Test Kia Ceed 1.4 T-GDI M6: Európan

Peter Orosz, 15.11.2018
Manuálna prevodovka a poctivý benzínový štvorvalec. Čo viac by si mohol budúci majiteľ Ceedu želať?

Tretia generácia modelu Ceed síce prišla o svoj apostrof, no odhodlanie pokoriť nemeckú konkurenciu jej zostalo.

Automobilka Kia tentoraz stavila na menej odvážny, ale trvácnejší vzhľad. Jednoduché tvary, chrómové doplnky a predĺžená kapota sa budú páčiť najmä konzervatívnym zákazníkom. V podobnom duchu sa nesie aj interiér.

Test Kia Ceed 1.4 T-GDI M6: Európan (foto: Tomáš Kelement pre auto motor a šport č. 10/2018)

Na zúženej palubnej doske si už stolný tenis nezahráte, bližšie k vodičovi sa posunuli aj predné stĺpiky, ktoré po novom nebránia vo výhľade z auta. Príjemne prekvapený som bol aj z použitých materiálov. Väčšina plastov je mäkčená, šetrilo sa len na menej viditeľných miestach. Samotné spracovanie je na špičkovej úrovni, celkový dojem však skazil výraznejší plastový zápach v interiéri.

Test Kia Ceed 1.4 T-GDI M6: Európan (foto: Tomáš Kelement pre auto motor a šport č. 10/2018)

O to viac vtedy človek ocení impulzné otváranie všetkých štyroch okien či dvojzónovú automatickú klimatizáciu s tradičnými fyzickými ovládačmi. Kia nepodľahla moderným trendom a v kabíne je stále dostatok tlačidiel na ovládanie základných funkcií. Všetko je navyše ergonomicky usporiadané tak, aby sa vodič dokázal veľmi rýchlo zorientovať.

Test Kia Ceed 1.4 T-GDI M6: Európan (foto: Tomáš Kelement pre auto motor a šport č. 10/2018)

Dotykový displej multimediálneho systému teraz vystupuje nad palubnú dosku, avšak zásadným spôsobom nenarúša výhľad z auta. Systém infotainmentu už poznáme z iných modelov automobilky a patrí k lepším na trhu, oceňujeme tiež možnosť zrkadlenia obrazovky mobilného telefónu prostredníctvom Android Auto alebo Apple Carplay.

Test Kia Ceed 1.4 T-GDI M6: Európan (foto: Tomáš Kelement pre auto motor a šport č. 10/2018)

Pod kapotou nami testovaného modelu sa nachádzal benzínový turbomotor 1.4 T-GDi s výkonom 103 kW (140 k) a krútiacim momentom 242 Nm, ktorý spolupracoval so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.

Štvorvalec sa vyznačuje veľmi dobrou kultúrou chodu a pružnosťou. V kombinácii s manuálom pôsobilo auto živým dojmom a s prehľadom zvládalo aj rýchle diaľničné tempo. Na predbiehací manéver nepotrebujete veľkú časovú rezervu, motor bleskovo reaguje na plynový pedál a zaberá už od nízkych otáčok.

Jazdný štýl má veľký vplyv na samotnú spotrebu paliva, ktorá nám v teste kolísala od 6,5 l/100 km (pokojné tempo) až k 9 l/100 km (plne naložené, dynamická jazda).

Test Kia Ceed 1.4 T-GDI M6: Európan (foto: Tomáš Kelement pre auto motor a šport č. 10/2018)



Technické údaje Kia Ceed T-GDi M6

Motor prepĺň. benzínový R4, 1 353 cm³
Výkon 103 kW (140 k) pri 6 000 ot./min.
Krútiaci moment 242 Nm pri 1 500 - 3 200 ot./min.
Pohon a podvozok: Pohon predných kolies, 6-st. manuálna prevodovka, vpredu zavesenie typu McPherson, vzadu multilink.
Brzdy kotúčové vpredu aj vzadu, vpredu s vnútorným chladením.
Pneu 225/45 R 17 vpredu aj vzadu.
Batožinový priestor 395/ - (výrobca neudáva) dm³

Rozmery: 4 310 × 1 800 × 1 447 mm, rázvor 2 650 mm
Pohotovostná/celková hmotnosť 1 380/1 820 kg,
Objem nádrže 50 l.
Najvyššia rýchlosť 210 km/h
Zrýchlenie 0 - 100 km/h 8,9 s
Spotreba 7.1 / 4.9 / 5.7 l/100 km
Emisie CO₂ 130 g/km
Cena/testované auto 17 190/ €
Konkurenti: Peugeot 308, Volkswagen Golf, Honda Civic, Mazda 3