Je Hyundai i30 Fastback naozaj praktický? Toto sme zistili!

Je už len málo automobilových výrobcov, ktorí ponúkajú viacero karosárskych verzií jedného modelu. Patrí medzi nich aj Hyundai s modelom i30. Na dlhodobý test sa k nám hlási jeho najnovšia verzia Fastback. Sme zvedaví, ako sa bude počas testu správať a čím sa bude vyznačovať oproti ostatným verziám.
Vydané  Text: 
Viete takto hneď a bez rozmýšľania povedať, ktorý výrobca má model s viacerými ako dvoma karosárskymi verziami? Kombináciu sedan – kombi, prípadne hatchback – kombi nájdeme. No to, na čo sa odvážil Hyundai, si zaslúži uznanie. Okrem hatchbacku a kombi predstavil aj tretiu karosársku verziu, ktorú pre klesajúcu líniu strechy a veľké piate dvere nazýva Fastback. A to netreba zabudnúť ani na to, že z hatchbacku vznikla aj ostrá verzia N s dvoma výkonovými úrovňami. Takúto bohatú paletu verzií dnes na trhu len tak nevidíte. Ono, tomuto druhu karosérie hovorí každý výrobca po svojom. Niekto liftback, niekto fastback. Podstatné sú však jeho praktické vlastnosti. Mierne predĺžená karoséria a splývajúca línia zadnej časti vytvárajú predpoklady na veľmi dobré praktické využitie.

Vyberte najkrajšiu Miss Drive a vyhrajte Hyundai i30 Fastback! Súťaž sa čoskoro uzatvára!

Autoviny.sk a auto motor a šport sú hrdými mediálnymi partnermi súťaže Miss Drive 2019.

### RODINNÝ INDIVIDUALISTA Praktické využitie je jedna vec, postavenie Fastbacku v rámci rodiny Hyundai i30 vec druhá. Keďže sme jazdili v hatchbacku aj v kombi, tak práve vo Fastbacku sme sa cítili inak. Pozícia sedenia akoby bola nižšie a interiér nás tak viac obklopoval. Počas jazdy sme cítili aj tuhšie nastavené odpruženie. Takže auto nás viac vtiahlo do svojho sveta a mali sme pocit, že okrem verzie i30 N je aj viac zamerané na šoféra a jeho zážitky za volantom. Hyundai tak robí všetko pre to, aby oslovil aj mladšie rodiny a ľudí, ktorým záleží na dizajne. Ten podčiarkujú aj denné LED svetlomety v prednom nárazníku. Veď sa len pozrite na auto zboku. Línia okien s chrómovou lištou na spodnej strane akoby jemne naznačovala, že toto nie je iba päťdverové auto. S jemným prižmúrením oka uvidíte atraktívne línie kupé. Pri tónovaných zadných oknách tieto línie vystupujú do popredia o čosi intenzívnejšie. A to je presne to, čo chcel Hyundai dosiahnuť. Atraktívny vzhľad, ktorý predáva, no zároveň ponechať dostatok priestoru na batožinu. A to sa naozaj podarilo. Veď oproti hatchbacku narástol základný objem batožinového priestoru o 55 dm3, po sklopení zadných sedadiel predstavuje nárast objemu 50 dm3. Preložené do reči batožiny, naložíte o jeden kufor, s ktorým môžete ísť na palubu lietadla, viac. Pri veľkých výletoch, kde sa počíta každý kúsok, ide o podstatnú výhodu.
Ak hovoríme o batožinovom priestore, tak sa musíme zamerať aj na veko. Jeho zadnú časť považujeme za mimoriadne podarenú. Dizajnéri odišli ďaleko od klasickej nudy obyčajných piatych dverí. Za to, ako sa im podarilo vytvarovať zadnú časť, vytvoriť viac ako len náznak zadného spojlera a ešte k tomu pridať štylizovaný nápis Fastback v strede, by sme im počas dovolenky chodili dobrovoľne strúhať ceruzky. NA VYŠŠIU ÚROVEŇ Pozrite sa na interiér a pochopíte, že aj tu sa Hyundai snažil. Náš testovací exemplár je v prostrednej výbave Family, no keď sa to tak vezme, tak mu nič podstatné nechýba. Možno by sme priplatili 900 eur za predné Full LED svetlomety so statickým LED prisvecovaním do zákrut a 790 eur za 8-palcový displej s navigáciou a rozhraním Apple CarPlay a Android Auto pre ešte komfortnejšie prepojenie mobilného telefónu s autom.
To by však cena presiahla hranicu 20 000 eur, pod ktorou sa naše testovacie vozidlo ešte stále pohybuje. A to sme už dostali 7-stupňovú dvojspojkovú automatickú prevodovku DCT s možnosťou voľby jazdných režimov Drive Mode za 1 850 eur. Ak by ste sa uspokojili so 6-stupňovým manuálom a rozhodli sa radšej pre nami odporúčané prvky, ešte stále sa udržíte pod 20 000 eurami. Musíme však povedať, že už v strednej úrovni výbavy Family dostanete rozumne vybavené auto. Môžete sa tešiť na komfortné prvky ako vyhrievanie volantu a predných sedadiel, viacero 12 V zásuviek či na 5-palcovú farebnú obrazovku informačného a zábavného systému, ktorý sa vie dorozumieť aj s hudbou uloženou v mobilnom telefóne a na obrazovke zobraziť aj obal prehrávaného albumu spolu s názvom skladby a menom interpreta. A to sú detaily, ktoré v dnešnom poprepájanom svete zavážia.
Ak hovoríme o vyššej úrovni, všimnite si lakované plochy, ktoré vyzerajú naozaj hodnotne. K tomu si pridajte chrómované povrchy na volante, vnútorných kľučkách dverí a na ovládačoch na volante. K tomu si pridajte dvojzónovú klimatizáciu. Jej ovládanie dostatočne veľkými a zrozumiteľnými samostatnými tlačidlami budeme chváliť vždy. Len škoda, že výduchy aj pre zadný rad sedadiel si Hyundai nechal vyhradené iba pre najvyššiu úroveň výbavy. > Vyberte si svoju Miss Drive 2019 a vyhrajte Hyundai i30 Fastback na celý týždeň! Hlasovať za svoju MISS DRIVE 2019 môžete hlasovať výhradne na webovej stránke [MissDrive.sk](https://www.missdrive.sk?utm_source=autoviny).
### KLASICKÁ ERGONÓMIA Pokiaľ sme chválili ovládanie klimatizácie, tak v podobne pozitívnom duchu pokračujeme aj pri rozmiestnení ostatných ovládacích a zobrazovacích prvkov. Klasické fyzické, alebo ak chcete, analógové ručičky ukazovateľov otáčok a rýchlosti dnes už pomaly miznú, Hyundai ich však vo Fastbacku ponechal. Spolu s veľmi dobre čitateľnými číslicami. Na prvý pohľad vám tak je jasné, akou rýchlosťou idete a či motor netrápite vysokými, alebo, naopak, nízkymi otáčkami. Na zobrazovanie informácií z palubného počítača slúži 4,2-palcová obrazovka medzi otáčkomerom a rýchlomerom. Prehľadná klasika, s ktorou budete spokojní bez ohľadu na vek. Volant je centrom ovládania mnohých funkcií a to platí aj o našom Fastbacku. Keď spomíname primárnu funkciu ovládania smeru, tak uznávame jasný kvalitatívny posun vpred. Predchádzajúce generácie mali výrazne gumenejšie riadenie. Teraz je už o čosi tuhšie, máte lepší pocit z väzby medzi volantom a kolesami a necítite sa ako námorný kapitán, ktorý iba krúti kormidlom. S nasmerovaním do zákruty sme nemali najmenší problém, rovnako tak s reakciami na naše povely. A sekundárna funkcia? Na volante narátate 12 ovládacích prvkov. Na prvý pohľad to môže vyzerať dosť, no veľmi rýchlo sa s nimi zoznámite a po pár kilometroch ich budete používať intuitívne. Ovládanie tempomatu a palubného počítača vpravo, audiosústavy a pripojeného telefónu vľavo. Jednoduché, prehľadné, účinné. Takto to máme radi.
### VYSOKÉ OČAKÁVANIA Rovnako ako vy v tomto texte, aj my sa s našou dlhodobo testovanou novinkou ešte len zoznamujeme. Vieme však, že prichádza v čase letných dovoleniek, takže môže očakávať, že jej praktické schopnosti naplno preveríme. Tešíme sa na dlhé cesty, využívanie tempomatu, výkon klimatizácie, ako aj na to, ako si bude motor rozumieť s prevodovkou a podvozkom po väčšej porcii kilometrov. Zatiaľ totiž na počítadle svieti 1 500 km, čo je úplný začiatok. Po prvých kilometroch sa spotreba hýbala kúsok nad hodnotou 7 l/100 km, čo pre začiatok vôbec nie je zlé. Čoskoro budeme s autom lepšie zžití a okrem jeho praktických schopností vám prezradíme, ako sa vyvíja spotreba. A na to sme zvedaví. Veríme, že aj vy! Hlasujte za Miss Drive 2019 a vyhrajte Hyundai i30 Fastback




Okolo áut a motoriek sa pohybujem odmalička, aj keď sme nikdy v rodine nemali Škodu 105/120. Za jeden z najväčších výkonov považujem generálku Žiguláka, ktorou sme s kamarátmi zložili praktickú maturitu na dopravnej priemyslovke. Na autách ma zaujímajú technické riešenia a inovácie, preto mi je ľúto, že v ostatnej dobe sa dozvedáme viac o konektivite a o mobilnom internete v autách než o novinkách v motoroch, nápravách a prevodovkách. Podľa mňa by auto malo mať charakter a aspoň trochu komunikovať s vodičom. Na autonómne jazdenie sa zatiaľ pozerám skepticky, aj keď časom môže byť riešením najmä v mestách. Baví ma cestovanie, komunikácia s ľuďmi a rozširovanie obzorov.



Inzercia

Inzercia