TEST: Suzuki Ignis 1.2 GLX 2WD – Kinder Surprise

Suzuki nás opäť presvedčilo, že k veľkej radosti stačí aj malé auto. Rozmermi a nízkymi prevádzkovými nákladmi poteší každého moderného mešťana.
Vydané  Text: 
Hovorí sa, že na veľkosti nezáleží. Pokiaľ sa toto tvrdenie viaže k automobilovému priemyslu, som ochotný súhlasiť. Väčšina Slovákov však zastáva iný názor. **Veľké autá sú v našich končinách stále považované za dôkaz úspechu a svojim majiteľom poskytujú punc spoločenskej nadradenosti.** Aj preto niektorí vodiči na križovatke len nechápavo pozerali na vysmiateho redaktora za volantom malého Suzuki Ignis.
**Jeho „funky“ charakter sa mi totiž veľmi rýchlo dostal pod kožu, a to už pár minút po nastúpení do auta.** V presvetlenom interiéri nájdete zaujímavé farebné kombinácie, **originálne riešený panel klimatizácie či efektné dizajnové prvky na stredovom tuneli.** Tento vzhľad zároveň ušetrili dôležitý životný priestor pre posádku a náklad. Do predných dverí bez najmenších problémov vložíte aj 1,5-litrovú fľašu. Pod panelom klimatizácie máte navyše ďalší priestor na dve pollitrové plechovky a veľký mobil, ktorý si môžete prepojiť s infotainmentom prostredníctvom USB. **Práve podpora Andorid Auto a Apple CarPlay zachránila celkový dojem z multimediálneho systému.** Jeho prostredie nikoho neohúri a pôsobí zastaraným dojmom, viac ma však trápila pomalá spätná väzba na dotyk.
Na tieto drobné nedostatky som pri zaraďovaní prvého rýchlostného stupňa veľmi rýchlo zabudol. **Vysoká kvalita radenia a krátke dráhy si zaslúžia mimoriadnu pochvalu.** Žiadne miešanie kotlíkového gulášu sa v Ignise nekoná. Pozitívne môžem zhodnotiť aj riadenie a klasický okrúhly volant, ktorý padne do ruky. Pripočítajte si k tomu extrémne nízku hmotnosť len 855 kilogramov (v plnej výbave) a dostanete **jedno z najzábavnejších malých áut na trhu, v ktorom vám stúpa adrenalín už pri 50 km/h.** Garantujem vám, že podobné pocity vo veľkom SUV nikdy nezažijete. A to všetko za cenu priemerného príplatkového paketu v BMW, náš plne vybavený Ignis totiž stál len 12 290 € (aj s metalízou).

Technické údaje:

Suzuki Ignis 1.2 DUALJET GLX 2WD Motor atmosférický benzínový R4, 1 242 cm³ Výkon 66 kW (90 k) pri 6 000 ot./min. Krútiaci moment 120 Nm pri 4 400 ot./min. Pohon a podvozok: Pohon predných kolies, 5-st. manuálna prevodovka, vpredu zavesenie typu McPherson, vzadu torzná priečka. Brzdy kotúčové vpredu, vzadu bubnové. Pneu 175/60 R16 vpredu aj vzadu. Batožinový priestor 260/ 1 100 dm³ Rozmery: 3 700/1 690/1 595 mm, rázvor 2 435 mm Pohotovostná/celková hmotnosť 855/1 330 kg, objem nádrže 32 l. Najvyššia rýchlosť 170 km/h Zrýchlenie 0 – 100 km/h 12,2 s Spotreba 5,5/4,1/4,6 l/100 km Emisie CO₂ 104 g/km Cena/testované auto 9 590 €/12 290 € Konkurenti: Hyundai i10, Fiat Panda, Škoda Citigo, Renault Twingo

Hodnotenie: 4 hviezdy

Pohon 8/10 Podvozok 7/10 Komfort 6/10 Interiér 8/10 Cena/výbava 9/10 **Plusy:** Priestranný interiér, riadenie, cena, spotreba. **Mínusy:** Tvrdší podvozok, malá nádrž.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »