Hyundai i20 už dávno nie je len skromné autíčko do mesta. Modernizácia z neho
urobila jedno z technologicky najvybavenejších vozidiel v danom segmente. Ako
funguje s najsilnejším trojvalcom v kombinácii so sedemstupňovým automatom?
Radikálne zmeny exteriéru nečakajte. Upravené nárazníky a inak tvarovanú mriežku chladiča si na prvý pohľad všimne len málokto. Kvitujeme však presunutie nosiča evidenčného čísla zo zadného nárazníka na veko batožinového priestoru. V kombinácii s výraznejšími LED zadnými svetlometmi tak pôsobí auto zozadu o niečo širším a dospelejším dojmom. Sivá kôra mozgová mala čo robiť aj pri hľadaní noviniek v interiéri. Ukázalo sa, že hlavné slovo pri modernizácii mali najmä IT-čkári, ktorí vnútro obohatili o väčší displej palubného počítača a multimediálneho systému. **Ten využíva dobre známe rozhranie z iných modelov, ktoré umožňuje nielen bezproblémovú prácu pri konfigurácii vozidla, ale štandardne podporuje funkciu zrkadlenia obrazovky** cez Android Auto či Apple CarPlay.
[GALLERY id=29826]
**Veľký palec hore si Hyundai zaslúži za ponechanie fyzických tlačidiel a otočných ovládačov rádia, čo ocenia najmä starší zákazníci. Príjemným detailom sú tiež podsvietené vstupy pre mobilné zariadenia,** do ktorých bez problémov trafíte kábel aj v noci. Väčšiu pozornosť však mohli konštruktéri pri modernizácii venovať samotnému vzhľadu palubnej dosky. Na rozdiel od štýlového zovňajšku, **konzervatívny interiér zostal po stránke materiálov a vypracovania takmer nezmenený.** Veľká časť palubnej dosky je vyrobená z robustných tvrdých materiálov, o niečo príjemnejšie na dotyk sú farebne odlíšené časti využívajúce mäkčené plasty. Skutočnosť, že Hyundai i20 stále patrí do segmentu malých mestských vozidiel, vidieť najmä na spracovaní predných sedadiel, ktoré sú veľkosťou aj tvarom ideálne najmä do mesta. Počas dlhšieho pobytu za volantom môžu vyšším cestujúcim prekážať kratšie sedáky a nevýrazná opora chrbtice. Mäkšie výplne by sme si vedeli predstaviť aj vo dverách, kde si vodiči zvyknú pokladať lakeť. Tieto drobné nedostatky nám však počas chladných zimných dní vynahrádzal príplatkový balíček Winter, v ktorom dostanete vyhrievané predné sedadlá a veniec volantu.
[GALLERY id=29827]
O tepelnú pohodu na palube sa postaral aj prepĺňaný litrový trojvalec 1.0 T-GDI v najsilnejšej verzii s výkonom 88 kW (120 k) a krútiacim momentom 172 Nm. **Zahrievanie na pracovnú teplotu mu totiž netrvá dlho a už do piatich minút od chladného štartu začal prenikať do kabíny príjemne teplý vzduch. Po zahriatí navyše klesli vibrácie aj hluk od motora na prijateľnú úroveň.** Kvitujeme slušné odhlučnenie kabíny od podvozka, do interiéru neprenikalo výrazné množstvo aerodynamického hluku ani pri vyšších rýchlostiach. Páčilo sa nám tiež spojenie najsilnejšieho trojvalca s dvojspojkovou automatickou prevodovkou DCT, ktorá za každých okolností radila rýchlo a bez trhania.
[GALLERY id=29828]
**Auto nestrácalo dych ani na diaľnici a vďaka rýchlym reakciám prevodovky a motora na akcelerátor si Hyundai hravo poradil aj s bežným predbiehaním.** Pri plynulej jazde po meste však mala prevodovka tendenciu trojvalec zbytočne podtáčať. Často sa pritom motor dostával pod 1 500 ot./min., čoho výsledkom bol prenos vibrácií z motorového priestoru k cestujúcim. Kombinovaná spotreba sa po týždni ustálila na 7 l/100 km, čo nie je zlá hodnota pri zohľadnení zimnej prevádzky nezabehnutého motora.
AUTOVINY.SK » Aktuality » TEST: Hyundai i20 1.0 T-GDi je jedno z technologicky najvybavenejších vozidiel v danom segmente.
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!