Test Mini Cooper S Cabrio: Pubertiak

Ešte pred samotným testom Mini Cooper S Cabria sme si kládli otázku: Je to v podstate otvorené Mini alebo najmenší kabriolet od BMW?
Vydané  Text: 
Hneď na úvod si položíme otázku. Koľko chladiacich otvorov Mini Cooperu S Cabrio je skutočne aktívnych? Pravdou je, že takmer všetky. Cez masku chladiča presvitajú chladiče. Takže o teplotný komfort motora je dostatočne postarané. Napokon chladenie bude dvojlitrový štvorvalec dopovaný turbodúchadlom skutočne aj potrebovať. Napokon ponúka maximálny výkon 141 kW (192 k) a nie menej impozantný maximálny krútiaci moment v podobe 280 Nm. Výsledkom kombinácie týchto hodnôt je zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 7,1 sekundy a maximálna rýchlosť 228 km/h.
Oba tieto údaje sú však s ohľadom na typ auta irelevantné. Len čo dáte dolu strechu, rýchlosť nebudete potrebovať. Áno, precítite intenzívnejšie zrýchlenie, no keď prekročíte cestovnú rýchlosť 100 km/h, jazda s otvorenou strechou vám bude na príťaž. Respektíve, prežijete ju iba vtedy, ak máte ešte postpubertálne vyrážky na tvári. Deflektor je účinný a aj pri nižších teplotách poskytuje dostatočnú ochranu pred vetrom.
Každý, kto si odškrtol v životopise niekoľko desiatok rokov, si tento špás odpustí. A zameria sa na predsa len uvoľnenejší štýl jazdy. To je predsa pointa kabrioletov. Navyše pri športovej jazde v zákrutách síce oceníte podvozok Mini, ktorý je štandardne mimoriadne dobrý, na druhej strane pocítite aj nižšiu tuhosť karosérie, ktorá zábavu z rýchlej a zo športovej jazdy v zásade neguje. Ak teda túžite po otvorenom Mini, pokojne si zvoľte niektorú so slabších verzií, efekt a zážitok bude identický. Hoci, samozrejme, musíme vyzdvihnúť estetiku auta, najmä novú tmavomodrú metalízu Starlight Blue či atraktívny paket z tmavo chrómovaných líšt predných svetlometov, ktoré dotvárali športový efekt malého otvoreného Mini. Volič automatu nie je vrcholom estetiky, prevodovka však radí mimoriadne hladko a rýchlo. Very british je opis predných sedadiel, ktoré sú čalúnené kvalitnou kožou a prešívané károvaným vzorom.
Podobne ako atraktívne 17“ disky kolies či centrálna koncovka výfuku. Čaru otvoreného Mini je ťažké nepodľahnúť, hoci v tomto prípade je ešte menej praktické než trojdverové. Opäť musíte byť pubertálne hraví, aby ste ho ocenili a využili. Osobne nám totiž prekážal aj výhľad smerom dozadu či skutočne až minimálny výhľad dozadu pri zloženej strechy. Alfa samci skritizujú vzhľad auta pri zloženej streche, ekonómovia vyzdvihnú priemernú spotrebu na úrovni 7,5 l/100 kilometrov, ženy za doň zamilujú a kupec si musí v tomto prípade vytiahnuť z vrecka vyše 45-tisíc eur, čo je pre násťročného vodiča pomerne ťažký úkon. Takže Mini Cooper S Cabrio to bude mať u nás ťažké. [CAR id=17032] . (e)








Pokračujte na ďalší príspevok »