Test Kia Ceed 1.4 T-GDI M6: Európan
Manuálna prevodovka a poctivý benzínový štvorvalec. Čo viac by si mohol budúci majiteľ Ceedu želať?
Vydané Text: Peter Orosz
Na zúženej **palubnej doske** si už stolný tenis nezahráte, bližšie k vodičovi sa posunuli aj predné stĺpiky, ktoré po novom nebránia vo výhľade z auta. Príjemne prekvapený som bol aj z použitých materiálov. **Väčšina plastov je mäkčená**, šetrilo sa len na menej viditeľných miestach. Samotné spracovanie je na špičkovej úrovni, celkový dojem však skazil výraznejší plastový zápach v interiéri.
O to viac vtedy človek ocení **impulzné otváranie všetkých štyroch okien** či dvojzónovú automatickú klimatizáciu s tradičnými fyzickými ovládačmi. Kia nepodľahla moderným trendom a v kabíne je stále dostatok tlačidiel na ovládanie základných funkcií. Všetko je navyše ergonomicky usporiadané tak, aby sa vodič dokázal veľmi rýchlo zorientovať.
**Dotykový displej multimediálneho systému** teraz vystupuje nad palubnú dosku, avšak zásadným spôsobom nenarúša výhľad z auta. Systém infotainmentu už poznáme z iných modelov automobilky a patrí k lepším na trhu, oceňujeme tiež možnosť zrkadlenia obrazovky mobilného telefónu prostredníctvom **Android Auto alebo Apple Carplay**.
Pod kapotou nami testovaného modelu sa nachádzal **benzínový turbomotor 1.4 T-GDi s výkonom 103 kW (140 k) a krútiacim momentom 242 Nm**, ktorý spolupracoval so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.
Štvorvalec sa vyznačuje veľmi dobrou kultúrou chodu a pružnosťou. V kombinácii s manuálom pôsobilo auto živým dojmom a s prehľadom zvládalo aj rýchle diaľničné tempo. Na predbiehací manéver nepotrebujete veľkú časovú rezervu, motor bleskovo reaguje na plynový pedál a zaberá už od nízkych otáčok.
Jazdný štýl má veľký vplyv na samotnú spotrebu paliva, ktorá nám v teste kolísala od 6,5 l/100 km (pokojné tempo) až k 9 l/100 km (plne naložené, dynamická jazda).
### Technické údaje Kia Ceed T-GDi M6 **Motor** prepĺň. benzínový R4, 1 353 cm³
**Výkon** 103 kW (140 k) pri 6 000 ot./min.
**Krútiaci moment** 242 Nm pri 1 500 – 3 200 ot./min.
**Pohon a podvozok**: Pohon predných kolies, 6-st. manuálna prevodovka, vpredu zavesenie typu McPherson, vzadu multilink.
**Brzdy** kotúčové vpredu aj vzadu, vpredu s vnútorným chladením.
**Pneu** 225/45 R 17 vpredu aj vzadu.
**Batožinový priestor** 395/ – (výrobca neudáva) dm³
**Rozmery**: 4 310 × 1 800 × 1 447 mm, rázvor 2 650 mm
**Pohotovostná/celková hmotnosť** 1 380/1 820 kg,
**Objem nádrže** 50 l.
**Najvyššia rýchlosť** 210 km/h
**Zrýchlenie** 0 – 100 km/h 8,9 s
**Spotreba** 7.1 / 4.9 / 5.7 l/100 km
**Emisie CO₂** 130 g/km
**Cena/testované auto** 17 190/ €
**Konkurenti**: Peugeot 308, Volkswagen Golf, Honda Civic, Mazda 3
Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!
Inzercia