TEST: SEAT Tarraco 1.5 TSI 2WD – Ako jazdí len s pohonom prednej nápravy?
Sedem sedadiel a veľký vnútorný priestor. Kedysi požiadavka na vany. Dnes, keď ľudia kupujú všetko, čo má nálepku SUV, prechádza ťažisko predajov na túto kategóriu. SEAT do nej pripravil model Tarraco. Vyskúšali sme ho so základným benzínovým motorom.
Vydané Text: Martin Šebesta
Nás predovšetkým zaujímalo, ako sa prepĺňaný benzínový motor s objemom 1, 5 litra dokáže vyrovnať s hmotnosťou vozidla. Je to iba na mestskú premávku alebo zvládne aj nároky na svižné cestovanie za hranice všedných dní? **Prvým poznatkom je príjemne tichá prevádzka motora. Jeho reakcie na plyn môžeme ohodnotiť ako svižné, takže v meste na križovatkách nebudete brzdou premávky.** Napriek rozmerom sa autom aj slušne manévruje a s parkovacou kamerou dostanete aj prehľad za vozidlom.
To oceníte v parkovacích garážach aj na čoraz preplnenejších parkoviskách slovenských sídlisk. Mimo mesta, na okreskách, sa Tarraco cíti veľmi dobre. Spomedzi konkurentov mu konštruktéri dopriali príjemne tuhý podvozok, ktorý spolu s celkom slušným riadením oceníte pri prejazde zákrutami. Tlmenie nerovností mu tiež nerobí problémy, takže do cieľa sa dostanete bez toho, aby z vás auto vytriaslo dušu. **Diaľničné tempo predstavuje pre Tarraco a jeho základný benzínový motor výzvu iba v podobe vyšších nárokov na palivo.** Rýchlostne sa auto nestratí ani v tomto prostredí a voľbu benzínového, aj keď základného motora nebudete ľutovať. Hmotnosť a veľkosť karosérie v tomto prípade neoklamete, to je však problém všetkých SUV.
Dáva teda základný benzínový motor nejaké dôvody na to, aby ste museli rozmýšľať nad výkonnejšou alternatívou? Opäť, ako v mnohých prípadoch, ide o to, čo od auta požadujete a očakávate. Napríklad základný motor sa nekombinuje s automatom a pohonom všetkých kolies. A to môže byť problém. Stačí, aby nasnežilo či poriadne napršalo a pocítite, že auto nedrží stopu až tak isto, ako by ste si priali. Prípadne ak to auto robí na suchom asfalte. A nie je nič zábavnejšie, ako pozerať sa na SUV, ktoré na snehu bezmocne pretáča predné kolesá a nevie si rady. **Taktiež závisí aj od toho, na čo budete auto využívať. Ak s ním mienite aj ťahať nejaké prívesy, prípadne často využívať plné zaťaženie, bude sa vám lepšie jazdiť s výkonnejším motorom a s pohonom všetkých kolies.**
Všetky ostatné úlohy s prehľadom zvládne aj základný motor s objemom 1,5 litra, ktorý sa so spotrebou dostal na úroveň 8 l/100 km. Najmä pokiaľ ide o požiadavky na bežné aktivity okolo domácnosti a rodiny. **Teda rozvoz detí do školy a na krúžky, prípadne dovoz nákupov.** V tom prípade inak príkladnú variabilitu mierne znižuje skok v batožinovom priestore. Ten si vyžiadalo umiestnenie tretieho radu sedadiel a rezervného kolesa. To je však na palube vítaným prvkom.
[CAR id=17042].
Inzercia