TEST: SEAT Toledo FR-Line 1.0 TSI – Súhra dvoch hemisfér
Kto povedal, že lacné auto nemôže vyzerať dobre? Pri Tolede si už nemusíte vyberať medzi cenou a štýlom!
Vydané Text: Peter Orosz
Za spomínané peniaze môžete získať prakticky plne vybavené auto. Športová výbava navyše Toledu dodáva ten správny šmrnc, ktorý tomuto modelu chýbal. Exteriéru dominujú tmavé disky kolies, výrazná maska chladiča s logom FR-Line, predné aj zadné svetlomety s LED technológiou či tónované sklá. Ešte viac nás zaujal interiér a jeho **pohodlné sedadlá s poťahom pripomínajúcim Alcantaru s červeným prešívaním.** Rovnaké prešívanie nájdete aj na koženom volante či prevodovej páke, s ktorou je radosť pracovať. **Radí presne, hladko a ani samotné dráhy nie sú príliš dlhé.** Konštruktéri si dali záležať aj na odstupňovaní, vďaka ktorému je život s 1.0 TSI o niečo znesiteľnejší.
Trojvalec s výkonom 81 kW a krútiacim momentom 200 Nm dokáže s 1 190 kg vážiacim Toledom pekne zamávať.
Otáčkomer nám pri diaľničnej rýchlosti a zaradenom šiestom prevodovom stupni ukazoval veľmi slušných 2 600 ot./min., čo **pozitívne ovplyvnilo aj priemernú spotrebu, ktorá sa ustálila na hodnote 5,4 l/100 km.** Surový zvuk trojvalca sa potlačiť nepodarilo a pri nízkych otáčkach do interiéru prenikajú aj vibrácie. Od rodinného auta by sme očakávali komfortnejší podvozok a o niečo širšiu stavbu karosérie, ktorú by ocenili nielen cestujúci, ale aj vodič pri prejazde zákrutami.
Technické údaje
SEAT Toledo FR-Line Family PREMIUM 1.0 TSI M6 Motor prepĺň. benzínový R3, 999 cm³ Výkon 81 kW (110 k) pri 5 000 – 5 500 ot./min. Krútiaci moment 200 Nm pri 2 000 – 3 500 ot./min. Pohon a podvozok: Pohon predných kolies, 6-st. manuálna prevodovka, vpredu zavesenie typu McPherson, vzadu torzná priečka. Brzdy kotúčové vpredu aj vzadu, vpredu s vnútorným chladením. Pneu 215/40 R 17 vpredu aj vzadu. Batožinový priestor 550/ – (výrobca neudáva) dm³ Rozmery: 4 482 × 1 706 × 1 461 mm, rázvor 2 602 mm Pohotovostná/celková hmotnosť 1 190/1 650 kg, objem nádrže 55 l. Najvyššia rýchlosť 204 km/h Zrýchlenie 0 – 100 km/h 9,9 s Spotreba 5,3 – 6,5 l/100 km Emisie CO₂ 160 g/km Cena/testované auto 15 090 €/ 15 557 € Konkurenti: Škoda Rapid, Fiat Tipo, Lada Vesta, Peugeot 301Hodnotenie:
3,5/5.0
Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!
Inzercia