Test Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI: Manažérsky sen
Najnovšia verzia Insignie dostala efektné oplastovanie a pohon všetkých štyroch kolies. Auto zároveň nestratilo nič zo svojich najväčších predností, medzi ktoré aj naďalej patrí priestor a pohodlie pre posádku. Dokáže poraziť plnohodnotné SUV?
Vydané Text: Peter Orosz
### Postrehy z redakčného testu:
* Interiér sa od štandardnej Insignie zásadným spôsobom nelíši. Kvalita a spracovanie niektorých materiálov je však len na priemernej úrovni
* Ergonomická hlavica radiacej páky je super, zamrzeli nás len dlhšie dráhy radenia
* Systém OnStar vám v prípade nehody pomôže skontaktovať záchranné zložky, ktorým odošle údaje o polohe vozidla
* Digitálny prístrojový panel nás svojou grafikou nepresvedčil, privítali by sme viac možností individualizácie
* Infotainment podporuje funkciu zrkadlenia obrazovky mobilného telefónu pre Apple aj Andorid
Počas celej cesty sme si užívali aj nadštandardnú priestorovú ponuku na palube. Nesťažovali by sa ani hráči z NBA, ktorí si vpredu môžu bez väčších problémov zasunúť nohy pod vysoko položenú palubnú dosku. Tá príjemným spôsobom obklopuje vodiča aj spolujazdca a dodáva pocit bezpečia. Pochvalu si zaslúžia aj polohovateľné sedadlá s dlhými sedákmi, samotná výplň však mohla byť vyrobená z poddajnejších materiálov. Vzadu je vďaka rovnej streche dostatok miesta aj nad hlavou.
Na diaľnici nás zaujímal komfort aj štandardne dodávaného adaptívneho podvozka FlexRide. Jeho schopnosť filtrovať nerovnosti sa zlepšuje s narastajúcou rýchlosťou. Na horšom mestskom povrchu sa nepríjemným ranám do chrbtice nevyhnete, skutočný efekt lietajúceho koberca sa dostaví až v rýchlosti nad 80 km/h.
Svižnejšiu jazdu s prehľadom zvládal aj dvojlitrový turbodiesel s výkonom 125 kW (170 k), ktorý automobilka kombinuje so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Insignia s pohonom 4 x 4 však nepatrí k najľahším autám v segmente, čo sa nepriaznivo odrazilo aj na diaľničnej spotrebe na úrovni 7,9 l/100 km. Pokiaľ vás netrápi zostatok na účte, zvážili by sme investíciu do silnejšej 154 kW verzie s osemstupňovou automatickou prevodovkou, ktorá zvyšuje komfort jazdy nielen v meste, ale aj na diaľnici.
Foto: Tomáš Kelement
### Technické údaje Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI) S/S MT6 4 x 4 **Motor** preplňovaný naftový R4, 1 956 cm³
**Výkon** 125 kW (170 k) pri 3 750 ot./min.
**Krútiaci moment** 400 Nm pri 1 750 – 2 500 ot./min.
**Pohon a podvozok**: Pohon všetkých štyroch kolies, 6-st. manuálna prevodovka, vpredu zavesenie typu McPherson, vzadu multilink.
**Brzdy** kotúčové, vpredu s vnútorným chladením.
**Pneu** 235/50 R18 vpredu aj vzadu.
**Batožinový priestor** 560/ 1 665 dm³
**Rozmery**: 5 004/1 871/1 525 mm, **rázvor** 2 829 mm
**Pohotovostná/celková hmotnosť** 1 641/ 2 330 kg, **objem nádrže** 62 l.
**Najvyššia rýchlosť** 218 km/h
**Zrýchlenie** 0 – 100 km/h 9,9 s
**Spotreba** 8,3/5,5/6,5 l/100 km
**Emisie CO₂** 172 g/km
**Cena/testované auto** 34 290 €/ 40 300 €
**Konkurenti**: Škoda Octavia Combi Scout, Audi A4 Allroad Quattro, Volkswagen Passat Alltrack
Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!
Inzercia