TEST: Mazda 6 Wagon 2.0 Skyactiv G165 – Zreje do krásy

Vlajková loď japonskej automobilky prešla ďalšou modernizáciou. Zaujme modernejšou technikou a novým interiérom, ktorý sa vzhľadom aj spracovaním priblížil k prémiovej triede.
Vydané  Text: 

Od predstavenia aktuálnej generácie Mazdy 6 ubehlo neuveriteľných šesť rokov. Kým iné automobilky by už dávno pripravovali slávnostné odhalenie nástupcu, Japonci počúvajú sťažnosti zákazníkov a naďalej vylepšujú zabehnutý model. **Tretia modernizácia prináša zásadné technologické aj dizajnové zmeny, vďaka ktorým Mazda 6 pôsobí hodnotnejším dojmom.** Novinku spoznáte vďaka výrazne pochrómovanej maske chladiča a novým adaptívnym svetlometom. Podstatné zmeny sa však ukrývajú v interiéri, kde nájdete úplne novú palubnú dosku. Tá pôsobí moderným, priam až futuristickým dojmom. **Ešte väčšiu radosť nám spravil výber materiálov, za ktoré by sa nemuseli hanbiť ani výrobcovia prémiových automobilov.**
Ako v bavlnke sa budú cítiť aj vyšší cestujúci. Tí ocenia mäkčené časti stredového tunela na miestach, kde si mnohí zvyknú pri jazde opierať pravú nohu. Sťažovať sa nemôžeme ani na polohu za volantom či masívne sedadlá, výraznú oporu pri jazde v zákrutách však nečakajte. Estetika našťastie nemala negatívny vplyv na ergonómiu či rozloženie ovládacích prvkov. **Standing ovation si Mazda zaslúži za ponechanie fyzických ovládačov pre multimediálny systém a klimatizáciu.** Samotný displej infotainmentu pritom môžete ovládať aj priamo dotykom. Grafika systému pôsobí jemne zastaraným dojmom, čo spozorujete najmä pri práci so vstavaným navigačným systémom.
Japonci zahrnuli do výbavy aj celý rad asistenčných systémov. Nechýbali ani prvky ako napríklad kontrola mŕtvych uhlov, adaptívny tempomat či asistent udržiavania vozidla v jazdnom pruhu. **V tme sme navyše ocenili rýchlu prácu adaptívnych LED svetlometov, ktoré neoslňovali protiidúcich vodičov.** Páčilo sa nám aj to, že spomínané asistenčné systémy vodiča pri jazde zbytočne nerozptyľujú, vďaka čomu si človek za volantom môže naplno užívať presné riadenie a vyladený podvozok spolupracujúci so systémom vektorovania krútiaceho momentu, na ktorý sa môžete spoľahnúť na rozbitých cestách aj v zákrutách. **Práca so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou s presným chodom a krátkymi dráhami bola už tradične vynikajúca.**
Porciu zábavy sme si užili aj s atmosférickým benzínovým štvorvalcom. Pre maximum výkonu a krútiaceho momentu musíte zájsť nad hranicu 4 000 ot./min., pričom **spotreba stúpa s otáčkami len minimálne.** Paraglajdisti môžu bez problémov jazdiť so spotrebou na úrovni 6,8 l/100 km, na diaľnici sa zmestíte do 7,5 l/100 km.

Technické údaje

Mazda 6 2.0 Skyactiv G165 Revolution TOP Motor atm. benzínový R4, 1 998 cm³ Výkon 121 kW (165 k) pri 6 000 ot./min. Krútiaci moment 213 Nm pri 4 000 Nm Pohon a podvozok: 6-st. manuálna prevodovka, pohon predných kolies, vpredu zavesenie typu McPherson, vzadu multilink. Brzdy vpredu kotúčové s vnútorným chladením, vzadu kotúčové. Pneu 225/45 R19. Batožinový priestor 522/ 1 664 dm³ Rozmery: 4 805 / 1 840 / 1 475 mm, rázvor 2 750 mm, pohotovostná/celková hmotnosť 1 564/ 2 051 kg, objem nádrže 62,2 l. Najvyššia rýchlosť 214 km/h Zrýchlenie 0 – 100 km/h 9,4 s Spotreba 8,1/5,6/6,5 l/100 km Emisie CO₂155 g/km Cena/testované auto 32 090 €/ 33 230 € Konkurenti: Opel Insignia, Volkswagen Passat, Renault Talisman

Hodnotenie:

4,5 hviezdy

PLUSY

Vynikajúce jazdné vlastnosti, spotreba, spracovanie interiéru, priestorová ponuka.

MÍNUSY

Horší infotainment, funkčnosť niektorých asistenčných systémov.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.