Test Opel Grandland X 1.6 CDTI AT6: Hrdina v utajení
Úsporný naftový motor a vyladená automatická prevodovka urobili z Grandlandu X dokonalého hltača kilometrov. Dizajnom aj naladeným zaujme konzervatívnejších zákazníkov.
Vydané Text: Peter Orosz
Konzervativizmus pokračuje aj v interiéri, ktorý kombinuje všetky dobre známe prvky z iných modelov značky. Je potrebné si uvedomiť, že Grandland X nemá za cieľ šokovať svojimi tvarmi či originálnymi riešeniami. Konštruktérom išlo skôr o to, aby sa vodič v interiéri rýchlo zorientoval, čo sa im aj podarilo. Najviac nás potešila prítomnosť fyzických tlačidiel, prostredníctvom ktorých viete intuitívne zmeniť nastavenie klimatizácie, vypnúť štart-stop či ovládať hlasitosť rádia. Kvalita samotného dielenského spracovania je však len na priemernej úrovni.
Starším vodičom môžu prekážať malé číslice v kaplnke prístrojov, z ktorých sa ťažšie odčítavajú údaje o rýchlosti.
V čom je Grandland X lepší v porovnaní s francúzskym súrodencom? Paradoxne v pohodlí cestovania. Opel pôsobí o niečo komfortnejším dojmom, za čo čiastočne môžu aj vynikajúce kožené sedadlá s AGR certifikátom. Aj keď automobilka nechce oficiálne priznať, že došlo k nejakým vážnejším technickým úpravám, auto podľa nás sedí na ceste o niečo lepšie než 3008-ka.
Veľmi príjemne nás prekvapil aj akustický komfort na palube či spôsob filtrácie nerovností.
Pod kapotou nami testovaného modelu sa nachádzal overený naftový motor z dielne PSA – 1.6 CRDI s výkonom 88 kW (120 k) a krútiacim momentom 300 Nm. Máte pravdu, hodnota výkonu nepôsobí pri pohľade na rozmerné SUV veľmi presvedčivým dojmom.
Grandland X je však vďaka absencii pohonu všetkých štyroch kolies veľmi ľahký a v prípade potreby dokáže prekvapiť aj pružnosťou zrýchlenia. Úsmev na tvári vám vyčaruje aj priemerná spotreba, ktorá sa pri bežnom jazdení pohybuje okolo 5,3 litra/100 km.
### Technické údaje Opel Grandland X 1.6 CDTI AT6 Innovation
**Motor**: prepĺňaný naftový R4, 1 560 cm³
**Výkon**: 88 kW (120 k) pri 3 750 ot./min.
**Krútiaci moment**: 300 Nm pri 2 000 ot./min.
**Pohon a podvozok**: Šesťstupňová automatická prevodovka, pohon predných kolies, vpredu zavesenie typu McPherson, vzadu vlečné ramená spojené s torzne pružnou priečkou.
**Brzdy** vpredu a vzadu kotúčové, vpredu s vnútorným chladením.
**Pneu** 225/55 R18 vpredu aj vzadu.
**Batožinový priestor** 514/1 652 dm³
**Rozmery**: 4 447 × 1 856 × 1 609 mm, rázvor 2 675 mm
**Pohotovostná/celková hmotnosť** 1 355/2 020 kg,
**Objem nádrže** 53 l.
**Najvyššia rýchlosť** 188 km/h
**Zrýchlenie** 0 – 100 km/h 12,2 s
**Spotreba** 4,9/4,0/4,3 l/100 km
**Emisie** CO₂ 112 g/km
**Cena/testované auto** 18 290 €/33 410 €
**Konkurenti**: Nissan Qashqai, Peugeot 3008, SEAT Ateca
Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!
Inzercia