Nebudeme publikum dlho naťahovať a rovno na úvod prezradíme, že áno. Základná jednadvoječka nás príjemne prekvapila po viacerých stránkach a súperi v danej objemovej kategórii by sa mali mať na pozore. Kórejský štvorvalec dosahuje výkon 57 kW (78 k) a maximálny krútiaci moment 118 Nm, čo na papieri vôbec nevyzerá zle. Rovnako dobrá je však aj prax, v ktorej motor ťahá pekne odspodu a naplno prebúdzať sa začína tesne nad hranicou 2200 ot/min. Vysoké otáčky mu vôbec neprekážajú, práve naopak, má ich rád.
Za veľmi rozumné považujeme sprevodovanie: pri rýchlosti 90 km/h ukazuje otáčkomer na piatom rýchlostnom stupni výbornú hodnotu 2550 a pri diaľničných 130 km/h je to stále veľmi dobrých 3800. Vďaka umnému rozloženiu jednotlivých stupňov sa dajú dosahovať prijateľné spotreby paliva, o čom svedčí aj náš výsledný priemer 5,5 l/100 km. Vytknúť pohonnému ústrojenstvu sa dá len máločo, vari len horšia kultúra chodu v porovnaní s nedávno testovanou jednaštvorkou či chod radiacej páky päťstupňovej manuálnej prevodovky, ktorý by mohol byť o niečo presnejší.
Vydarenou súčasťou vozidla je aj podvozok, ktorý Hyundai i20 zdieľa s partnerským modelom Kia Soul. Aj napriek úzkym, sériovo dodávaným pneumatikám (175/70 R14), je auto v zákrutách prekvapivo stabilné a posádka vníma len jemné bočné náklony karosérie. Vcelku dobre zvláda malý Kórejčan priečne nerovnosti, pri prejazde ktorých zostáva hluk od náprav na prijateľnej úrovni.
Spokojnosť s pohonnou jednotkou a podvozkom ale vôbec nekorešponduje s našimi pocitmi z kabíny. Posadenie sa do testovaného modelu nás totiž vrátilo do nedávnej minulosti. Palubná doska je poskladaná z lacno vyzerajúceho tvrdého plastu a interiér zrádza viacero nedotiahnutých detailov ako napríklad umiestnenie prepínača funkcií palubného počítača na stredovej konzole, neprehľadný (aj keď dobre čitateľný) centrálny displej či nekryté zrkadielko v slnečnej clone. To počas jazdy pôsobí rušivo, keďže vodič v ňom vidí odraz pohybov rúk či volantu.
Slovami chvály tak v prípade interiéru uberieme a nasmerujeme ich len k množstvu odkladacích priečinkov na stredovom tuneli, dostatočnej priestorovej ponuke na predných sedadlách a aj nadpriemerne objemnému kufru s pravidelným tvarom, ktorý v základe ponúka 295 litrov. Príjemnou súčasťou áut kórejskej produkcie sa stávajú USB konektor či zásuvka AUX pre externé audiozariadenia.
Na záver nám nedá nespomenúť dizajn, ktorý neprináša nič revolučné a robí model i20 veľmi nenápadným. Plne však zodpovedá smerovaniu značky, keďže v rámci kórejského koncernu predstavuje Hyundai konzervatívne ladenú alternatívu. Nemožno tak očakávať dizajnové výstrelky ako si to môže dovoliť napríklad na rovnakom podvozku fungujúci model Kia Soul.
Text: Peter Michalec
Foto: PANER (1) a autor
**HODNOTENIE: \* \* \***
**Plusy**
Vnútorný priestor najmä na predných sedadlách, objemný kufor s pravidelným tvarom, množstvo odkladacích priestorov, solídny komfort pruženia, manévrovateľnosť, ochota základného motora, priaznivá spotreba, sprevodovanie.
**Mínusy**
Kvalita použitých materiálov a spracovania, vyhotovenie palubnej dosky, prehľadnosť centrálneho displeja, ergonomické nedostatky, nedotiahnuté detaily, vysoká nakladacia hrana kufra, manipulácia so zadnými sedadlami, absencia niektorých príplatkových prvkov výbavy (parkovacie senzory, vyhrievanie sedadiel a pod.).
Technické údaje**Motor****atmosférický benzínový 1.2 R4**Zdvihový objem1 248 cm3Výkon57 kW/78 k pri 6 000 ot/minKrútiaci moment118 Nm pri 4 000 ot/min**Karoséria**Dĺžka x šírka x výška3 940 x 1 710 x 1 490 mmRázvor2 525 mmBatožinový priestor295/1 060 lPohotovostná hmotnosť1 045 kgUžitočné zaťaženie470 kg**Jazdné výkony**Maximálna rýchlosť165 km/hZrýchlenie 0-100 km/h12,9 sKombinovaná spotreba5,2 l/100 kmSpotreba počas testu5,5 l/100 kmEmisie CO2124 g/km**Cena**Základná cena verzieod 9 499 € (286 167 Sk)