PRVÁ JAZDA: Mahindra XUV 500 2.2 CRDi

Peter Orosz, 24.10.2018

Mnohí z vás si určite všimli vzostup exotických značiek na našom trhu. Svoju sieť si opäť buduje juhokórejská značka SsangYong, ruská Lada alebo čínsky výrobca malých elektromobilov Zhi Dou. Nedávno sme dostali príležitosť previezť sa na ďalšom zaujímavom aute od výrobcu, ktorého na Slovensku pozná len hŕstka ľudí – Mahindra.

Mahindra XUV 500

Tento obrovský koncern pritom ovplyvňuje bežný život ľudí v celej Indii. Mahindra Group zastrešuje nielen výrobu automobilov, ale aj traktorov, súčiastok či vojenskej obrannej techniky. Okrem výroby sa zaoberá aj obchodom s realitami, poistením, informačnými technológiami či finančníctvom. V súčasnosti vlastní aj väčšinový podiel v dizajnérskom štúdiu Pininfarina, ktoré automobilke pomohlo pri návrhu stredne veľkého SUV s označením XUV 500. Auto by svojimi líniami s výrazným čiernym lakovaním niektorých častí prednej masky či zaujímavým vyhotovením kľučiek dverí v tvare labky malo pripomínať útočiaceho geparda. Nás potešili najmä čisté a moderné línie, vďaka ktorým celok nepôsobí ako ďalší nepodarený produkt neznámej ázijskej automobilky.

Mahindra XUV 500

Nikoho neurazí ani pohľad do technických údajov. V aute s 4 585 mm na dĺžku, 1890 mm na šírku a 1 785 mm na výšku odveziete vďaka sedemmiestnej konfigurácii celú rodinu, pričom o pohon sa postará jediný vznetový agregát o objeme 2,2 litra. Podľa slov predajcu má tento štvorvalcový agregát konštrukčný pôvod v známej rakúskej motorárni AVL. Neočakávajte však technologický zázrak, starší motor Indom vyhovuje pri zdolávaní ťažkého terénu a sú za to ochotní zaplatiť daň v podobe hlučnejšieho chodu či vyššej spotreby. Napriek výkonu 103 kW (140 k) nemožno očakávať športové jazdné vlastnosti. Mahindra s veľkým naftovým motorom, pohonom 4x4 a ťažšou konštrukciou váži 1 935 kg, pričom plne naložené auto prekračuje hranicu 2 500 kg. K pocitu istoty v ostrých zákrutách nepridáva ani nadštandardná výška auta.

Mahindra XUV 500

Mahindra nie je pre ľudí, ktorí potrebujú SUV len ako módny doplnok. Indické auto má bližšie k pracovnému stroju do terénu, kde v mnohých ohľadoch prekonáva konkurenciu. A s cenou začínajúcou pod 19 000 € má čo ponúknuť aj po stránke výbavy. V základe nechýbajú terénni asistenti, zliatinové disky, tempomat, klimatizácia či multimediálny systém. Vyššia výbava pridáva bočné a hlavové airbagy, parkovaciu kameru, lepší infotainment, navigáciu a kožené čalúnenie. Upustiť však musíte z nárokov na spracovanie interiéru. Porovnávať Mahindru s nemeckou či japonskou konkurenciou nemá v tomto smere veľký zmysel. V interiéri sme našli odstávajúce či nelícujúce tvrdé plasty, ktoré pôsobili lacnejším dojmom. Samotný vzhľad palubnej dosky pritom nemôžeme označiť za nepodarený. Starší vodiči ocenia veľké ovládače a prehľadne rozmiestnené tlačidlá na moderne vyzerajúcej palubnej doske či dobrý výhľad z auta do všetkých strán, ktorý dosiahli vďaka veľkým preskleným plochám.

Mahindra XUV 500