PRVÁ JAZDA – Honda CR-V Hybrid je ekologické auto bez kompromisov!

Krátka charakteristika Hondy CR-V Hybrid. Je to hybridné SUV, ktoré vás pre svoje zelené ideály nenechá trpieť. Ani v meste a ani na diaľnici.
Vydané  Text: 

Symbióza kilowattov a ampérov je hudbou budúcnosti. Automobiloví výrobcovia sa prispôsobujú politickým požiadavkám, všeobecným náladám a aj novým emisným normám, ktoré v Európe zaútočia naplno po roku 2020. A to znamená jedno. **Elektromobilov a elektrifikovaných verzií začne z roka na rok v ponuke automobiliek pribúdať.** Nevyhne sa tomu ani nová Honda CER-V, mimochodom, tretie najpredávanejšie SUV vo svojej kategórii. Nafta je out, hybrid je in. Prepáčte mi mix slovenčiny s angličtinou, no taký je trend.
Konštrukčná filozofia Hondy je diametrálne odlišná od všetkých ostatných výrobcov. V tomto prípade nehľadajte pod kapotou paralelný systém dvoch agregátov s prevodovkou. Honda CR-V je absolútne iná. **Ak by sme chceli zjednodušene opísať techniku pod kapotou, tak v podstate je hybridná CR-V až do rýchlosti 120 km/h čistým elektromobilom,** po prekročení tejto hranice začne spaľovací motor poháňať predné alebo všetky kolesá prostredníctvom prevodu až do rýchlosti 140 km/h, potom sa opäť do hry pripojí aj elektromotor, ktorý začne pomáhať spaľovaciemu motoru. Znie to komplikovanie, funguje vynikajúco. Teda tak, že to vodič nijako nevníma. Túto technológiu poznačuje Honda ako i-MMD, čiže inteligent Multi Mode technology.
Základom systému je 2,0-litrový atmosférický štvorvalec, ktorý poháňa generátor prúdu. Ten nabíja 1 kWh lítium-iónovú batériu, a zároveň zásobuje prúdom elektromotor, ktorý poháňa kolesá. Hybridná CR-V je schopná jazdiť aj v čisto elektrickom režime, maximálny dojazd je v tomto prípade dva kilometre, potom sa aktivuje spaľovací motor. **Fascinujúce na spomínanej technológii je jej fungovanie. Prechody medzi jednotlivými režimami nie je vôbec cítiť, ak chcete, môžete funkciu systému sledovať na prístrojovom paneli.** Prepínanie režimov nemá šancu vodič ovplyvniť, jedinou voľbou je čisto elektrický režim EV. Ak je batéria nabitá, môžete sa tešiť na absolútne ticho.
A to je zrejme jediné vzrušenie, ktoré vás čaká. Aj počas jazdy so zapnutým benzínovým motorom sa prejavovala Honda CR-V Hybrid ako extrémne tichý spoločník. Ak sa so spolujazdcom pohádate, zvuk motora vám trápne ticho rozhodne nepreruší. Skôr to bude zvuk pneumatík, ktoré na hrubom asfalte budete počuť. Konečná bilancia hybridnej verzie vyplýva z priemernej spotreby. **V mestskej premávke sme dosiahli 4,6 litra benzínu na 100 kilometrov, čo je vynikajúca hodnota, kombinovaný diaľničný a mimomestský režim sme odjazdili s priemernou spotrebou sedem litrov.** Resumé? V zásade platí pravidlo: Ak využívate auto väčšinou v meste, hybridná Honda CR-V je horúci kandidát. HYBRID AJ S POHONOM VŠETKÝCH KOLIES Verzia 2.0 i-VTEC Hybrid, FWD 2.0 i-VTEC Hybrid AWD Usporiadanie/počet valcov R/4 Prevodovka/počet stupňov -/1 Zdvihový objem cm3 1 993 Najvyšší výkon kW (k) pri ot./min. 107 (145)/6 200 Najvyšší krút. moment Nm pri ot./min. 175/4 000 Najvyšší výkon el. motor kW (k) 135(184) Najvyšší krút. moment el. motor Nm 315 Dĺžka x šírka x výška mm 4 600 x 1 855 x 1 679 Batožinový priestor dm3 467 – 1 694 Najvyššia rýchlosť km/h 180 Zrýchlenie s 8,8 Kombinovaná spotreba l/100 km 5/5,4/5,3 Emisie g CO2/km 120 Cena eur 29 990 34 990




Okolo áut a motoriek sa pohybujem odmalička, aj keď sme nikdy v rodine nemali Škodu 105/120. Za jeden z najväčších výkonov považujem generálku Žiguláka, ktorou sme s kamarátmi zložili praktickú maturitu na dopravnej priemyslovke. Na autách ma zaujímajú technické riešenia a inovácie, preto mi je ľúto, že v ostatnej dobe sa dozvedáme viac o konektivite a o mobilnom internete v autách než o novinkách v motoroch, nápravách a prevodovkách. Podľa mňa by auto malo mať charakter a aspoň trochu komunikovať s vodičom. Na autonómne jazdenie sa zatiaľ pozerám skepticky, aj keď časom môže byť riešením najmä v mestách. Baví ma cestovanie, komunikácia s ľuďmi a rozširovanie obzorov.




Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.