TEST: Hyundai i30 1.4 T-GDi NLine – Nová krv

Modelový „tetris“ ide v prípade modelového radu i30 do detailov, takže najnovším prírastkom je Hyundai i30 N Line. Ten sa snaží zaujať bodykitom, ktorý využíva HALO efekt modelu i30N. To však nie je všetko.
Vydané  Text: 
Spredu aj zozadu sa od svojich štandardných bratov i30 N Line líši. Stačí letmý pohľad a červený Hyundai i30 by ste bez problémov označili za „eNko“. A to je presne to, čo sa od týchto verzií žiada, napokon prívlastok „line“ využíva takmer každý výrobca naprieč celým spektrom. Od Audi až po Peugeot či Volkswagen, **všetci si radi prihrejú polievku na slávnejších a zvyčajne aj silnejších modeloch.** Takže na červenej „i-tridsiatke“ nechýbal športový predný nárazník s falošnými nasávacími otvormi, ktorý zvýrazňoval šírku auta. Podobne aj zadná časť interpretuje detaily hot-hatchu ostro rezaným športovým nárazníkom s imitáciou difúzora a poctivou dvojitou koncovkou výfuku. Chýba však strešný spojler s trojuholníkovým brzdovým svetlom a aerodynamické fúzy na bokoch zadného nárazníka, **to sú však detaily, ktoré si všimnete až na druhý pohľad. A presne o to ide. Opticky vzrušiť a upokojiť majiteľa.**

JAZDNÝ EFEKT

Našťastie N Line sa neobmedzil iba na optický paket, konštruktéri sa pohrali aj nastavením podvozka a jeho konštrukciou. **Prepracovaný podvozok je tuhší a športovejší, ak pre vjazdom do kruhového objazdu podraďujete pocítite rozdiel medzi prejavom klasického a N Lineového podvozka.** Takisto brzdy sú silnejšie a v prípade tohto modelu dostanete automaticky nielen 18-palcové disky kolies, ale aj lepivejšie pneumatiky Michelin Pilot Sport 4. Tie sme v rámci nášho testu nepreverili, už sme mali obuté zimné pneumatiky. Napriek tomu však rozdiely medzi N-Line a klasickou i30 budete cítiť a môžem povedať aj to, že si ich užijete. **Športovejšie ladený model tak má dve tváre, o tom, ktorý z nich práve využijete rozhoduje vodič.**

MOTOR TAKMER BEZ CHÝB

Na margo motora zrejme kolegovia vysypú kritiku v podobe chýbajúceho výkonu a v podstate budú mať pravdu. Rozdiel medzi stoštyridsiatimi koňmi a dvojnásobnou porciou modelu N Performance sa nedá necítiť a ideálnou kombináciou by bol N Line paket s motorom 1,6 T-GDi, ktorý sa nachádza v regáloch koncernu a onedlho pribudne pod kapotu modelu Ceed GT. **Bolo by to ideálna kombinácia, no momentálne si môžete dopriať motor 1,4 T-GDi s maximálnym výkonom 103 kW (140 k) a maximálnym krútiacim momentom 242 newtonmetrov.** To je slušná kombinácia pre dynamickú jazdu, napokon zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 8,9 sekundy uspokojí aj športovo orientovaných vodičov. Tentoraz však vyzdvihneme aj priemernú spotrebu. Na konci testu sa ustálila na hodnote 6,7 litra na 100 kilometrov. Podotýkame, že väčšinu kilometrov sme absolvovali v mestskej premávke, takže tento výsledok o to viac poteší.

POINTY V INTERIÉRI

Aj za volantom nájdete zopár indícií. Logo N na volante či prevzatá prevodová páka z najsilnejšieho modelu a rovnako aj vynikajúce športové sedadlá s nastaviteľnou dĺžkou sedáka kombinujú bočné vedenie s komfortom sedenia. **Zvyšné ovládacie prvky sú notoricky známe, volant s perforovanou kožou a čierne lakovanie prvkov reprezentujú zaujímavú formu dekorácie interiéru.** Priestorové pomery už ani netreba komentovať, tie sú notoricky známe, namiesto toho končím test cenovkou testovaného modelu. V prakticky plnej výbave stojí 18 590 eur. A to je atraktívna cenovka.







Inzercia

Inzercia