Test Mercedes-Benz Sprinter Tourer 319 CDI: Žiadna nuda
Sprinter nás každý deň testu prekvapoval vyspelými funkciami a jazdnými vlastnosťami. Ak ste doteraz považovali 9-miestne mikrobusy za nudné a nezaujímavé, tento test váš názor zmení.
Vydané Text: ERIK STRÍŽ
Jazda na Mercedes-Benz Sprinter Tourer 319 CDI (zdroj: ecomoto.sk) ### Charakter Keď som preberal Sprinter Tourer na test, vedel som, že spĺňam podmienky pre jeho riadenie. Sprinter Tourer v tejto verzii odvezie deväť ľudí vrátane vodiča a jeho prevádzková hmotnosť predstavuje 2 759 kilogramov, takže s primerane ťažkým nákladom ho môže šoférovať každý s vodičským oprávnením typu B. Vozidlo spadá do kategórie vozidiel M1. Lenže keď som ho videl na parkovisku v Mercedese, chvíľu som bol prekvapený. Sprinter Tourer je naozaj obrovský, pôsobí robustne a náročne na riadenie. Stačilo, aby som prvýkrát sadol za volant, naštartoval motor a všetky pochybnosti sa razom stratili. V Sprinteri sa cítite bezpečne, máte vynikajúci výhľad na okolie a vo veľkej miere k sebavedomiu vodiča prispieva perfektný kamerový systém, vďaka ktorému snáď ani nie šanca, že by ste šuchli iné auto alebo stĺp. Prvých niekoľko kilometrov jazdy sa budete oboznamovať s priemerom otáčania a rázvorom dlhým 3 665 mm a zadným previsom s dĺžkou 1 246 mm. Len pre zaujímavosť, limuzína Mercedes-Benz S400d má rázvor 3 035 mm. Vyberanie zákrut si vyžaduje o niečo viac pozornosti, aby ste zadným kolesom nezachytili obrubník a v úzkych uličkách musíte dbať na zadný previs, ktorého dĺžku ešte o niekoľko centimetrov zväčšuje aj doplnková nástupná hrana. Treba na ňu myslieť predovšetkým pri parkovaní.
**Výbava testovaného modelu** je vskutku pôsobivá, vyberám niektoré z funkcií: * Predná náprava so zvýšenou nos nosťou, Podvozok pre aplikáciu E * Aktívny brzdový asistent, Funkcia HOLD,,Asistent rozjazdu do kopca, Asistent bočného vetra, Asistent sledovania pozornosti ATTENTION ASSIST * Zásuvka 230 V, 12V zásuvka v nákladnom priestore, 12V zásuvka na prístrojovej doske, * Koncové svetlá čiastočne LED, Vynechanie parkovacích svetiel, Asistent automatického riadenia osvetlenia vozidla, * Adaptívne brzdové svetlo, LED svetlomety, ECO funkcia Start-Stop
### Zhrnutie Mercedes-Benz Sprinter Tourer 319 CDI je mikrobus vyššieho štandardu s vynikajúcou manévrovateľnosťou, výbornou funkčnou výbavou a krásnym interiérom. Verzia s deviatimi miestami vrátane vodiča patrí do kategórie M1, ponúka pritom priestrannosť o kategóriu väčšieho vozidla. Sprinter Tourer je už roky ideálnym vozidlom pre osobnú prepravu s vysokou mierou komfortu a veľkým batožinovým priestorom, ktorý je navyše rozšíriteľný vďaka variabilným sedadlám. Náš redakčný test hodnotíme veľmi pozitívne, pretože nám Sprinter Tourer dokázal, že sa ho netreba báť, dokonca je jazda na ňom zábavná. Typické uplatnenie Sprintera Tourer nachádzame v preprave osôb v rámci firemných eventov, na svadbách, pri prevoze zamestnancov ľudí z a do práce, úplne bez problémov aj na dlhých trasách do dovolenkových destinácií vzdialených dvanásť a viac hodín cesty. Ak chce zamestnávateľ alebo menší dopravca ponúknuť cestujúcim vyššiu mieru komfortu, potom je Sprinter Tourer rozumnou voľbou.
ERIK STRÍŽ
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Pokračujte na ďalší príspevok »
Porovnali sme nový a odchádzajúci Tucson
Test Hyundai Tucson 1.6 T-GDi 7DCT 4×4: Oplatí sa kúpiť, aj keď medzičasom prišiel úplne nový Tucson?
Nový Tucson je už ohlásený a čoskoro príde do slovenského predaja. Medzitým majú zákazníci možnosť vykúpiť skladové vozidlá s tisícovými zľavami.
TEST: Peugeot 5008 dostal ku koncu životnosti skvelý hybridný pohon
Spotrebou benzínu sa blíži k naftovým motorizáciám.
Testovali sme Peugeot 5008 1.2 Hybrid 136 k e-DCS6 vo výbave GT s cenovkou od 37 490 €. V ponuke nahrádza rodinné MPV vďaka integrovanému tretiemu radu sedadiel.SERVIS / PORADŇA
Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur
Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.
Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.Na diaľnici D1 zažijeme čosi nevídané, cestu zdvihnú počas plnej premávky a vybudujú 18 mostov
Diaľnicu D1 pri Bratislave čakajú výrazné dopravné obmedzenia. Je to dôsledok stavebných prác, ktoré ju majú prepojiť s diaľnicou D4.
Súčasťou prác bola aj demolácia mostu pri Čiernej vode. K zdvihnutiu D1 má dôjsť počas plnej premávky.AUTO ROKA SLOVENSKO
Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy
Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.
V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou. Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.Od výroby šijacích strojov k špičkovým autám: Opel oslavuje 125 rokov, patrí medzi najstaršie automobilky sveta
Automobilka začala vyrábať autá v roku 1899, firmu však založil ešte v roku 1862 Adam Opel.
Opel oslavuje 125 rokov aj limitovanou edíciou populárnych modelov.Autopriemysel / Čínske automobilky
Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte
Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.
Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú.Prvá jazda
Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?
Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.
Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.DACIA DUSTER
Prelomové lacné SUV už kúpite na Slovensku za menej ako 18-tisíc. Vyberáme z cenníka TOP verziu
Nová Dacia Duster prekonala významný generačný skok vpred, najmä technologicky.
Predáva sa s klasickým benzínovým motorom, ako hybrid, s pohonom LPG a tiež vo verzii 4x4. Ešte pred zopár rokmi bola základná cena Dacie Duster 9 990 €, dnes je to 17 490 €.Dopravná poradňa
Zázračná tabuľka ZÁSOBOVANIE umožní ísť a parkovať aj tam, kde iní nesmú. Ako ju získať?
Vytvoriť a vyložiť si nápis „ZÁSOBOVANIE“ na čelné okno auta môže každý. Aké výhody to prináša?
Neznalosť zákona neospravedlňuje, ale kto sa v ňom orientovať vie, ten je považovaný za špekulanta. Ako to teda je?