude páčiť najmä tým, ktorí stále odolávajú displejom a potrpia si na fyzických ovládačoch. Na stredovom paneli nájdete menší displej vo veľkosti 9,2“ s tlačidlami na ovládanie klimatizácie. Nás potešila funkcia zrkadlenia obrazovky telefónu, za ktorú si nemusíte zbytočne priplácať. Netreba však zabúdať na to, že bez ohľadu na zvolený stupeň výbavy ide o vlajkovú loď značky. **V akomkoľvek Touaregu preto nájdete špičkové materiály a precízne dielenské spracovanie.** Druhý rad sedadiel zhltne aj dvojmetrové osoby a vo veľmi dobre prístupnom a priestrannom batožinovom priestore nechýbajú ani praktické háčiky či 12 V zásuvka.
Dovolím si napísať, že niektoré detaily základného interiéru sa mi dokonca páčia viac ako v prípade tých najvybavenejších verzií. Ako príklad môžem použiť elegantné analógové ukazovatele prístrojov pred vodičom, ktoré sú podľa môjho názoru krajšie než akákoľvek virtuálna grafika. **Absencia krehkých lesklých dekorov na stredovom tuneli môže taktiež potešiť prakticky založených záujemcov o tento model.** Výborný je tiež samotný posed za volantom. Napriek tomu, že ide o pomerne veľké SUV, pozícia za volantom do veľkej miery pripomína klasické osobné vozidlá. Tu nesedíte nad palubnou doskou, ale stávate sa súčasťou auta.
To isté môžem napísať aj o jazdných vlastnostiach. Vďaka pohonu všetkých štyroch kolies 4Motion výborne drží stopu a v ostrých zákrutách sú náklony karosérie minimálne. So slovenskými cestami si dokáže poradiť aj štandardný podvozok. Ten zvláda tlmiť väčšinu nerovností a do istej miery mu v tom pomáhajú aj samotné pneumatiky s dostatočne vysokou bočnicou. **Za zmienku stojí aj samotná izolácia kabíny od ruchov z okolia. Pri rýchlostiach nad 180 km/h preniká do kabíny minimálne množstvo aerodynamického hluku a cestujúci vďaka tomu môžu stále nerušene komunikovať.** Vďaka osemstupňovému automatu sa dokáže agregát udržiavať v ideálnych otáčkach tak, aby nerušil posádku.
V prípade potreby a plného zošliapnutia akcelerátora sa však nebojí rozohrať šesťvalcový orchester s krútiacim momentom až 500 Nm, maximálny záťah je pritom dostupný v pásme od 1 750 do 3 000 ot./min. **V spolupráci s výkonom na úrovni 170 kW dokáže toto dvojtonové SUV zrýchliť na stovku za menej ako 7,5 sekundy.** Najväčším prekvapením pre mňa však bola samotná spotreba. Pri normálnej jazde kombinujúcej mesto a diaľnice dokážete bez akýchkoľvek kompromisov podliezť 6,5 l/100 km.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!




Inzercia

Inzercia