TEST: Hyundai i30 1.4 T-GDi NLine – Nová krv
Modelový „tetris“ ide v prípade modelového radu i30 do detailov, takže najnovším prírastkom je Hyundai i30 N Line. Ten sa snaží zaujať bodykitom, ktorý využíva HALO efekt modelu i30N. To však nie je všetko.
Vydané Text: Majo Bóna
JAZDNÝ EFEKT
Našťastie N Line sa neobmedzil iba na optický paket, konštruktéri sa pohrali aj nastavením podvozka a jeho konštrukciou. **Prepracovaný podvozok je tuhší a športovejší, ak pre vjazdom do kruhového objazdu podraďujete pocítite rozdiel medzi prejavom klasického a N Lineového podvozka.** Takisto brzdy sú silnejšie a v prípade tohto modelu dostanete automaticky nielen 18-palcové disky kolies, ale aj lepivejšie pneumatiky Michelin Pilot Sport 4. Tie sme v rámci nášho testu nepreverili, už sme mali obuté zimné pneumatiky. Napriek tomu však rozdiely medzi N-Line a klasickou i30 budete cítiť a môžem povedať aj to, že si ich užijete. **Športovejšie ladený model tak má dve tváre, o tom, ktorý z nich práve využijete rozhoduje vodič.**MOTOR TAKMER BEZ CHÝB
Na margo motora zrejme kolegovia vysypú kritiku v podobe chýbajúceho výkonu a v podstate budú mať pravdu. Rozdiel medzi stoštyridsiatimi koňmi a dvojnásobnou porciou modelu N Performance sa nedá necítiť a ideálnou kombináciou by bol N Line paket s motorom 1,6 T-GDi, ktorý sa nachádza v regáloch koncernu a onedlho pribudne pod kapotu modelu Ceed GT. **Bolo by to ideálna kombinácia, no momentálne si môžete dopriať motor 1,4 T-GDi s maximálnym výkonom 103 kW (140 k) a maximálnym krútiacim momentom 242 newtonmetrov.** To je slušná kombinácia pre dynamickú jazdu, napokon zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 8,9 sekundy uspokojí aj športovo orientovaných vodičov. Tentoraz však vyzdvihneme aj priemernú spotrebu. Na konci testu sa ustálila na hodnote 6,7 litra na 100 kilometrov. Podotýkame, že väčšinu kilometrov sme absolvovali v mestskej premávke, takže tento výsledok o to viac poteší.POINTY V INTERIÉRI
Aj za volantom nájdete zopár indícií. Logo N na volante či prevzatá prevodová páka z najsilnejšieho modelu a rovnako aj vynikajúce športové sedadlá s nastaviteľnou dĺžkou sedáka kombinujú bočné vedenie s komfortom sedenia. **Zvyšné ovládacie prvky sú notoricky známe, volant s perforovanou kožou a čierne lakovanie prvkov reprezentujú zaujímavú formu dekorácie interiéru.** Priestorové pomery už ani netreba komentovať, tie sú notoricky známe, namiesto toho končím test cenovkou testovaného modelu. V prakticky plnej výbave stojí 18 590 eur. A to je atraktívna cenovka.Pokračujte na ďalší príspevok »
Porovnali sme nový a odchádzajúci Tucson
Test Hyundai Tucson 1.6 T-GDi 7DCT 4×4: Oplatí sa kúpiť, aj keď medzičasom prišiel úplne nový Tucson?
Nový Tucson je už ohlásený a čoskoro príde do slovenského predaja. Medzitým majú zákazníci možnosť vykúpiť skladové vozidlá s tisícovými zľavami.
TEST: Peugeot 5008 dostal ku koncu životnosti skvelý hybridný pohon
Spotrebou benzínu sa blíži k naftovým motorizáciám.
Testovali sme Peugeot 5008 1.2 Hybrid 136 k e-DCS6 vo výbave GT s cenovkou od 37 490 €. V ponuke nahrádza rodinné MPV vďaka integrovanému tretiemu radu sedadiel.SERVIS / PORADŇA
Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur
Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.
Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.Na diaľnici D1 zažijeme čosi nevídané, cestu zdvihnú počas plnej premávky a vybudujú 18 mostov
Diaľnicu D1 pri Bratislave čakajú výrazné dopravné obmedzenia. Je to dôsledok stavebných prác, ktoré ju majú prepojiť s diaľnicou D4.
Súčasťou prác bola aj demolácia mostu pri Čiernej vode. K zdvihnutiu D1 má dôjsť počas plnej premávky.AUTO ROKA SLOVENSKO
Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy
Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.
V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou. Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.Od výroby šijacích strojov k špičkovým autám: Opel oslavuje 125 rokov, patrí medzi najstaršie automobilky sveta
Automobilka začala vyrábať autá v roku 1899, firmu však založil ešte v roku 1862 Adam Opel.
Opel oslavuje 125 rokov aj limitovanou edíciou populárnych modelov.Autopriemysel / Čínske automobilky
Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte
Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.
Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú.Prvá jazda
Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?
Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.
Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.DACIA DUSTER
Prelomové lacné SUV už kúpite na Slovensku za menej ako 18-tisíc. Vyberáme z cenníka TOP verziu
Nová Dacia Duster prekonala významný generačný skok vpred, najmä technologicky.
Predáva sa s klasickým benzínovým motorom, ako hybrid, s pohonom LPG a tiež vo verzii 4x4. Ešte pred zopár rokmi bola základná cena Dacie Duster 9 990 €, dnes je to 17 490 €.Dopravná poradňa
Zázračná tabuľka ZÁSOBOVANIE umožní ísť a parkovať aj tam, kde iní nesmú. Ako ju získať?
Vytvoriť a vyložiť si nápis „ZÁSOBOVANIE“ na čelné okno auta môže každý. Aké výhody to prináša?
Neznalosť zákona neospravedlňuje, ale kto sa v ňom orientovať vie, ten je považovaný za špekulanta. Ako to teda je?