TEST: Mercedes-Benz Triedy A 180d DCT – Doba digitálna
Nová generácia Triedy A spôsobila revolúciu v oblasti inteligentných systémov využívaných v automobilovom priemysle. V porovnaní s predchodcom je novinka zároveň priestrannejšia a pohodlnejšia ako kedykoľvek predtým.
Vydané Text: Peter Orosz
Ich odpoveďou na tento problém je nové rozhranie MBUX, ktoré zažilo svoju premiéru práve v novej Triede A. **Mercedes-Benz nahradil analógové prístroje dvoma displejmi s vysokým rozlíšením, ktoré svojím zasadením do palubnej dosky vytvárajú pocit jednotného širokouhlého kokpitu.** Za obzvlášť zaujímavé považujeme možnosti interakcie s týmto systémom prostredníctvom touchpadu cez volant,priamo dotykom alebo hlasom. Práve posledná možnosť naznačuje, akým smerom sa bude vývoj v najbližších rokoch uberať. Pri použití tohto spôsobu ovládania totiž nemusíte spúšťať zrak z cesty a celý proces interakcie so systémom je bezpečnejší.
Žiaľ, funkcia hlasového ovládania nie je v praxi natoľko vyvinutá, ako deklarujú propagačné materiály. Prvý problém sa objavil v momente, keď sme na auto prehovorili v slovenčine. **Na materinský jazyk vám v súčasnosti Mercedes nezareaguje a najbližším zrozumiteľným jazykom v ponuke je čeština.** Tento výber nielenže rozzúri niektorých bývalých členov SNS, ale nutnosť rozprávať so systémom v inom jazykom neprispieva k prirodzenému zážitku. V anglickom nastavení sa nám systém navyše zdal byť o niečo chápavejší a rozumel aj slangovým výrazom. Automobilka je na dobrej ceste, no k dokonalosti má hlasové ovládanie ešte ďaleko.
O to viac sme si počas týždňa užívali klasické ovládanie tlačidlami na volante, ktorý má tvarom aj vyhotovením veľmi blízko k tomu z vlajkovej lode značky. **Spracovanie interiéru je na prvotriednej úrovni a na nedostatok priestoru vpredu sa nebudú sťažovať ani vysokí cestujúci.** V Stuttgare si však mohli odpustiť veľké množstvo krehkých lakovaných plastov, ktoré sa jednoducho zašpinia. Kritiku si zaslúžia aj technici, ktorí viacprvkovú zadnú nápravu vymenili pri slabších modeloch za torznú tyč. S úsporným naftovým motorom pod kapotou však rozdiel na ceste pravdepodobne nespoznáte. Nedostatok výkonu motor vynahrádza najmä spotrebou, ktorú sme v teste stlačili pod 5 l/100 km. **Pochváliť musíme aj podvozok, ktorý bol napriek veľkým kolesám a športovej úprave dostatočne komfortný a vodičovi poskytoval istotu v zákrutách.**
Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!
Inzercia