TEST: SEAT Toledo FR-Line 1.0 TSI – Súhra dvoch hemisfér

Kto povedal, že lacné auto nemôže vyzerať dobre? Pri Tolede si už nemusíte vyberať medzi cenou a štýlom!
Vydané  Text: 
Zabávať sa s internetovým konfigurátorom, vie azda každý. Určite ste si aj vy neraz vyskladali svoje vysnívané auto s veľkými kolesami, krásnym lakom, efektnými LED svetlometmi a plne vybaveným interiérom. Po kliknutí na ikonku „Zhrnutie“ vám však pri zobrazení výslednej ceny nezamrzol len váš počítač, ale aj úsmev na tvári. Získať takto vybavené auto za 15 000 € bolo donedávna takmer nemožné, no s blížiacim sa koncom výroby aktuálneho Toleda **sa Španieli rozhodli prilákať zákazníkov na akčnú ponuku, akou je aj nami testovaná verzia FR-Line.**
Za spomínané peniaze môžete získať prakticky plne vybavené auto. Športová výbava navyše Toledu dodáva ten správny šmrnc, ktorý tomuto modelu chýbal. Exteriéru dominujú tmavé disky kolies, výrazná maska chladiča s logom FR-Line, predné aj zadné svetlomety s LED technológiou či tónované sklá. Ešte viac nás zaujal interiér a jeho **pohodlné sedadlá s poťahom pripomínajúcim Alcantaru s červeným prešívaním.** Rovnaké prešívanie nájdete aj na koženom volante či prevodovej páke, s ktorou je radosť pracovať. **Radí presne, hladko a ani samotné dráhy nie sú príliš dlhé.** Konštruktéri si dali záležať aj na odstupňovaní, vďaka ktorému je život s 1.0 TSI o niečo znesiteľnejší. Trojvalec s výkonom 81 kW a krútiacim momentom 200 Nm dokáže s 1 190 kg vážiacim Toledom pekne zamávať.
Otáčkomer nám pri diaľničnej rýchlosti a zaradenom šiestom prevodovom stupni ukazoval veľmi slušných 2 600 ot./min., čo **pozitívne ovplyvnilo aj priemernú spotrebu, ktorá sa ustálila na hodnote 5,4 l/100 km.** Surový zvuk trojvalca sa potlačiť nepodarilo a pri nízkych otáčkach do interiéru prenikajú aj vibrácie. Od rodinného auta by sme očakávali komfortnejší podvozok a o niečo širšiu stavbu karosérie, ktorú by ocenili nielen cestujúci, ale aj vodič pri prejazde zákrutami.

Technické údaje

SEAT Toledo FR-Line Family PREMIUM 1.0 TSI M6 Motor prepĺň. benzínový R3, 999 cm³ Výkon 81 kW (110 k) pri 5 000 – 5 500 ot./min. Krútiaci moment 200 Nm pri 2 000 – 3 500 ot./min. Pohon a podvozok: Pohon predných kolies, 6-st. manuálna prevodovka, vpredu zavesenie typu McPherson, vzadu torzná priečka. Brzdy kotúčové vpredu aj vzadu, vpredu s vnútorným chladením. Pneu 215/40 R 17 vpredu aj vzadu. Batožinový priestor 550/ – (výrobca neudáva) dm³ Rozmery: 4 482 × 1 706 × 1 461 mm, rázvor 2 602 mm Pohotovostná/celková hmotnosť 1 190/1 650 kg, objem nádrže 55 l. Najvyššia rýchlosť 204 km/h Zrýchlenie 0 – 100 km/h 9,9 s Spotreba 5,3 – 6,5 l/100 km Emisie CO₂ 160 g/km Cena/testované auto 15 090 €/ 15 557 € Konkurenti: Škoda Rapid, Fiat Tipo, Lada Vesta, Peugeot 301

Hodnotenie:

3,5/5.0




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!




Inzercia

Inzercia