TEST: Nissan Micra DCI 90 Tekna – Abstinent
Nádherný dizajn a vynikajúca priemerná spotreba Nissanu Micra DCI 90 Tekna je natoľko nízka, že si niektoré nedostatky jednoducho nevšimnete.
Vydané Text: Majo Bóna
Identickú filozofiu prebral aj interiér. Je farebný, hravý atraktívny. Klasické rozmiestnenie ovládacích prvkov, multifunkčný športový volant dopĺňa kvalitná imitácia koženého čalúnenia. Novinkou v tomto prípade je nový infotainment so systémom Nissan Connect, ktorý spolupracuje s vaším smartfónom prostredníctvom Blueetooth, prípadne cez USB kábel. Môžete tak využívať niektoré aplikácie, ako napríklad zasielanie cieľov do navigácie z domu, prípadne využiť aplikácie Facebooku či Googlu. **Praktické najmä pre mladých ľudí, ktorí sú od internetu už závislí.** Orientáciu na mladšiu klientelu dokazujú aj reproduktory BOSE umiestnené do opierok hlavy. Nechýbal ani bezpečnostný balík Euro NCAP s predkolíznym systémom, ktorý upozorňoval na prekážky, fungoval vynikajúco a za 550 eur ho rozhodne odporúčame. Identický rezultát sa týka aj príplatkových LED svetlometov, nie sú síce aktívne a diaľkové svetlá si tiež budete musieť prepínať sami, napriek tomu oceníte ich svetelný výkon najmä v noci.
Ak je niečo, čo si budete na verzii DCI90 pochvaľovať najviac, je to priemerná spotreba. Aj v zimných podmienkach nebudete mať problém jazdiť za menej ako 5 litrov. **A to sa nemusíte snažiť. Takmer na konci každej jazdy svietila na palubnom počítači hodnota začínajúca sa číslicou 4.** Nafta z nádrže sa míňala príjemne pomaly a dojazd na 40-litrovú nádrž na úrovni 700 kilometrov rozhodne poteší. Takže celkový test je pozitívny, jediným hendikepom je cena testovaného vozidla, ktorá aj pri zohľadnení zľavy predstavovala 17 360 eur. A to je za malé auto vskutku veľa.
TECHNICKÉ ÚDAJE
Nissan Micra DCI 90 Tekna Motor preplň. naftový R4, 1 461 cm3 Výkon 66 kW (90 k) pri 4 000 ot./min. Krútiaci moment 220 Nm pri 2 000 Nn Pohon a podvozok: 5-st. manuálna prevodovka, pohon predných kolies, vpredu zavesenie typu McPherson, vzadu torzná tuhá náprava. Brzdy kotúčové s vnútorným chladením vzadu bubnové. Pneu 205/45 R17 Batožinový priestor 300/1 150 dm3 Rozmery: 3 999 × 1 743 × 1 455 mm, rázvor 2 525 mm pohotovostná/celková hmotnosť 1 082/1 590 kg, objem nádrže 41 l Najvyššia rýchlosť 179 km/h Zrýchlenie 0 – 100 km/h 11,9 s Spotreba 3,8/3,4/3,5 l/100 km Emisie CO2 92 g/km Cena/testované auto 15 780 €/ 17 360 € Konkurenti: VW Polo, Mitsubishi Space Star, Kia Rio
Inzercia