Test BMW 640i xDrive GT: Kríženie druhov

BMW intenzívne pracuje na tom, aby pokrylo všetky voľné medzery v automobilových segmentoch. Možno aj tie, o ktorých neviete, že existujú. Príkladom je aj BMW radu 6 s trojlitrovým benzínovým motorom 40i.
Vydané  Text: 
### Označovanie motorov v BMW už dávno nemá nič spoločné s ich objemom. Nakoniec, touto cestou sa vydali aj Mercedes a Audi. V BMW označenie 40i znamená prepĺňaný benzínový radový 6-valec. Aj táto kombinácia však sľubuje dráždivé jazdné zážitky

Test bol publikovaný v magazíne auto motor a šport č. 8/2018 Fotografie: Tomáš Kelement

Ak čakáte ostrosť a priamosť či živelnú radosť z každej zákruty, tak rad 6 GT akoby sa vymykal zo značky BMW. Je o čosi väčší, pocitovo ťažší a nie, že by mu zákruty nechutili, ale nie je to úplne to pravé, čo by ste čakali od BMW. Priznávame, že sme čakali takú šmrncovnejšiu verziu seriózneho BMW radu 5. Niečo, s čím budete radostne jazdiť po zákrutách s naloženou celou rodinou.
Rad 6 GT je pohodlný, **nesmierne priestranný** a **mimoriadne praktický**. Delené operadlá zadných sedadiel a veľké výklopné piate dvere z neho robia miláčika rodín a alternatívu ku kombíkom či SUV. No akoby sa do jeho jazdných vlastností vkradlo niečo, čo do Mníchova priputovalo zo Stuttgartu. Nejaká uvoľnenosť, o čosi menej presné riadenie a až komfortný podvozok. **Jazdí až priveľmi pohodlne**, ani z riadenia sme nemali taký precízny pocit s príjemne tuhým odporom ako pri BMW radu 5 a nepomohlo ani nastavenie športového jazdného režimu. To však robilo divy s motorom.
Radový prepĺňaný šesťvalec je zárukou toho, že keď sa budete ponáhľať, tak dokáže spomaliť čas. Na diaľniciach mu patrí ľavý pruh a keď zapnete všetky podporné asistenčné systémy, bude na vás dávať pozor zo všetkých strán. Asi ani oko v hlave nie je tak chránené. Pružnosť dokáže aj napriek hmotnosti divy, čo sa však prejavuje na spotrebe. Ani pri snahe sme sa nedostali pod 10 l/100 km, v meste to bolo **citeľne viac**.
Nechápte to tak, že by sme čokoľvek z toho BMW radu 6 GT zazlievali. Je to veľmi dobre postavené a pohodlné auto. Dokonca s bezrámovými dverami, takže nadobudnete pocit kupé. K tomu však pribaľuje veľký batožinový priestor. Len ak máme nejaké škatuľky, tak toto nám do škatuľky s označením BMW akosi nepasuje. ### + PLUSY Veľkorysé priestorové pomery, dynamický motor, komfort. ### – MÍNUSY Vyššia spotreba a hmotnosť, cenová hladina. [CAR id=17026] (e)




Okolo áut a motoriek sa pohybujem odmalička, aj keď sme nikdy v rodine nemali Škodu 105/120. Za jeden z najväčších výkonov považujem generálku Žiguláka, ktorou sme s kamarátmi zložili praktickú maturitu na dopravnej priemyslovke. Na autách ma zaujímajú technické riešenia a inovácie, preto mi je ľúto, že v ostatnej dobe sa dozvedáme viac o konektivite a o mobilnom internete v autách než o novinkách v motoroch, nápravách a prevodovkách. Podľa mňa by auto malo mať charakter a aspoň trochu komunikovať s vodičom. Na autonómne jazdenie sa zatiaľ pozerám skepticky, aj keď časom môže byť riešením najmä v mestách. Baví ma cestovanie, komunikácia s ľuďmi a rozširovanie obzorov.



Inzercia

Inzercia