Testy

TEST: Kia Sportage 1.6 CRDi 2WD - Showtime

Musím sa priznať, že nie som veľký fanúšik kategórie SUV, no napriek tomu hodnotím aktuálny facelift veľmi pozitívne. A obzvlášť farbu. Oceľová sivá je namiešaná vynikajúco a bez váhania ju možno označiť za najkrajšiu farbu v ponuke. V kombinácii s novými 19-palcovými diskami vyzerá mimoriadne atraktívne a zvýrazňuje niektoré dizajnérske pointy. Ako napríklad zadné skupinové svetlomety spojené s linkou či zatmavené predné svetlomety s LED technológiou a so štyrmi ledkami denného svietenia, s lesklou čiernou maskou chladiča, chrómovanými doplnkami a lištami. To, čo v Kii zvládli, je množstvo týchto okrasných prvkov. Je ich akurát, Kórejčania nepodľahli zbytočnému využívaniu tejto lacnej bižutérie. Inšpiráciu modelom Porsche Cayenne nemôže Sportage zaprieť, no napriek tomu si zaslúži pochvalu za originálny dizajn.

TEST Kia Sportage 1.6 CRDi 2018

Vnútorné hodnoty

Prístup dizajnérov k faceliftu bol opatrný aj v interiéri. Nebolo ho treba meniť a ak by sa aj menil, bola by to chyba. Práve preto nenecháva vzhľad interiéru množstvo priestoru na opis či kritiku. Nové farebné kombinácie dokážu oživiť vzhľad, logika rozmiestnenia ovládačov a umiestnenie 7-palcového multimediálneho systému a klasické ovládanie klimatizácie uľahčujú ovládanie auta za každých okolností. Kombinácia tvrdých a mäkčených plastov má opäť svoju logiku, tam, kde prichádzajú ruky či lakeť do kontaktu s povrchom auta, je plast mäkčený, prípadne sa k slovu dostane ekokoža. Nami testovaná verzia GT-Line posunula estetiku interiéru klavírnym lakom na volante a palubnej doske. Môžete mu vyčítať miestami nemoderný vzhľad, tento problém však bude riešiť až nasledujúca generácia Sportage. Z praktického hľadiska ponúka presne tie odkladacie priestory, ktoré má. V tomto smere si už Kia adaptovala filozofiu praktických nemeckých značiek a to je pochvala, nie výčitka.

TEST Kia Sportage 1.6 CRDi 2018

A určite vás potešia aj priestorové pomery. Označenie rodinné auto si Sportage zaslúži a v porovnaní s modelmi ako Qashqai nielen pôsobí, ale aj v skutočnosti je priestrannejšia. Štvorčlennú rodinu obslúži k spokojnosti a to bez ohľadu na vek detí. V preklade to znamená, že aj dospelí si bez problémov sadnú na zadné sedadlá a navyše majú k dispozícii aj komfort nastavenia sklonu operadla. Ukotvenie rolety batožinového priestoru má dve polohy, čo je indícia toho, že konštruktéri mysleli aj na takýto detail. Na hlavu aj na nohy si nájdete aj vzadu dostatok priestoru, a za vaším chrbtom máte k dispozícii 480 litrov využiteľného priestoru na batožinu. Ten však okrem dvoch bočných odkladacích priestorov neponúka iné, dokonca ani háčiky na zavesenie nákupných tašiek. Samozrejme, ak nerátame dvojitú podlahu, kde nájdeme aj dojazdové koleso, hever a náradie.

TEST Kia Sportage 1.6 CRDi 2018

Nový motor

Je to diesel! Áno, v týchto pohnutých časoch sa Kia rozhodla pre obnovenie svojej naftovej ponuky. Starý motor 1,7 CRDi nahradil nový 1,6-ltrový štvorvalec s prepĺňaním a technikou priameho vstrekovania a maximálnym výkonom 100 kW (136 k). Maximálny krútiaci moment predstavuje rovných 320 Nm, takže žiaden deficit ťahu motora nehrozí. Na každom prevodovom stupni dokáže zrýchľovať v rámci svojich možností. Prekvapivá je najmä kombinácia s klasickou manuálnou prevodovkou. Tá je v kategórii SUV už na vymretie, no zrejme chceli v Kii takto zvýrazniť jazdné vlastnosti. A skutočne sa dá s týmto motorom zajazdiť vskutku športovo.

TEST Kia Sportage 1.6 CRDi 2018

Opäť v rámci možností, veď pohotovostná hmotnosť na úrovni 1,6 tony znamená, že z 0 na 100 km/h zrýchli za 11,2 sekundy. Pocitovo je to lepšie, no ešte lepšia je priemerná spotreba. Tá sa pohybuje na úrovni 6,6 l/100 kilometrov, čo je vynikajúca hodnota. Hodnotenie? Vynikajúca alternatíva pre tých, čo majú radi SUV a štýl, chcú šetriť palivo a obdivujú Porsche Cayenne.

TEST Kia Sportage 1.6 CRDi 2018

Kia Sportage 1.6 CRDi 2WD - informačná tabuľka

Showtime

Obchodné informácie
Cena 25 690
Značka Kia
Model Sportage
Model - Typ 1.6 CRDi 2WD
Model - rok výroby 2018
Rozmery a hmotnosti
Dĺžka 4 495 mm
Šírka 1 855 mm
Výška 1 635 mm
Rázvor 2 670 mm
Objem palivovej nádrže 62 l
Prevádzková hmotnosť 1 501 kg
Maximálna hmotnosť 2 120 kg
Objem batožinového priestoru (min.) 480 dm3
Objem batožinového priestoru (max.) 1 492 dm3
Motor a prevodovka
Počet valcov 4
Objem valcov 1 598 cm3
Najvyšší výkon 136 k
Najvyšší výkon 100 kW
Najvyšší výkon pri ot./min. 4 000
Najvyšší krútiaci moment 320 Nm
Najvyšší krútiaci moment pri ot./min. 1 750 - 2 500
Výkony a spotreba
Kombinovaná spotreba 6,3 L
Emise 165 CO2g/km
Maximálna rýchlosť 180
Zrýchlenie 0 – 100 km/hs 11,2

.

Majo Bóna
Ako auto-moto novinár pracujem presne dvadsať rokov a za tento čas som odjazdil prakticky všetky kategórie vrátane Peugeotu BB1, ktorý vo mne zanechal trvalé... spomienky. Maximálnou rýchlosťou, ktorou som išiel sa nechválim, lebo 314 km/h nestojí za reč. Milujem autá, ktoré majú charakter, preto som fanúšikom a aj vlastním hrdzavú poľskú fiatku :) Ak ste zvedaví na moje názory, môžete si prečítať moje články, prípadne pozrieť videá na apextv.sk

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie