Test Mitsubishi Outlander 2.0 MIVEC 4WD: Pokojný kovboj

Ak hľadáte auto s mierne vyššou prejazdnosťou v teréne, pokojnou benzínovou povahou a mimoriadne prijateľnou benzínovou cenovkou, tak Mitsubishi Outlander 2.0 MIVEC ním je!
Vydané  Text: 
Okrem toho nemôžete uprieť Outlanderu aj dávku atraktivity. Najmä v kombinácii s 18-palcovými diskami kolies, ktoré sú súčasťou výbavy Edition 100. Na prednej kapote dokonca nechýba ani nápis Outlander v štýle modelov Land Roveru. V kombinácii s bordovou farbou vyzerá Outlander skutočne atraktívne.
Tento trend však interiér nekopíruje. Je pomerne jednoduchý a prehľadný. To však neznamená, že nemáte k dispozícii infotainment s dotykovým displejom. Hoci grafika navigácie je už neaktuálna a neumožňuje ani integráciu smartfónu. Jedinou modernou technológiou tak ostáva príjem vysielania digitálneho rádia. No nie každý vyžaduje kanonádu aktuálnych multimediálnych aplikácií a rôznych prvkov, ktoré vzrušujú mladšiu generáciu. To najdôležitejšie vrátane dvojzónovej klimatizácie, tempomatu a asistenčných systémov je k dispozícii.
A ani v prípade benzínovej verzie nechýba prepínač režimu pohonu všetkých štyroch kolies S-AWC. Konštrukcia pohonu všetkých štyroch kolies bola inšpirovaná modelom Mitsubishi Lancer Evo. Znamená to, že predný diferenciál je aktívny, krútiaci moment rozdeľuje vektorovo medzi ľavú a pravú stranu. Rovnako aj pohon zadnej nápravy sa podieľa na športovejších jazdných vlastnostiach. Ak radi jazdíte rýchlo, budete to cítiť. Ak chcete, uzamknete si medzinápravový diferenciál v pomere 50 : 50. Elektromagnetická lamelová spojka je aj naďalej suchá, čo znamená, že dlhé túry s pretáčajúcimi kolesami si v teréne neužijete. To však od Outlanderu nebude väčšina jeho majiteľov ani žiadať.
Systém varovania pred prekážkou funguje spoľahlivo a najmä často. Upozorňujúce pípanie vám bude občas aj liezť na nervy, systém je vyladený na včasné upozornenie a nemá rád ani tesnejšie predbiehanie. Na druhej strane vám Mitsubishi ponúka možnosť deaktivovať ho. Pod kapotou úradoval atmosférický benzínový dvojliter, ktorý spolupracoval s bezstupňovou automatickou prevodovkou. Výhodou tohto agregátu je najmä tichá prevádzka a v prípade, že svoju pravú nohu budete kontrolovať, tak aj príjemná hladina priemernej spotreby paliva. Tá sa nám počas testu ustália na 8,5 l/100 km, čo je prijateľná hodnota.
Vzhľadom na pokojný charakter auta nebude mať väčšina majiteľov problém danú spotrebu dodržať. Športovým chúťkam zrejme nepodľahne veľa vodičov, ak predsa, k dispozícii je šesť predvolených stupňov, ktoré na rozdiel od iných CVT prevodoviek radí prevodovka Outlanderu predsa len rýchlejšie, hoci ostrosť DSG od nej nemôžete očakávať. Stabilizačný systém môžete deaktivovať a užiť si tak zaprášené či šotolinové úseky ciest. Opäť to však nebude patriť medzi časté javy. Najväčšou výhodou tohto modelu je kombinácia príjemného charakteru klasického benzínového agregátu, rodinného charakteru a v prípade limitovanej edície 100 rokov aj veľmi príjemnej ceny. [CAR id=17022]








Pokračujte na ďalší príspevok »



Predstavujeme AUDI Q6 e-tron: Technologický skok

  • Toto nie je vylepšenie, ani evolúcia. Audi Q6 e-tron predstavuje úplne novú generáciu elektromobilov Audi.

     Nová platforma, nový dizajn, nové technológie, nové riešenia. Také významné, že budú základnými stavebnými kameňmi pre Audi ešte na mnoho ďalších rokov.  Model Q6 e-tron je priekopníkom, ktorý prináša tieto riešenia ako úplne prvý.
  • SERVIS

    Inovatívny rad legálnych žiaroviek OSRAM NIGHT BREAKER® LED W5W je dostupný už aj na Slovensku

  • ams OSRAM, svetový líder v oblasti optických riešení, rozšíril rodinu na Slovensku legálnych LED žiaroviek OSRAM NIGHT BREAKER® LED o žiarovku W5W.

     Osvedčenie Ministerstva dopravy SR o vnútroštátnom typovom schválení komponentu je aktuálne udelené pre náhradné LED svetelné zdroje typu: H1-LED, H4-LED, H7-LED, H7-LED (24 V), a novo aj pre W5W-LED.