Testy

TEST: Mazda CX-3 2.0 Skyactiv-G 150 - Faceliftom k dokonalosti

Facelit zmenil vzhľad Mazdy len veľmi zľahka a na prvý pohľad je nepostrehnuteľný. To však vôbec nie je na škodu, pretože ak je niečo dobré, tak načo to meniť? A krivky CX-3 sú od jej vzniku vydarené. Jemne sa upravil len dizajn lamiel v maske chladiča a grafika zadných svetiel. Predné ostali nezmenené, od výbavy Attraction však dotanente už plnohodnotné LED svetlomety.

TEST MAZDA CX-3

V interiéri sa zmeny dotkli stredovej konzoly. Manuálnu ručnú brzdu nahradila elektronická, čo umožnilo rozložiť ovládače stredového displeja bližšie k voliču prevodovky. Vznikol tak priestor na zvačšenie odkladacieho miesta medzi sedadlami. V CX-3 tak teraz nájdete praktickú viacúrovňovú variabilnú schránku. Ostatný vzhľad aj funkčnosť interiéru a ovládacích prvkov ostali zachované. Ľudia vyššieho vzrastu sa môžu za volantom cítiť stiesnene. Nám prekážala krátka dĺžka sedákov. Počas jazdy však máte všetko poruke a už po chvíli budete na často používané ovládače siahať intuitívne.

TEST MAZDA CX-3

Na zadné sedadlá sa zmestia len dve dospelé osoby aj to nie dvojmetroví basketbalisti, ale Mazda sa ani netvári, že by sa tam zmestiť mali. Objem batožinového priestoru s dvojitou podlahou je 350 dm³. V prípade nami testovanej verzie Rovolution Top, kde sa pod podlahou nachádzal subboofer Bose, je objem 287 dm³. Dvojlitrový motor s výkonom 110 kW (150 k) s pohonom všetkých kolies vás zaručene dostane vždy tam, kam budete potrebovať. Samozrejme, o nejakom ťažkom teréne tu pre nízku svetlú výšku nie je reč. No zimu v meste s ním zvládnete s usmevom na perách. Pre plné využite výkonu odporúčame prepnúť prevodovku do manuálneho režimu a jazdný režim do polohy Sport. Automatický režim svojím charakterom tlmí výkon motora.

TEST MAZDA CX-3

Základná cena nami testovanej CX-3 v najvyššej výbave Revolution Top je 26 690 eur. Táto cena však zahŕňa naozaj takmer všetku výbavu, čo súčasný automobilový svet vie ponúknuť. Adaptívne LED svetlomety, asistent udržiavania v jazdnom pruhu, adaptívny tempomat, systém na zabránenie čelnému nárazu fungujúci do 80 km/h či sledovanie mŕtveho uhla. Priplatiť si môžete len za metalízu, prémiové laky karosérie, navigáciu a predĺženú záruku.

TEST MAZDA CX-3
Ratmír Mozolák
Redakcia auto motor a šport

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

image
Magazín

Matej Tóth: Mal som väčšinou naftové autá, ale hybridy ich dokážu nahradiť

Najznámejší a najobľúbenejší slovenský atlét má pred sebou opäť olympijskú métu. Budúci rok sa v Tokiu vydá na ďalšiu, 50 km dlhú cestu. S akými očakávaniami sa na tento štart pripravuje? A ako mu túto prípravu uľahčuje jeho auto? „Zlatý“ Matej Tóth, ktorý brázdi cesty s hybridným SUV novej generácie RAV4 od Toyoty, to prezradil v najnovšom rozhovore.