Testovali sme Suzuki Swift Sport! Je to auto, z ktorého sa budete každý deň tešiť.
Zakaždým, keď si zajazdím na malom výkonnom hatchbacku, uistím sa, že všetko je relatívne a menej je zvyčajne oveľa viac. Za volantom Suzuki Swift Sport sme si užili medziplyny, ručnú brzdu a poriadnu dávku plynu.
Vydané Text: Majo Bóna
Jednoducho ukáže prstom v katalógu. Všetko je v cene. Takže pohľad na sýtožltý Swift Sport bol veľmi príjemným osviežením. Auto s takou výraznou farbou som dlho nemal na test. Jediným negatívom boli neoriginálne disky kolies, ktoré sa k dizajnu auta nehodili, originálne sedemnásťpalcové disky však k autu pasujú vynikajúco a celok pôsobí dostatočne agresívne na to, aby ste si na ceste vydobyli rešpekt. A o to predsa ide, či nie? Napokon do zoznamu povinných jazdných úkonov tejto kategórie predsa patrí aj šou efekt, ktorý majiteľovi zabezpečí porciu otázok od okoloidúcich. A to je pridaná hodnota, ktorú bežné verzie zvyčajne neposkytujú. **Takže vzhľad dostáva odo mňa desať bodov, vyduté blatníky a dvojica koncoviek výfuku sľubujú zábavu na cestách všetkých tried, a tak to proste má byť.**
Volant – rúčka – plyn
Analógový zážitok je v prípade týchto automobilov presne to, čo ich v podstate drží nad vodou. Tri pedále, klasická ručná brzda a adekvátny volant je povinnosť, športové sedadlá sú nevyhnutnosť. Odškrtnuté s poznámkou, že sedadlá dokážu byť nielen športové, ale aj komfortné a to sa ráta. Okrem toho vyzerajú brutálne. **Prirátajte si kontrastné prešívanie a červeno-čierne lakované lišty či červený podklad otáčkomera a zoznam odlišností verzie Sport od ostatných je hotový.**
Optická kontrola prebehne za niekoľko sekúnd, pointa tohto modelu leží kdesi na priesečníku radosti z akcelerácie a vynikajúcich jazdných vlastností. Tvrdší podvozok má rád športové zaobchádzanie, za túto príjemnú hrubosť sa dokáže odvďačiť porciou zábavy, akú by ste od malého auta s turbomotorom rozhodne nečakali. Apropo, motor. Našťastie Suzuki nepodľahlo pokušeniu zvyšovať maximálny výkon motora, čo sa zvyčajne končí zvýšenou spotrebou na úkor mierne lepšej dynamiky. **Napokon z 0 na 100 km/h vyštartuje za 8,1 sekundy, čo je takmer identický čas, aký poskytuje aktuálna Corolla s hybridnou technológiou a kombinovaným výkonom na úrovni 147 kW (200 k).** Opäť plusový bod a zarátať musím aj bonus príjemnej hladiny priemernej spotreby. Suzuki Swift Sport nezabúda na svoje korene a aj keď sme takmer celý týždeň užívali vytočený motor aj brzdenie na poslednú chvíľu či jemné šmyky na brzdách, alebo naopak krátke trhnutie ručnou brzdou, **priemerná spotreba neprekročila hranicu 6,4 litra na 100 kilometrov.**
K tomu všetkému si prirátajte aj kompletnú plejádu asistenčných systémov, od predkolízneho až po adaptívny tempomat. Na jednej strane túto iniciatívu chválime, na tej druhej sú tieto systémy trocha premotivované, takže ich najskôr pri jazde vypnete.
Suzuki Swift Sport, alebo vo svete skratiek SSS, je nepochybne vynikajúce auto s množstvo pozitív, takže na koniec testu musím rozlúsknuť tú poslednú. Je to cena. Za 18 600 eur na jednej strane dostanete všetky prvky vybavenia, na druhej strane to vzhľadom na kategóriu označíte ako príliš vysokú cenu. A to budú musieť budúci majitelia prekusnúť. **Osobne by som vynechal porciu asistenčných systémov, ktoré by mohli cenu auta znížiť o pár tisíc eur.** Potom by bolo všetko v poriadku. Napokon vodiči hot-hatchov sú najčastejšie tí, ktorí si namiesto zapózovania na parkovisku radi zajazdia. A Swift Sport sa na každú jazdu bude tešiť spolu s nimi.
Inzercia