TEST: Kia Sportage 1.6 CRDi 2WD – Showtime
V zásade má všetko. Atraktívnu farbu, úsporný motor, priestranný interiér a slovenský rodný list vystavený v Žiline. A okrem toho má aj celkom schopné jazdné vlastnosti, takže to na prvý pohľad vyzerá, že Kia Sportage 1,6 CRDi je ideálnym partnerom na všetky cesty.
Vydané Text: Majo Bóna
Vnútorné hodnoty
Prístup dizajnérov k faceliftu bol opatrný aj v interiéri. Nebolo ho treba meniť a ak by sa aj menil, bola by to chyba. **Práve preto nenecháva vzhľad interiéru množstvo priestoru na opis či kritiku.** Nové farebné kombinácie dokážu oživiť vzhľad, logika rozmiestnenia ovládačov a umiestnenie 7-palcového multimediálneho systému a klasické ovládanie klimatizácie uľahčujú ovládanie auta za každých okolností. Kombinácia tvrdých a mäkčených plastov má opäť svoju logiku, tam, kde prichádzajú ruky či lakeť do kontaktu s povrchom auta, je plast mäkčený, prípadne sa k slovu dostane ekokoža. **Nami testovaná verzia GT-Line posunula estetiku interiéru klavírnym lakom na volante a palubnej doske. Môžete mu vyčítať miestami nemoderný vzhľad, tento problém však bude riešiť až nasledujúca generácia Sportage.** Z praktického hľadiska ponúka presne tie odkladacie priestory, ktoré má. V tomto smere si už Kia adaptovala filozofiu praktických nemeckých značiek a to je pochvala, nie výčitka.Nový motor
Je to diesel! Áno, v týchto pohnutých časoch sa Kia rozhodla pre obnovenie svojej naftovej ponuky. Starý motor 1,7 CRDi nahradil nový 1,6-ltrový štvorvalec s prepĺňaním a technikou priameho vstrekovania a maximálnym výkonom 100 kW (136 k). Maximálny krútiaci moment predstavuje rovných 320 Nm, takže žiaden deficit ťahu motora nehrozí. Na každom prevodovom stupni dokáže zrýchľovať v rámci svojich možností. **Prekvapivá je najmä kombinácia s klasickou manuálnou prevodovkou. Tá je v kategórii SUV už na vymretie, no zrejme chceli v Kii takto zvýrazniť jazdné vlastnosti.** A skutočne sa dá s týmto motorom zajazdiť vskutku športovo.Pokračujte na ďalší príspevok »
TEST: Peugeot 5008 dostal ku koncu životnosti skvelý hybridný pohon
Spotrebou benzínu sa blíži k naftovým motorizáciám.
Testovali sme Peugeot 5008 1.2 Hybrid 136 k e-DCS6 vo výbave GT s cenovkou od 37 490 €. V ponuke nahrádza rodinné MPV vďaka integrovanému tretiemu radu sedadiel.SERVIS / PORADŇA
Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur
Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.
Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.Na diaľnici D1 zažijeme čosi nevídané, cestu zdvihnú počas plnej premávky a vybudujú 18 mostov
Diaľnicu D1 pri Bratislave čakajú výrazné dopravné obmedzenia. Je to dôsledok stavebných prác, ktoré ju majú prepojiť s diaľnicou D4.
Súčasťou prác bola aj demolácia mostu pri Čiernej vode. K zdvihnutiu D1 má dôjsť počas plnej premávky.AUTO ROKA SLOVENSKO
Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy
Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.
V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou. Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.Od výroby šijacích strojov k špičkovým autám: Opel oslavuje 125 rokov, patrí medzi najstaršie automobilky sveta
Automobilka začala vyrábať autá v roku 1899, firmu však založil ešte v roku 1862 Adam Opel.
Opel oslavuje 125 rokov aj limitovanou edíciou populárnych modelov.Autopriemysel / Čínske automobilky
Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte
Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.
Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú.Prvá jazda
Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?
Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.
Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.DACIA DUSTER
Prelomové lacné SUV už kúpite na Slovensku za menej ako 18-tisíc. Vyberáme z cenníka TOP verziu
Nová Dacia Duster prekonala významný generačný skok vpred, najmä technologicky.
Predáva sa s klasickým benzínovým motorom, ako hybrid, s pohonom LPG a tiež vo verzii 4x4. Ešte pred zopár rokmi bola základná cena Dacie Duster 9 990 €, dnes je to 17 490 €.Dopravná poradňa
Zázračná tabuľka ZÁSOBOVANIE umožní ísť a parkovať aj tam, kde iní nesmú. Ako ju získať?
Vytvoriť a vyložiť si nápis „ZÁSOBOVANIE“ na čelné okno auta môže každý. Aké výhody to prináša?
Neznalosť zákona neospravedlňuje, ale kto sa v ňom orientovať vie, ten je považovaný za špekulanta. Ako to teda je?Lacná elektrická dodávka
TEST BYD ETP3: Prvý raz sme testovali čínsky BYD, je veľkým lákadlom pre firmy
Elektrické autá nemusia byť technologicky ohromujúce, aby ich zákazníci ocenili. Elektrické LCV BYD ETP3 je toho príkladom, predáva sa za menej ako 30-tisíc.
Základné údaje: 3,5 m³, 100 kW, 100 km/h a reálny dojazd presahujúci 200 km. Jednoduchšie elektrické LCV oslovuje cenou 29 990 € bez DPH.