Test Jeep Grand Cherokee 3.0 V6 Diesel: Bojové farby
Medzi legendárne modely značky Jeep patrí aj model Grand Cherokee, ktorý dostal meno po indiánskom kmeni Čerokízov. K nám sa prišiel ukázať s naftovým motorom 3.0 V6 vo verzii S.
Vydané Text: Martin Šebesta
Popritom pôsobí náš testovaný exemplár ako základ pripravený na ďalšie úpravy. Jeho schopnosti a potenciál však zaručujú mnoho zábavy na cestách a mimo nich ešte viac. A prečo spomíname bojové farby? Lebo práve nami testovaná verzia sa vyznačovala tmavou mriežkou chladiča a tmavým olemovaním zadných svetiel. Ako protiklad k často využívanému chrómu potom auto vyzerá ako zamaskovaný bojovník pripravený na dobrodružstvo.
A na to je Jeep Grand Cherokee ako stvorený. Široké predné sedadlá poskytujú telu veľmi príjemnú kombináciu komfortu a opory. Útle postavy sa v nich síce trochu strácajú, no ocenia ich tí, ktorí zaberajú viac priestoru. Ten nedostanete iba v okolí opierky na ľavú nohu, kde môže váš členok atakovať páka nohou ovládanej parkovacej brzdy. Inak je interiér veľmi priestranný a to aj na zadných polohovateľných sedadlách. Napriek veľkému strešnému oknu bolo dosť miesta na hlavu. K tomu sa pridáva objemný batožinový priestor, čo robí z modelu Grand Cherokee ideálneho cestovateľa na dlhé trasy.
K tomu prispieva aj 3-litrový naftový motor. Jeho prejavy sú mierne letargické, no keď sa rozbehne, poskytuje dostatok dynamiky na bezpečné predbiehanie. Jeho silou, v kombinácii s pohonom všetkých kolies s viacerými programami a ich nezávislým zavesením a 8-stupňovou automatickou prevodovkou s možnosťou redukcie, je jazda v teréne. Za bežných okolností je aj s cestnými 20-palcovými pneumatikami nezastaviteľný. Na diaľnici si pri rýchlosti 130 km/h pokojne pradie niečo pod 2 000 ot./min. a z nádrže po 100 km ubudne čosi okolo 8 l nafty. Radarový tempomat pritom citlivo stráži odstup od vozidiel pred vami. Nám tak cesta z Bratislavy do Banskej Bystrice ubehla, ani nevieme ako.
Terénne nastavenie auta sa prejavuje vo výraznejších náklonoch karosérie pri jazdení po bežných cestách a v tom, že do každej zákruty musíte viac točiť volantom. Grand Cherokee tak nie je auto, s ktorým by ste si užívali úzke kľukaté cesty. Zoberte ho však na výlet do hôr a ukáže vám, že za svoje peniaze ste dostali špičkovo pripraveného člena horskej služby, ktorý vás nenechá v štichu.
Za Banskou Bystricou sme zabočili na Harmanec a vyhnali auto po štrkovej, kamenistej a blatovej ceste pod vrchol Krížna. Na túto cestu chodíme radi pre úchvatné výhľady, ale aj preto, že dokáže preveriť konštrukciu áut. Do cieľa sme sa zatiaľ dostali so všetkým, no Jeep si z cesty, na ktorej nájdete aj ostré kamene, vyčnievajúce korene stromov a príkre stúpania s meniacim sa podkladom, urobil priam diaľnicu. Pruženie pohlcovalo nerovnosti, akoby to boli bežné kamienky na ceste. Na konci cesty bývame utrmácaní, teraz sa nič také nedialo.
Terénne vozidlá s automatom a pohonom všetkých kolies môžu na prvý pohľad vzbudzovať obavy zo spotreby. Nám po týždni počítač ukazoval menej ako 9 l/100 km, čo považujeme za veľmi dobrý výsledok. Ako vidíte, autom sme jazdili po diaľniciach aj po teréne, no z nášho pohľadu spotrebu najviac ovplyvňovalo mesto. Rozhýbať hmotnosť 2,4 tony nie je taká hračka. Jeep Grand Cherokee to zvláda v pohodlí, ktoré si vás podmaní. A keď viete, že vaše cesty povedú často aj do terénu, je ideálnou voľbou. Tieto nároky zvládne lepšie než mnohí konkurenti.
### Technické údaje Jeep Grand Cherokee 3.0 V6 Diesel S **Motor** preplň. naftový V6, 2 987 cm³
**Výkon** 184 kW (250 k) pri 4 000 ot./min.
**Krútiaci moment** 570 Nm pri 2 000 ot./min.
**Pohon a podvozok**: 8-st. automatická prevodovka, aktív. pohon všetkých kolies, vpredu aj vzadu viacprvkové zavesenie. Brzdy kotúčové, vpredu aj vzadu s vnútorným chladením.
**Pneu**. 265/50 R20.
**Batožinový priestor** 782/1 554 dm³
**Rozmery**: 4 821 × 1 943 × 1 802 mm, **Rázvor** 2 915 mm,
**prevádzková/celková hmotnosť** 2 403/2 949 kg,
**objem nádrže** 93,5 l.
**Najvyššia rýchlosť** 202 km/h
**Zrýchlenie** 0 – 100 km/h 8,2 s
**Spotreba** 8,0/6,4/7,0 l/100 km
**Emisie** CO2 184 g/km
**Cena/testované auto** 68 510/69 500 €
**Konkurenti**: Land Rover Discovery, VW Touareg, Mercedes GLE
Inzercia