TEST: SEAT Toledo FR-Line 1.0 TSI - Súhra dvoch hemisfér

Peter Orosz, 08.11.2018
Kto povedal, že lacné auto nemôže vyzerať dobre? Pri Tolede si už nemusíte vyberať medzi cenou a štýlom!

Zabávať sa s internetovým konfigurátorom, vie azda každý. Určite ste si aj vy neraz vyskladali svoje vysnívané auto s veľkými kolesami, krásnym lakom, efektnými LED svetlometmi a plne vybaveným interiérom. Po kliknutí na ikonku „Zhrnutie“ vám však pri zobrazení výslednej ceny nezamrzol len váš počítač, ale aj úsmev na tvári. Získať takto vybavené auto za 15 000 € bolo donedávna takmer nemožné, no s blížiacim sa koncom výroby aktuálneho Toleda sa Španieli rozhodli prilákať zákazníkov na akčnú ponuku, akou je aj nami testovaná verzia FR-Line.

TEST: Seat Toledo FR-Line 1.0 TSI

Za spomínané peniaze môžete získať prakticky plne vybavené auto. Športová výbava navyše Toledu dodáva ten správny šmrnc, ktorý tomuto modelu chýbal. Exteriéru dominujú tmavé disky kolies, výrazná maska chladiča s logom FR-Line, predné aj zadné svetlomety s LED technológiou či tónované sklá. Ešte viac nás zaujal interiér a jeho pohodlné sedadlá s poťahom pripomínajúcim Alcantaru s červeným prešívaním. Rovnaké prešívanie nájdete aj na koženom volante či prevodovej páke, s ktorou je radosť pracovať. Radí presne, hladko a ani samotné dráhy nie sú príliš dlhé. Konštruktéri si dali záležať aj na odstupňovaní, vďaka ktorému je život s 1.0 TSI o niečo znesiteľnejší. Trojvalec s výkonom 81 kW a krútiacim momentom 200 Nm dokáže s 1 190 kg vážiacim Toledom pekne zamávať.

TEST: Seat Toledo FR-Line 1.0 TSI

Otáčkomer nám pri diaľničnej rýchlosti a zaradenom šiestom prevodovom stupni ukazoval veľmi slušných 2 600 ot./min., čo pozitívne ovplyvnilo aj priemernú spotrebu, ktorá sa ustálila na hodnote 5,4 l/100 km. Surový zvuk trojvalca sa potlačiť nepodarilo a pri nízkych otáčkach do interiéru prenikajú aj vibrácie. Od rodinného auta by sme očakávali komfortnejší podvozok a o niečo širšiu stavbu karosérie, ktorú by ocenili nielen cestujúci, ale aj vodič pri prejazde zákrutami.

TEST: Seat Toledo FR-Line 1.0 TSI

Technické údaje

SEAT Toledo FR-Line Family PREMIUM 1.0 TSI M6

Motor prepĺň. benzínový R3, 999 cm³

Výkon 81 kW (110 k) pri 5 000 – 5 500 ot./min.

Krútiaci moment 200 Nm pri 2 000 – 3 500 ot./min.

Pohon a podvozok: Pohon predných kolies, 6-st. manuálna prevodovka, vpredu zavesenie typu McPherson, vzadu torzná priečka. Brzdy kotúčové vpredu aj vzadu, vpredu s vnútorným chladením. Pneu 215/40 R 17 vpredu aj vzadu.

Batožinový priestor 550/ - (výrobca neudáva) dm³

Rozmery: 4 482 × 1 706 × 1 461 mm, rázvor 2 602 mm Pohotovostná/celková hmotnosť 1 190/1 650 kg, objem nádrže 55 l.

Najvyššia rýchlosť 204 km/h

Zrýchlenie 0 - 100 km/h 9,9 s

Spotreba 5,3 – 6,5 l/100 km

Emisie CO₂ 160 g/km

Cena/testované auto 15 090 €/ 15 557 €

Konkurenti: Škoda Rapid, Fiat Tipo, Lada Vesta, Peugeot 301

Hodnotenie:

3,5/5.0