TEST: Citroën Berlingo BlueHDi 130k Feel – Každodenný hrdina

Nové Berlingo pokračuje v šľapajach svojho predchodcu. Tretia generácia stiera hranice medzi pracovným a rodinným autom, pričom posádku rozmaznáva komfortom, modernými technológiami aj dobrou kvalitou spracovania.
Vydané  Text: 

Navrhnúť vozidlo, ktoré by úspešne zvládlo plniť úlohy pracovného a rodinného auta, nie je jednoduché. Ani konštruktéri sa pri tvorbe predchádzajúcej generácie nedokázali úplne vyhnúť určitým kompromisom, pre ktoré ste vždy na konci dňa mali pocit, že vystupujete skôr z pracovného než z rodinného auta. **Podarilo sa Francúzom tieto nedostatky odstrániť?**
Už pri pohľade na exteriér je jasné, že sa novinka ešte viac priblížila k bežným osobným modelom značky Citroën. Predná maska disponuje typickým viacúrovňovým rozdelením svetlometov, ktoré už poznáme z iných modelov ako napríklad C3 Aircross či C4 Cactus. Nechýba LED denné svietenie, moderné oplastovanie či farebné doplnky zdôrazňujúce veselý charakter nového Berlinga. **Napriek tomu sa dizajnéri nesnažili zaprieť ani praktickú stránku vozidla. Samozrejmosťou sú tradičné posuvné dvere, vysoká strecha či veľké okná.** Práve tie zabezpečujú dostatok prirodzeného svetla v interiéri, za príplatok je navyše dostupná aj obrovská panoramatická strecha s efektným podsvietením.
S polohou za volantom nebudú mať problémy ani vysokí jedinci. Okrem výškovo a pozdĺžne nastaviteľného volantu či sedadiel s dlhými koľajničkami si pozornosť zaslúži aj samotná priestorová ponuka. Viac priestoru nad hlavou by ste našli jedine v Dóme svätej Alžbety a vďaka zväčšenej šírke sa Berlingo nezľakne ani troch detských sedačiek. Veľmi praktické sú tiež všadeprítomné priehradky, pre ktoré sa musel airbag spolujazdca presunúť do stropu. Hodnotnejším dojmom pôsobí aj samotná palubná doska s veľkým dotykovým displejom v strede. **Páčila sa nám podpora zrkadlenia obrazovky mobilného telefónu s možnosťou bezdrôtového dobíjania, vydarený head-up displej či prítomnosť fyzických tlačidiel na paneli klimatizácie.** Zabudnúť však musíte na mäkčené materiály, Berlingo zostalo v interiéri verné tvrdým plastom.
Predchádzajúcu generáciu nám pripomenulo aj masívne veko kufra, ktoré **pri otváraní spotrebuje minimálne 1,5 m voľného priestoru za vozidlom.** V stiesnených priestoroch tak určite oceníte alternatívny prístup do batožinového priestoru v podobe praktického vyklápacieho zadného okna. Samotný úložný priestor síce neponúkne veľké množstvo „Simply Clever” riešení, no poteší svojou veľkosťou, pravidelným tvarom a nízkou nakladacou hranou.
Nás však najviac zaujalo to, ako nové Berlingo jazdí. Prvotriedne odhlučnený podvozok neprenáša do interiéru nežiaduce pazvuky a veľmi elegantne sa dokáže vyrovnať aj s havarijným stavom niektorých slovenských ciest. Strmšie riadenie a novú šesťstupňovú manuálnu prevodovku s krátkymi dráhami oceníte najmä pri svižnejšej jazde. **Dokonca ani v kopcoch nestrácalo naftové Berlingo dych. Pod kapotou sme totiž mali novú vrcholnú motorizáciu s označením 1.5 Blue HDi, ktorá disponuje dostatočným maximálnym výkonom 96 kW (130 k) a krútiacim momentom na úrovni 300 Nm.** Viac ako samotná spotreba nás prekvapila príjemná kultúra chodu a veľmi dobré odhlučnenie motora. Pri bežnom jazdení môžete s veľkým Berlingom jazdiť v kombinovanej prevádzke za 5,5 l/100 km, diaľničné tempo v kombinácii s nákladom a so značným odporom vzduchu môže spotrebu posunúť až k 7 l/100 km. [CAR id=17034]




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.