PRVÁ JAZDA - Honda CR-V Hybrid je ekologické auto bez kompromisov!

Martin Šebesta, 19.12.2018
Krátka charakteristika Hondy CR-V Hybrid. Je to hybridné SUV, ktoré vás pre svoje zelené ideály nenechá trpieť. Ani v meste a ani na diaľnici.

Symbióza kilowattov a ampérov je hudbou budúcnosti. Automobiloví výrobcovia sa prispôsobujú politickým požiadavkám, všeobecným náladám a aj novým emisným normám, ktoré v Európe zaútočia naplno po roku 2020. A to znamená jedno. Elektromobilov a elektrifikovaných verzií začne z roka na rok v ponuke automobiliek pribúdať. Nevyhne sa tomu ani nová Honda CER-V, mimochodom, tretie najpredávanejšie SUV vo svojej kategórii. Nafta je out, hybrid je in. Prepáčte mi mix slovenčiny s angličtinou, no taký je trend.

Honda CR-V hybrid 2018 jazda

Konštrukčná filozofia Hondy je diametrálne odlišná od všetkých ostatných výrobcov. V tomto prípade nehľadajte pod kapotou paralelný systém dvoch agregátov s prevodovkou. Honda CR-V je absolútne iná. Ak by sme chceli zjednodušene opísať techniku pod kapotou, tak v podstate je hybridná CR-V až do rýchlosti 120 km/h čistým elektromobilom, po prekročení tejto hranice začne spaľovací motor poháňať predné alebo všetky kolesá prostredníctvom prevodu až do rýchlosti 140 km/h, potom sa opäť do hry pripojí aj elektromotor, ktorý začne pomáhať spaľovaciemu motoru. Znie to komplikovanie, funguje vynikajúco. Teda tak, že to vodič nijako nevníma. Túto technológiu poznačuje Honda ako i-MMD, čiže inteligent Multi Mode technology.

Honda CR-V hybrid 2018 jazda

Základom systému je 2,0-litrový atmosférický štvorvalec, ktorý poháňa generátor prúdu. Ten nabíja 1 kWh lítium-iónovú batériu, a zároveň zásobuje prúdom elektromotor, ktorý poháňa kolesá. Hybridná CR-V je schopná jazdiť aj v čisto elektrickom režime, maximálny dojazd je v tomto prípade dva kilometre, potom sa aktivuje spaľovací motor. Fascinujúce na spomínanej technológii je jej fungovanie. Prechody medzi jednotlivými režimami nie je vôbec cítiť, ak chcete, môžete funkciu systému sledovať na prístrojovom paneli. Prepínanie režimov nemá šancu vodič ovplyvniť, jedinou voľbou je čisto elektrický režim EV. Ak je batéria nabitá, môžete sa tešiť na absolútne ticho.

Honda CR-V hybrid 2018 jazda

A to je zrejme jediné vzrušenie, ktoré vás čaká. Aj počas jazdy so zapnutým benzínovým motorom sa prejavovala Honda CR-V Hybrid ako extrémne tichý spoločník. Ak sa so spolujazdcom pohádate, zvuk motora vám trápne ticho rozhodne nepreruší. Skôr to bude zvuk pneumatík, ktoré na hrubom asfalte budete počuť. Konečná bilancia hybridnej verzie vyplýva z priemernej spotreby. V mestskej premávke sme dosiahli 4,6 litra benzínu na 100 kilometrov, čo je vynikajúca hodnota, kombinovaný diaľničný a mimomestský režim sme odjazdili s priemernou spotrebou sedem litrov. Resumé? V zásade platí pravidlo: Ak využívate auto väčšinou v meste, hybridná Honda CR-V je horúci kandidát.

HYBRID AJ S POHONOM VŠETKÝCH KOLIES

Verzia 2.0 i-VTEC Hybrid, FWD 2.0 i-VTEC Hybrid AWD

Usporiadanie/počet valcov R/4

Prevodovka/počet stupňov -/1

Zdvihový objem cm3 1 993

Najvyšší výkon kW (k) pri ot./min. 107 (145)/6 200

Najvyšší krút. moment Nm pri ot./min. 175/4 000

Najvyšší výkon el. motor kW (k) 135(184)

Najvyšší krút. moment el. motor Nm 315

Dĺžka x šírka x výška mm 4 600 x 1 855 x 1 679

Batožinový priestor dm3 467 – 1 694

Najvyššia rýchlosť km/h 180

Zrýchlenie s 8,8

Kombinovaná spotreba l/100 km 5/5,4/5,3

Emisie g CO2/km 120

Cena eur 29 990 34 990