Subaru Forester dostal hodnotenie crash testov ASV+++. Čo to znamená?

Grand Prix pre nové Subaru Forester za rekord v bezpečnosti.
Vydané  Text: 
Nová generácia Subaru Forester je rekordérom v bezpečnosti: získala Grand Prix za najvyššie skóre v crash testoch JNCAP, preverujúcich ochranu pri kolíziách. Program JNCAP, japonská obdoba Euro NCAP, udelil novému Foresteru 96,5 bodu, čo je najviac z doteraz hodnotených áut. Forester zároveň dostal za bezpečnosť maximálnych možných päť hviezdičiek, k čomu si ešte pripísal najvyšší rating ASV +++ (Advanced Safety Vehicle Triple Plus). Crash testy sa pritom uskutočnili pod novou, sprísnenou metodikou pre obdobie 2018-2019. Top ratingom ASV +++ a piatimi hviezdičkami pre obdobie 2018-2019 ocenil JNCAP aj aktuálne modely Impreza a Subaru XV. Obe tieto Subaru boli držiteľmi Grand Prix pre uplynulé hodnotiace obdobie rokov 2016-2017. Nový Forester ich teraz prekonal a stal sa najbezpečnejším autom predávaným v Japonsku. Úspešná obhajoba titulu je jasným potvrdením záväzku Subaru vyrábať autá s faktorom absolútnej všestrannej bezpečnosti. Nový Forester je postavený na Globálnej platforme Subaru, novej spoločnej architektúre používanej vo vozidlách značky. Nová platforma zvyšuje ochranu pasažierov vďaka vyššej absorpcii energie. Tú umožňuje kombinácia optimalizovanej konštrukcie podvozku a karosérie s vhodným rozmiestnením prvkov z vysoko pevnostnej ocele. Forester vďaka tomu vylepšil ochranu cestujúcich pri čelnom a bočnom náraze. Lepšie parametre dosiahol aj pri náraze zozadu, ktorý sa v Japonsku na rozdiel od Európy tiež testuje. Forester má v Japonsku v štandardnej výbave aj airbag pre chodcov. Tlakový senzor vo vnútri predného nárazníka dokáže identifikovať zrážku s chodcom a dá pokyn na vystrelenie airbagu. Vankúš zakryje oblasť stieračov a spodné časti predných stĺpikov, čím zníži následky stretu hlavy chodca s autom. Všetky tri modely využívajú unikátny asistenčný systém EyeSight, ktorý je súčasťou štandardnej výbavy. EyeSight sleduje situáciu pred vozidlom prostredníctvom dvojice kamier, pričom poskytuje funkcie predkolízneho brzdenia, manažmentu škrtiacej klapky a udržiavania v jazdnom pruhu. Skvelé výsledky testov bezpečnosti sú výborným predpokladom pre dosiahnutie cieľa Subaru, ktoré chce do roku 2030 eliminovať tragické následky pri nehodách svojich vozidiel. Nulová úmrtnosť sa týka nielen vodičov a cestujúcich v autách značky, ale aj ostatných účastníkov cestnej premávky vrátane chodcov a cyklistov, s ktorými by autá Subaru kolidovali. A preto bude japonská značka nekompromisne pokračovať v zdokonaľovaní svojich technológií primárnej, aktívnej, pasívnej i preventívnej bezpečnosti.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk




Inzercia

Inzercia