TEST: SEAT Tarraco 1.5 TSI 2WD – Ako jazdí len s pohonom prednej nápravy?

Sedem sedadiel a veľký vnútorný priestor. Kedysi požiadavka na vany. Dnes, keď ľudia kupujú všetko, čo má nálepku SUV, prechádza ťažisko predajov na túto kategóriu. SEAT do nej pripravil model Tarraco. Vyskúšali sme ho so základným benzínovým motorom.
Vydané  Text: 
Keďže však rastie požiadavka na to, aby aj SUV dokázalo odviezť sedem osôb, prispôsobil sa aj SEAT a pod podlahu batožinového priestoru umiestnil dve sedadlá. Je toto riešenie dostatočné na to, aby auto splnilo všetky požadované úlohy? Samotný SEAT Tarraco predstavuje v segmente veľmi zaujímavú voľbu. **Jeho základná výbava obsahuje viacero technologicky vyspelých prvkov. Každé vozidlo dostanete s digitálnou prístrojovou doskou, na ktorej si zobrazíte údaje podľa toho, čo si práve zaumienite.** Radi sa pozeráte na mapu? Alebo úpenlivo sledujete všetky aktuálne údaje o jazde a spotrebe? Či vám srdce poskočí, keď si môžete prepínať medzi rôznymi zobrazeniami rýchlomera a otáčkomera? Tarraco vám tieto záľuby splní mierou vrchovatou. K tomu dostanete aj samostatne stojaci displej na palubnej doske. No a čo je najzaujímavejšie a odlišuje Tarraco od konkurencie, sú LED svetlá. Túto technológiu využívajú všetky osvetľovacie zdroje v aute. **Od hlavných svetlometov cez osvetlenie interiéru, evidenčných čísel až po všetky čítacie lampičky.** Výhoda? Intenzívnejšie svetlo, menšie namáhanie očí a nižšie nároky na energiu, čiže aj nižšia spotreba. Samé výhody pre posádku aj životné prostredie.
Nás predovšetkým zaujímalo, ako sa prepĺňaný benzínový motor s objemom 1, 5 litra dokáže vyrovnať s hmotnosťou vozidla. Je to iba na mestskú premávku alebo zvládne aj nároky na svižné cestovanie za hranice všedných dní? **Prvým poznatkom je príjemne tichá prevádzka motora. Jeho reakcie na plyn môžeme ohodnotiť ako svižné, takže v meste na križovatkách nebudete brzdou premávky.** Napriek rozmerom sa autom aj slušne manévruje a s parkovacou kamerou dostanete aj prehľad za vozidlom.
To oceníte v parkovacích garážach aj na čoraz preplnenejších parkoviskách slovenských sídlisk. Mimo mesta, na okreskách, sa Tarraco cíti veľmi dobre. Spomedzi konkurentov mu konštruktéri dopriali príjemne tuhý podvozok, ktorý spolu s celkom slušným riadením oceníte pri prejazde zákrutami. Tlmenie nerovností mu tiež nerobí problémy, takže do cieľa sa dostanete bez toho, aby z vás auto vytriaslo dušu. **Diaľničné tempo predstavuje pre Tarraco a jeho základný benzínový motor výzvu iba v podobe vyšších nárokov na palivo.** Rýchlostne sa auto nestratí ani v tomto prostredí a voľbu benzínového, aj keď základného motora nebudete ľutovať. Hmotnosť a veľkosť karosérie v tomto prípade neoklamete, to je však problém všetkých SUV.
Dáva teda základný benzínový motor nejaké dôvody na to, aby ste museli rozmýšľať nad výkonnejšou alternatívou? Opäť, ako v mnohých prípadoch, ide o to, čo od auta požadujete a očakávate. Napríklad základný motor sa nekombinuje s automatom a pohonom všetkých kolies. A to môže byť problém. Stačí, aby nasnežilo či poriadne napršalo a pocítite, že auto nedrží stopu až tak isto, ako by ste si priali. Prípadne ak to auto robí na suchom asfalte. A nie je nič zábavnejšie, ako pozerať sa na SUV, ktoré na snehu bezmocne pretáča predné kolesá a nevie si rady. **Taktiež závisí aj od toho, na čo budete auto využívať. Ak s ním mienite aj ťahať nejaké prívesy, prípadne často využívať plné zaťaženie, bude sa vám lepšie jazdiť s výkonnejším motorom a s pohonom všetkých kolies.**
Všetky ostatné úlohy s prehľadom zvládne aj základný motor s objemom 1,5 litra, ktorý sa so spotrebou dostal na úroveň 8 l/100 km. Najmä pokiaľ ide o požiadavky na bežné aktivity okolo domácnosti a rodiny. **Teda rozvoz detí do školy a na krúžky, prípadne dovoz nákupov.** V tom prípade inak príkladnú variabilitu mierne znižuje skok v batožinovom priestore. Ten si vyžiadalo umiestnenie tretieho radu sedadiel a rezervného kolesa. To je však na palube vítaným prvkom. [CAR id=17042].




Okolo áut a motoriek sa pohybujem odmalička, aj keď sme nikdy v rodine nemali Škodu 105/120. Za jeden z najväčších výkonov považujem generálku Žiguláka, ktorou sme s kamarátmi zložili praktickú maturitu na dopravnej priemyslovke. Na autách ma zaujímajú technické riešenia a inovácie, preto mi je ľúto, že v ostatnej dobe sa dozvedáme viac o konektivite a o mobilnom internete v autách než o novinkách v motoroch, nápravách a prevodovkách. Podľa mňa by auto malo mať charakter a aspoň trochu komunikovať s vodičom. Na autonómne jazdenie sa zatiaľ pozerám skepticky, aj keď časom môže byť riešením najmä v mestách. Baví ma cestovanie, komunikácia s ľuďmi a rozširovanie obzorov.



Inzercia

Inzercia