Test Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI: Manažérsky sen

Peter Orosz, 12.11.2018
Najnovšia verzia Insignie dostala efektné oplastovanie a pohon všetkých štyroch kolies. Auto zároveň nestratilo nič zo svojich najväčších predností, medzi ktoré aj naďalej patrí priestor a pohodlie pre posádku. Dokáže poraziť plnohodnotné SUV?

Nájsť v ponuke automobilky Opel auto s pohonom všetkých štyroch kolies, nie je vôbec jednoduché. Okrem nami testovanej Insignie disponuje touto výhodou už len Mokka X, pričom ostatné SUV modely značky si musia vystačiť len s pohonom prednej nápravy a so špeciálne upraveným trakčným systémom IntelliGrip.

Je preto veľmi pravdepodobné, že na zasneženej zimnej ceste bude zapadnuté SUV „predokolky“ obchádzať práve vysmiaty vodič Insignie Country Tourer. Široký úsmev pritom nebude mať na svedomí len pohon 4 x 4, ale aj úroveň pohodlia a prítomnosť vyspelých technológií na palube. Zvláštnu pozornosť si zaslúžia plnohodnotné LED svetlomety s adaptívnou funkciou. A nejde len o obyčajné prepínanie medzi stretávacím a diaľkovým režimom, tieto svetlomety v reálnom čase upravujú svetelný výkon a tvar lúča, ktorý sa prispôsobuje okolitým podmienkam a neoslepuje ostatných vodičov. Rýchlosť a precíznosť aktívnych svetiel sme si vyskúšali na ceste z Bratislavy do Košíc, pričom nám žiaden z protiidúcich vodičov v noci agresívne neblikal.

Test Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI: Manažérsky sen (foto: Tomáš Kelement pre auto motor a šport č. 10/2018)

Postrehy z redakčného testu:

  • Interiér sa od štandardnej Insignie zásadným spôsobom nelíši. Kvalita a spracovanie niektorých materiálov je však len na priemernej úrovni
  • Ergonomická hlavica radiacej páky je super, zamrzeli nás len dlhšie dráhy radenia
  • Systém OnStar vám v prípade nehody pomôže skontaktovať záchranné zložky, ktorým odošle údaje o polohe vozidla
  • Digitálny prístrojový panel nás svojou grafikou nepresvedčil, privítali by sme viac možností individualizácie
  • Infotainment podporuje funkciu zrkadlenia obrazovky mobilného telefónu pre Apple aj Andorid
Test Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI: Manažérsky sen (foto: Tomáš Kelement pre auto motor a šport č. 10/2018)
Test Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI: Manažérsky sen (foto: Tomáš Kelement pre auto motor a šport č. 10/2018)

Počas celej cesty sme si užívali aj nadštandardnú priestorovú ponuku na palube. Nesťažovali by sa ani hráči z NBA, ktorí si vpredu môžu bez väčších problémov zasunúť nohy pod vysoko položenú palubnú dosku. Tá príjemným spôsobom obklopuje vodiča aj spolujazdca a dodáva pocit bezpečia. Pochvalu si zaslúžia aj polohovateľné sedadlá s dlhými sedákmi, samotná výplň však mohla byť vyrobená z poddajnejších materiálov. Vzadu je vďaka rovnej streche dostatok miesta aj nad hlavou.

Na diaľnici nás zaujímal komfort aj štandardne dodávaného adaptívneho podvozka FlexRide. Jeho schopnosť filtrovať nerovnosti sa zlepšuje s narastajúcou rýchlosťou. Na horšom mestskom povrchu sa nepríjemným ranám do chrbtice nevyhnete, skutočný efekt lietajúceho koberca sa dostaví až v rýchlosti nad 80 km/h.

Svižnejšiu jazdu s prehľadom zvládal aj dvojlitrový turbodiesel s výkonom 125 kW (170 k), ktorý automobilka kombinuje so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Insignia s pohonom 4 x 4 však nepatrí k najľahším autám v segmente, čo sa nepriaznivo odrazilo aj na diaľničnej spotrebe na úrovni 7,9 l/100 km. Pokiaľ vás netrápi zostatok na účte, zvážili by sme investíciu do silnejšej 154 kW verzie s osemstupňovou automatickou prevodovkou, ktorá zvyšuje komfort jazdy nielen v meste, ale aj na diaľnici.

Test Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI: Manažérsky sen (foto: Tomáš Kelement pre auto motor a šport č. 10/2018)

Foto: Tomáš Kelement

Technické údaje Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI) S/S MT6 4 x 4

Motor preplňovaný naftový R4, 1 956 cm³
Výkon 125 kW (170 k) pri 3 750 ot./min. 
Krútiaci moment 400 Nm pri 1 750 – 2 500 ot./min. 
Pohon a podvozok: Pohon všetkých štyroch kolies, 6-st. manuálna prevodovka, vpredu zavesenie typu McPherson, vzadu multilink. 
Brzdy kotúčové, vpredu s vnútorným chladením. 
Pneu 235/50 R18 vpredu aj vzadu.
Batožinový priestor 560/ 1 665 dm³
Rozmery: 5 004/1 871/1 525 mm, rázvor 2 829 mm
Pohotovostná/celková hmotnosť 1 641/ 2 330 kg, objem nádrže 62 l.
Najvyššia rýchlosť 218 km/h
Zrýchlenie 0 - 100 km/h 9,9 s
Spotreba 8,3/5,5/6,5 l/100 km
Emisie CO₂  172 g/km
Cena/testované auto 34 290 €/ 40 300 €
Konkurenti: Škoda Octavia Combi Scout, Audi A4 Allroad Quattro, Volkswagen Passat Alltrack