Testy

TEST: Citroën Berlingo BlueHDi 130k Feel - Každodenný hrdina

Navrhnúť vozidlo, ktoré by úspešne zvládlo plniť úlohy pracovného a rodinného auta, nie je jednoduché. Ani konštruktéri sa pri tvorbe predchádzajúcej generácie nedokázali úplne vyhnúť určitým kompromisom, pre ktoré ste vždy na konci dňa mali pocit, že vystupujete skôr z pracovného než z rodinného auta. Podarilo sa Francúzom tieto nedostatky odstrániť?

TEST Citroen Berlingo

Už pri pohľade na exteriér je jasné, že sa novinka ešte viac priblížila k bežným osobným modelom značky Citroën. Predná maska disponuje typickým viacúrovňovým rozdelením svetlometov, ktoré už poznáme z iných modelov ako napríklad C3 Aircross či C4 Cactus. Nechýba LED denné svietenie, moderné oplastovanie či farebné doplnky zdôrazňujúce veselý charakter nového Berlinga. Napriek tomu sa dizajnéri nesnažili zaprieť ani praktickú stránku vozidla. Samozrejmosťou sú tradičné posuvné dvere, vysoká strecha či veľké okná. Práve tie zabezpečujú dostatok prirodzeného svetla v interiéri, za príplatok je navyše dostupná aj obrovská panoramatická strecha s efektným podsvietením.

TEST Citroen Berlingo

S polohou za volantom nebudú mať problémy ani vysokí jedinci. Okrem výškovo a pozdĺžne nastaviteľného volantu či sedadiel s dlhými koľajničkami si pozornosť zaslúži aj samotná priestorová ponuka. Viac priestoru nad hlavou by ste našli jedine v Dóme svätej Alžbety a vďaka zväčšenej šírke sa Berlingo nezľakne ani troch detských sedačiek. Veľmi praktické sú tiež všadeprítomné priehradky, pre ktoré sa musel airbag spolujazdca presunúť do stropu. Hodnotnejším dojmom pôsobí aj samotná palubná doska s veľkým dotykovým displejom v strede. Páčila sa nám podpora zrkadlenia obrazovky mobilného telefónu s možnosťou bezdrôtového dobíjania, vydarený head-up displej či prítomnosť fyzických tlačidiel na paneli klimatizácie. Zabudnúť však musíte na mäkčené materiály, Berlingo zostalo v interiéri verné tvrdým plastom.

TEST Citroen Berlingo

Predchádzajúcu generáciu nám pripomenulo aj masívne veko kufra, ktoré pri otváraní spotrebuje minimálne 1,5 m voľného priestoru za vozidlom. V stiesnených priestoroch tak určite oceníte alternatívny prístup do batožinového priestoru v podobe praktického vyklápacieho zadného okna. Samotný úložný priestor síce neponúkne veľké množstvo „Simply Clever” riešení, no poteší svojou veľkosťou, pravidelným tvarom a nízkou nakladacou hranou.

TEST Citroen Berlingo

Nás však najviac zaujalo to, ako nové Berlingo jazdí. Prvotriedne odhlučnený podvozok neprenáša do interiéru nežiaduce pazvuky a veľmi elegantne sa dokáže vyrovnať aj s havarijným stavom niektorých slovenských ciest. Strmšie riadenie a novú šesťstupňovú manuálnu prevodovku s krátkymi dráhami oceníte najmä pri svižnejšej jazde. Dokonca ani v kopcoch nestrácalo naftové Berlingo dych. Pod kapotou sme totiž mali novú vrcholnú motorizáciu s označením 1.5 Blue HDi, ktorá disponuje dostatočným maximálnym výkonom 96 kW (130 k) a krútiacim momentom na úrovni 300 Nm. Viac ako samotná spotreba nás prekvapila príjemná kultúra chodu a veľmi dobré odhlučnenie motora. Pri bežnom jazdení môžete s veľkým Berlingom jazdiť v kombinovanej prevádzke za 5,5 l/100 km, diaľničné tempo v kombinácii s nákladom a so značným odporom vzduchu môže spotrebu posunúť až k 7 l/100 km.

Citroën Berlingo BlueHDi 130k Feel M6 - informačná tabuľka

Každodenný hrdina

Obchodné informácie
Cena 14 990
Značka Citroën
Model Berlingo
Model - Typ 1.5 BlueHDi 130k
Model - rok výroby 2018
Rozmery a hmotnosti
Dĺžka 4 403 mm
Šírka 1 921 mm
Výška 1 844 mm
Rázvor 2 785 mm
Objem palivovej nádrže 50 l
Prevádzková hmotnosť 1 620 kg
Objem batožinového priestoru (min.) 775 l
Objem batožinového priestoru (max.) 1 355 l
Motor a prevodovka
Počet valcov 4
Objem valcov cc 1 499m3
Najvyšší výkon 130 k
Najvyšší výkon pri ot./min. 3 750
Najvyšší krútiaci moment 300 Nm
Najvyšší krútiaci moment pri ot./min. 1 750
Výkony a spotreba
Kombinovaná spotreba 4,3 L
Emise 114 CO2g/km
Maximálna rýchlosť 186
Zrýchlenie 0 – 100 km/hs 10,3
Peter Orosz
Ak čítate tento text, tak som vás buď veľmi dobre rozosmial, alebo poriadne naštval. To ma teší, pretože automobily sú aj o subjektívnych pocitoch a emóciách, ktoré sa nebojím prezentovať. Bezduché parafrázy tlačových správ budete musieť hľadať niekde inde.
Okrem znižovania amortizačnej hodnoty mojej klávesnice písaním článkov, venujem svoju pozornosť aj amatérskemu filmu a cestovaniu.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

image
Magazín

Ako finančne pokryť kúpu nového auta? Toto sú možnosti:

Mať auto v rodine je dnes úplne samozrejmé. V mnohých rodinách je dokonca bežné mať aj viac áut. Nákup vozidla je však náklad, ktorý si určite zaslúži väčšiu pozornosť pri plánovaní rodinných financií. Martin Bodnár, odborník na financie z PARTNERS GROUP SK radí, ako kúpu financovať a na čo pri tom nezabúdať. Vlastniť auto nie je iba o nasporení sumy na jeho kúpu, s používaním sú spojené aj ďalšie náklady.
image
Magazín

Čo s autom po zime? Toto by ste mali urobiť!

Zima zanecháva na automobiloch svoje podpisy bez toho, či sa nám to páči, alebo nie. Preto pri oteplení, ktoré signalizuje, že prichádza jar, odporúčame, aby ste venovali svojmu auto chvíľu času. Za kompletnú opateru sa vám určite odvďačí dlhšou službou v plnej kondícii.