TEST: Kia Sportage 1.6 CRDi 2WD – Showtime

V zásade má všetko. Atraktívnu farbu, úsporný motor, priestranný interiér a slovenský rodný list vystavený v Žiline. A okrem toho má aj celkom schopné jazdné vlastnosti, takže to na prvý pohľad vyzerá, že Kia Sportage 1,6 CRDi je ideálnym partnerom na všetky cesty.
Vydané  Text: 

Musím sa priznať, že nie som veľký fanúšik kategórie SUV, no napriek tomu hodnotím aktuálny facelift veľmi pozitívne. A obzvlášť farbu. **Oceľová sivá je namiešaná vynikajúco a bez váhania ju možno označiť za najkrajšiu farbu v ponuke.** V kombinácii s novými 19-palcovými diskami vyzerá mimoriadne atraktívne a zvýrazňuje niektoré dizajnérske pointy. Ako napríklad zadné skupinové svetlomety spojené s linkou či zatmavené predné svetlomety s LED technológiou a so štyrmi ledkami denného svietenia, s lesklou čiernou maskou chladiča, chrómovanými doplnkami a lištami. **To, čo v Kii zvládli, je množstvo týchto okrasných prvkov.** Je ich akurát, Kórejčania nepodľahli zbytočnému využívaniu tejto lacnej bižutérie. Inšpiráciu modelom Porsche Cayenne nemôže Sportage zaprieť, no napriek tomu si zaslúži pochvalu za originálny dizajn.

Vnútorné hodnoty

Prístup dizajnérov k faceliftu bol opatrný aj v interiéri. Nebolo ho treba meniť a ak by sa aj menil, bola by to chyba. **Práve preto nenecháva vzhľad interiéru množstvo priestoru na opis či kritiku.** Nové farebné kombinácie dokážu oživiť vzhľad, logika rozmiestnenia ovládačov a umiestnenie 7-palcového multimediálneho systému a klasické ovládanie klimatizácie uľahčujú ovládanie auta za každých okolností. Kombinácia tvrdých a mäkčených plastov má opäť svoju logiku, tam, kde prichádzajú ruky či lakeť do kontaktu s povrchom auta, je plast mäkčený, prípadne sa k slovu dostane ekokoža. **Nami testovaná verzia GT-Line posunula estetiku interiéru klavírnym lakom na volante a palubnej doske. Môžete mu vyčítať miestami nemoderný vzhľad, tento problém však bude riešiť až nasledujúca generácia Sportage.** Z praktického hľadiska ponúka presne tie odkladacie priestory, ktoré má. V tomto smere si už Kia adaptovala filozofiu praktických nemeckých značiek a to je pochvala, nie výčitka.
A určite vás potešia aj priestorové pomery. Označenie rodinné auto si Sportage zaslúži a v porovnaní s modelmi ako Qashqai nielen pôsobí, ale aj v skutočnosti je priestrannejšia. Štvorčlennú rodinu obslúži k spokojnosti a to bez ohľadu na vek detí. V preklade to znamená, že aj dospelí si bez problémov sadnú na zadné sedadlá a navyše majú k dispozícii aj komfort nastavenia sklonu operadla. **Ukotvenie rolety batožinového priestoru má dve polohy, čo je indícia toho, že konštruktéri mysleli aj na takýto detail.** Na hlavu aj na nohy si nájdete aj vzadu dostatok priestoru, a za vaším chrbtom máte k dispozícii 480 litrov využiteľného priestoru na batožinu. Ten však okrem dvoch bočných odkladacích priestorov neponúka iné, dokonca ani háčiky na zavesenie nákupných tašiek. Samozrejme, ak nerátame dvojitú podlahu, kde nájdeme aj dojazdové koleso, hever a náradie.

Nový motor

Je to diesel! Áno, v týchto pohnutých časoch sa Kia rozhodla pre obnovenie svojej naftovej ponuky. Starý motor 1,7 CRDi nahradil nový 1,6-ltrový štvorvalec s prepĺňaním a technikou priameho vstrekovania a maximálnym výkonom 100 kW (136 k). Maximálny krútiaci moment predstavuje rovných 320 Nm, takže žiaden deficit ťahu motora nehrozí. Na každom prevodovom stupni dokáže zrýchľovať v rámci svojich možností. **Prekvapivá je najmä kombinácia s klasickou manuálnou prevodovkou. Tá je v kategórii SUV už na vymretie, no zrejme chceli v Kii takto zvýrazniť jazdné vlastnosti.** A skutočne sa dá s týmto motorom zajazdiť vskutku športovo.
Opäť v rámci možností, veď pohotovostná hmotnosť na úrovni 1,6 tony znamená, že z 0 na 100 km/h zrýchli za 11,2 sekundy. Pocitovo je to lepšie, no ešte lepšia je priemerná spotreba. Tá sa pohybuje na úrovni 6,6 l/100 kilometrov, čo je vynikajúca hodnota. Hodnotenie? Vynikajúca alternatíva pre tých, čo majú radi SUV a štýl, chcú šetriť palivo a obdivujú Porsche Cayenne.
[CAR id=17036] .








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.