Test Fiat Fullback Cross 2.4 MTJ: HIPSTER!

Najziskovejšia divízia Fiatu je oddelenie Professional, ktoré vyrába úžitkové verzie. V ponuke nechýba ani pick-up. Verzia Fiat Fullback 2.4 MTJ Cross pridáva aj lifestyleový rozmer.
Vydané  Text: 
Silueta dobrodruha je dnes dôležitá. Takmer každý to hrá na drsného a tí, čo chcú vyzerať najdôveryhodnejšie, si zrejme vyberú pick-up. A my s nimi súhlasíme, táto kategória sa už ako jediná dá označiť za chlapské auto. Fullback je výsledkom spolupráce Fiatu a Mitsubishi. Kým v exteriéri sa dizajnéri snažili odlíšiť Fullback od L200, navyše takúto „dobrodružnú“ verziu Japonci neponúkajú. Naopak, vnútri je to kópia Mitsubishi. Jediným rozdielom je logo Fiat v strede volantu. Nič viac. Ale to znamená jednoduché ovládanie. Jediným moderným prvkom je 7-palcový navigačný systém s príjmom digitálneho vysielania a dotykovým displejom. Všetky ostatné prvky sú klasické, tlačidlové. A to majú chlapi radi.
Jediným moderným prvkom je kruhový prepínač režimov pohonu 4 x 4. Pohon zadných kolies na asfalt, pohon 4 x 4 do terénu a do najťažších podmienok je určený redukovaný pohon. Nechýba ani uzávierka zadného a medzinápravového diferenciálu, takže prejazdnosť je vskutku expedičná. Z elektronických pomôcok je k dispozícii stabilizačný systém, protiblokovací systém ABS a rozdeľovač brzdnej sily EBD. V prípade zlyhania ľudského faktora je k dispozícii až sedem airbagov, čo je na kategóriu pick-upov dosť.
Fullback poteší aj hejterov downsizingu, teda znižovania objemu valcov. V tomto prípade je objem naftového štvorvalca 2,4 litra uspokojivý. Jeho maximálny výkon tiež. K dispozícii je 133 kW (184 k) a maximálny krútiaci moment s hodnotou 430 Nm naznačuje schopnosť ťahať ťažké prívesy. Motor spolupracuje iba s päťstupňovou automatickou prevodovkou, čo ovplyvňuje priemernú spotrebu, ktorá sa nám na konci testu ustálila na ôsmich litroch nafty, ak sme využívali potenciál motora, tak sme dosiahli aj úroveň desiatich litrov na 100 kilometrov. Na svedomí to má pomerne stará konštrukcia automatu aj iba päť prevodových stupňov, kým manuálna prevodovka ponúka o jeden navyše. Ak si želáte nižšiu spotrebu, odporúčame zvoliť manuálnu prevodovku.
Tá vám však bude v teréne skôr na príťaž, respektíve bude od vodiča vyžadovať skúsenosti. S automatom je prejazdnosť výborná, pozor musíte dávať iba zadný previs, ktorý znižuje aj ťažné zariadenie. Fiat Fullback však toho prejde veľa, napokon tuhá zadná náprava je odpružená listovými pružinami, čo je mimoriadne robustná konštrukcia.
Spomínaná tuhá zadná náprava sa podpísala aj na jazdných vlastnostiach auta. Pick-upy sú na niektoré úseky slovenských ciest priam predurčené. Komfort pruženia je dobrý, hoci pri rýchlej jazde má Fullback tendenciu poskakovať, zvolenú stopu však drží dobre. Napokon je to terénne auto a nie športiak. Ale to je to posledné, čo by majiteľom tohto modelu prekážalo. V meste však dĺžku 5,3 metra budete najmä pri parkovaní cítiť, no s tým tiež majitelia rátajú. Pre koho je teda Fullback určený? Pre tých, čo chcú ísť mierne proti prúdu. Možno povedať aj to, že obľúbenosť pick-upov súvisí s miernou bezpohlavnosťou dnešných áut. Fiat Fullback je akýsi automobilový hipster, no, samozrejme, dokáže si veľmi dobre plniť aj služobné povinnosti. Navyše v porovnaní so svojím donorom je výrazne lacnejší. A to je silný argument. [CAR id=17025]








Pokračujte na ďalší príspevok »