Rýchly test Ford Fiesta ST: Je to skrotený divoch!

Ratmír Mozolák, 03.12.2018
Fiesta ST je tuhá, komunikatívna, no zároveň z vás na priečnych nerovnostiach nevytrasie dušu. Už len natankovať plnú a vyraziť na kľukaté okresky.

Ford je dlhodobo známy svojimi športovými verziami civilných modelov. Verzia ST Line nie je žiaden trhač asfaltu, ale so svojím výkonom 103 kW (140 k) a váhou 1 166 kg určite zaujme.

Už na prvý pohľad je zrejmé, že nejde o civilnú verziu. Maska chladiča, predný i zadný nárazník sa len minimálne odlišujú od ostrej verzie ST. Strieborné lišty vystriedali čierne a nápisy pri predných dverách len potvrdzujú, že máme dočinenia s verziou ST Line.

V tomto duchu sa nesie aj dizajn interiéru. Športové predné sedadlá s červeným prešívaním, športový volant, riadiaca páka, pedále, čierny strop plus interiérové lišty vo farbe karosérie… Fiesta nedáva žiaden priestor na pochybnosti a posed za volantom to len potvrdzuje. Ovládanie na volante je trochu prehustené, ale po chvíli už intuitívne stišujete rádio a prijímate hovor.

Na zadných sedadlách sa odvezú aj dospelí. Rýchlu jazdu si však pre absenciu rukoväte nad dverami veľmi neužijú. Batožinový priestor má dostatočnú veľkosť aj pravidelný tvar. Nechýbajú ani praktické háčiky

Test Ford Fiesta ST Line: Skrotený divoch (foto: auto motor a šport č. 10/2018)
Test Ford Fiesta ST Line: Skrotený divoch (foto: auto motor a šport č. 10/2018)

Po naštartovaní bezkľúčovým tlačidlom sa ozve charakteristický zvuk litrového trojvalca, ktorý pri troche dobrej vôle môžeme považovať za športový. Dynamika Fiesty je na dobrej úrovni, aj keď reakcia na zošliapnutie plynového pedála by mohla byť o čosi rychlejšia. Ale to je daň za nízke emisie a malý objem. V každom prípade je s touto ST Linea Fiestou radosť jazdiť.

Radenie je krátke, riadenie presné a podvozok taký, na aký nás Ford za tie roky naučil – tuhý, komunikatívny, no zároveň z vás na priečnych nerovnostiach nevytrasie dušu. Už len natankovať plnú a vyraziť na kľukaté okresky.

Test Ford Fiesta ST Line: Skrotený divoch (foto: auto motor a šport č. 10/2018)

Spotreba je vcelku priaznivá. V priemere sme jazdili za 7 l/100 km, v meste sme mali priemernú spotrebu o liter vyššiu.

Nami testovaná verzia ST Line s litrovým EcoBoostom, so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou a s výkonom 103 kW (140 k) stojí v základe 18 640 eur. Trojdverová verzia je o 200 eur lacnejšia.

Áno, nie je to zrovna málo, no Ford vám za túto cenu ponúka bohatú výbavu, 5-ročnú záruku a servis počas tohto času zdarma. Čo by už za tú radosť z jazdy mohlo stáť.




TECHNICKÉ ÚDAJE FORD FIESTA ST LINE

Motor preplň. benzínový R3, 998 cm³
Výkon 103 kW (140 k) pri 6 000 ot./min.
Krútiaci moment 180 Nm pri 1 500 – 5 000 ot./min.
Pohon a podvozok: 6-st. manuálna prevodovka, pohon predných
kolies, vpredu McPherson, vzadu polonezávislé zavesenie.
Brzdy kotúčové, vpredu s vnútorným chladením. Pneu 205/45 R 17.
Batožinový priestor 285/1 093 dm³
Rozmery: 4 040 × 1 735 × 1 476 mm, rázvor 2 493 cm,
prevádzková/celková hmotnosť 1 166/1 685 kg, objem nádrže 42 l.
Najvyššia rýchlosť 202 km/h
Zrýchlenie 0 – 100 km/h 9,0 s
Kombinovaná spotreba 5,5 – 6,1 km
Emisie CO2 124 – 138 g/km
Cena/testované auto 18 640/22 305 €
Konkurenti: Kia Rio, Škoda Fabia, Toyota Yaris