Test SEAT Alhambra 1.4 TSI: Otec, pohoďák
V čase Dňa otcov (17. 6.) sme testovali SEAT Alhambra s motorom 1.4 TSI. Zisťovali sme či by toto auto mohlo ašpirovať na titul Otec roka.
Vydané Text: Martin Šebesta
Medzi prednosti otcov by mala patriť aj pripravenosť na nečakané momenty a schopnosť ich riešiť. Nejeden z nich potajme nosí za opaskom či v pracovnej taške švajčiarsky nožík a na počkanie vyrieši náhly problém. Na toto je SEAT pripravený priam dokonalo. So siedmimi sedadlami bez mihnutia oka vybaví detskú oslavu či náhlu zmenu počtu účastníkov výletu. Aj keď zadné miesta nie sú pre všetkých, väčšina populácie ich zvládne. Pri ich vyklopení stále zostáva viac ako len reklamný priestor na batožinu. A v päťmiestnom usporiadaní sa odveziete na dovolenku bez toho, aby ste s batožinou hrali tetris. O množstve odkladacích priestorov vrátane tých v podlahe pred zadnými sedadlami ani nehovoriac. Za priam geniálnu vychytávku považujeme detskú sedačku integrovanú do pravého zadného sedadla. Ak ju nepotrebujete, ani o nej neviete a čaká na svoju príležitosť. Vtedy naplno zažiari a splní svoju úlohu.
Ideálny otec a moderná technika? Určite sa vyzná v tabletoch a mobiloch, s prehľadom naladí veľkú telku a dokáže zmeniť čas na sporáku. Alhambra? Spárovanie sa mobilom je pre ňu otázkou pár sekúnd a aj keď nemala veľkú obrazovku navigácie, bez problémov nás doviezla do každého cieľa. Zdravú mieru konzervativizmu korení elektronicky ovládanými zadnými bočnými a piatymi dverami.
Otcovia pre pokoj v rodine o problémoch nehovoria, ale ich vyriešia a buď sa o nich nikdy nedozviete, alebo ich ako nepodstatné spomenú medzi rečou. To môžeme povedať aj o podvozku Alhambry. Ani o známych nerovnostiach nám nepovedala nič viac ako to, že tam boli. A ak by sme o nich nevedeli, tak si ich nevšimneme. Utlmila ich bez zbytočných zvukových prejavov či neistoty karosérie.
Čo by to bolo za otca bez múch? Nie vždy sa mu chce plniť všetko na prvý šup, občas to s obratnosťou už nie je najlepšie a aj obedy či večere už bývajú väčšie ako zamladi. Drobné otcovské nedostatky má aj Alhambra. Jej 6-stupňová prevodovka DSG síce ukážkovo využíva možnosť automaticky vyradiť prevodový stupeň a jazdiť na zotrvačnosť, no opätovné zaradenie bolo dlhšie, než by sme chceli. So 6 stupňami sa spájajú aj vyššie otáčky motora.
Diaľničným presunom by pomohlo zníženie 2 800 ot./min. pri rýchlosti 130 km/h. Z náročnejšieho sprevodovania pramení aj slabšia dynamika vozidla, ktoré poháňal inak zaujímavý prepĺňaný benzínový motor 1.4 TSI. Od prevodovky s väčším stupňom stupňov, ktorá by vedela lepšie vyťažiť potenciál motora a nehľadala by dynamiku v naháňaní otáčok, by sme mohli očakávať aj nižšiu spotrebu ako našich výsledných 8,2 l/100 km. Nie je to zlé, no vieme si predstaviť lepšie. A s tou obratnosťou? Vzhľadom na výšku karosérie to bolo fajn. Dokonalý prejazd zákrut sa hľadá s inými autami.
Tak ako azda každý otec sa snaží robiť pre rodinu podľa maximum podľa svojich možností, tak aj Alhambra odvádza ako rodinné auto maximum. Na jej schopnosti sa ako rodina môžete naplno spoľahnúť. Ak by sa jej schopnosťami inšpirovali všetci otcovia, určite by chodilo po Slovensku viac usmiatych žien a detí.
[CAR id=17028]
Predstavujeme nový Qashqai
Nissan Qashqai sme si zamilovali všetci. Prémiové SUV je teraz za bezkonkurečnú cenu
Inzercia