Krátky test Ford Tourneo Custom

Ford Tourneo Custom prichádza s omladenou tvárou, bohatšou výbavou a novým naftovým motorom 2.0 EcoBlue.
Vydané  Text: 
Ford Tourneo Custom bezpečne spoznáte podľa upravenej lichobežníkovej masky s piatimi lamelami, prepracovaného nárazníka s výraznejšími hmlovkami a hlavných svetlometov s denným LED svietením okolo celého ich obvodu. Uznávame, že testovanej verzii L2 zmeny svedčia a patrične vyšperkovaná príplatkovou výbavou vyzerá naozaj reprezentatívne.
### Zasadačka na kolesách Od komfortne vybavených dodávok sa dnes očakáva multifunkčnosť a variabilita, Tourneo Custom preto okrem troch radov sedadiel v tradičnom usporiadaní (2 + 3 +3) ponúka aj tzv. konferenčné sedenie s druhým radom otočeným proti smeru jazdy. Manipulácia so sedadlami nie je zložitá, chce to len trochu cviku, na druhej strane sa jedná o jediné vozidlo v triede kombinujúce 8-miest na sedenie s konferenčným sedením. Absolutórium si testovaný Ford zaslúži za stvárnenie palubnej dosky a odkladacích priestorov. Odložíte si tu všetko, čo potrebujete. Veci máte navyše krásne po ruke a počas jazdy nič z poličiek ani držiakov pohárov nevypadáva. Výborná je aj pozícia sedenia a reálny pocit z jazdy menším autom. Volant, pedále aj páka manuálnej prevodovky skrátka kladú správne odpory, v tom však Ford vynikal vždy.
Vyzdvihnúť musíme aj systém automatického prepínania diaľkových svetiel, pohotovejšie a lepšie fungujúci systém v žiadnom inom aute tohto segmentu momentálne nenájdete. ### Dva litre pokroku Motorári Fordu sa opäť vytiahli a postavili motor, na ktorý môžu byť hrdí. Novinka s interným označením Panther používa liatinový blok (má lepšie akustické vlastnosti ako hliník), hliníkovú hlavu so šestnásťventilovým rozvodom, rozvodový remeň s deklarovanou životnosťou až 240 000 km a presné piezoelektrické vstrekovače s ôsmimi otvormi. Výsledkom je efektívnejšie spaľovanie a prekvapujúco tichý chod. Zvykať sme si museli len na „ťažšie“ prevody šesťstupňovej manuálnej prevodovky, pod hranicou 1250 otáčok už totiž motor dunel a na najvyšší prevodový stupeň sme sa do týchto sfér „prepadli“ už pri poklese rýchlosti na 80 km/h. Hoci pružnosť motoru nechýba, najlepšie sa cíti okolo dvojtisícovej hranice. Dokazuje to aj asistent radenia, ktorý sa radenia na vyššie prevody aj pri defenzívnej jazde dožadoval vždy až za hranicou 2100 ot./min. ### Spotreba poteší Vysoká karoséria Fordu sa vzduchom prerezáva logicky s väčšou námahou ako bežné kompakty. Čím rýchlejšie jazdíte, tým výraznejšie rozdiel narastá. Napriek tomu nás testované auto na diaľnici príjemne prekvapilo. Jazda ustálenou rýchlosťou 130 km/h znamenala spotrebu necelých 9 litrov, čo je na pomery triedy výborná hodnota. Tu sa skrátka v dobrom ukázala kombinácia moderného naftového motora a manuálnej prevodovky s „dlhším“ odstupňovaním (pri 130 km/h točil Ford len 2150 otáčok). Spomalenie na 110 km/h reálnu spotrebu znížilo na 7,5 l/100 km.
Na testovacom úseku z Banskej Bystrice do Revúcej sme v kopcovitých úsekoch opäť v maximálnej možnej miere využívali brzdenie motorom, aj včasné vyraďovanie do neutrálu, aby sme šetrili kinetickú energiu rozbehnutého auta. Správna práca s manuálnou prevodovkou sa nám na konci trasy odmenila priemernou spotrebou len 6,7 l/100 km. Všetky spomenuté atribúty Tourneo Custom sú doplnené o 5 ročnú továrenskú záruku s limitom 200 000 km, ktorá je neoddeliteľnou súčasťou vozidla, robia z tohto auta skutočne atraktívnu alternatívu pre podnikanie a zároveň trávenie voľného času.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk




Inzercia

Inzercia