Test Volvo S90 T6 R design: Nadopovaný estét
To, čo sa Švédom podarilo, je obdivuhodné. Volvo S90 T6 R design totiž interpretuje tradičný dizajn a pritom dokáže byť nielen športový, ale aj cool!
Vydané Text: Majo Bóna
Svoju identitu si Volvo chráni nielen zvonka, ale aj zvnútra. Neexistuje žiadna stopa po kopírovaní, v tomto smere sa S90 vysmieva konkurencii. Napriek tomu je multimediálny systém nielen atraktívne spracovaný, ale aj ľahko ovládateľný. Pravda, obrovský dotykový displej a jeho položky si vyžadujú trocha času, kým si na ne zvyknete, no ihneď potom budete ovládať systém intuitívne.
Pochváliť musíme aj vynikajúci audiosystém Bowers & Wilkins s hudobným výkonom 1 400 wattow a devätnástimi reproduktormi. Otočný ovládač s originálnym dizajnom namiesto štartovacieho vozidla je taktiež dôkazom, že vždy sa dá ísť inou cestou. A v prípade verzie T6 R design pochválime aj predné sedadlá. Kombinujú vynikajúce bočné vedenie s komfortom, tak ako to vie iba Volvo.
Priestorové pomery sú vzhľadom na kategóriu veľkorysé, v rámci tejto kategórie je to však podmienka.
Označenie T6 znamená najsilnejšiu verziu. V podstate možno povedať, že verzia T6 je v podstate T8 mínus elektrické komponenty a batéria. Navyše skratka AWD v tomto prípade znamená plnohodnotný pohon 4 x 4 a nie kombinovaný elektricko-spaľovací ako v prípade verzie T8. Vodič má k dispozícii z benzínového turbo dvojlitra nie menej ako 245 kW (320 k) a rovných 400 Nm maximálneho krútiaceho momentu. Šprint na stovku za 5,9 sekundy je vynikajúca hodnota a maximálna rýchlosť je limitovaná na 250 km/h, pritom máte ešte k dispozícii aj vynikajúci soundtrack zo strany motora. Ten je síce podporený cez reproduktory, je však príjemný a nenútený.
Čo sa jazdných vlastností týka, tak verzii T6 chutí skôr diaľnica než okreska. A nie je to preto, že by to T6 nezvládala, ak chcete, pokojne môžete podvozku dôverovať a užiť si pár zákrut. Dôvodom je orientácia originálneho podvozka na komfort.
Tvrdšie naladenie podvozka celkom neladí s účinkom posilňovača riadenia, ktorý favorizuje skôr uvoľnenú než komfortnú jazdu. V tomto svetle sa S90 T6 javí ako hltač kilometrov na diaľnici než nástroj pre vášnivých športových šoférov.
Naopak, v prípade asistenčných systémov a bezpečnosti je Volvo špičkové, všetky prvky aktívnej bezpečnosti fungovali tak, ako majú, chybové hlásenia sa nevyskytovali takmer žiadne. Sumár? Vynikajúce auto, ktoré je iné ako jeho konkurenti, a to je pre mnohých ten najsilnejší argument.
### Technické údaje Volvo S90 T6 AWD
**Motor**: preplň. benzínový R4, 1 969 cm3
**Max. výkon**: 245 kW (320 k) pri 5 700 ot./min.
**Max. krútiaci moment**: 400 Nm pri 2 200 – 5 400 Nm
**Pohon a podvozok**: 8-st. dvojspojková automatická prevodovka, pohon všetkých kolies, vpredu dvojité lichobežníkové zavesenie, vinuté pružiny, vzadu viacprvková zadná náprava, priečna listová pružina.
**Brzdy** kotúčové, vpredu aj vzadu, vpredu s vnútorným chladením.
**Pneu** 255/35 R20
**Batožinový priestor** 500/- dm3
**Rozmery**: 4 963 × 1 879 × 1 443 mm, rázvor 2 941 mm
**Pohotovostná/celková hmotnosť** 1 816/2 360 kg
**Objem nádrže** 60 l
**Najvyššia rýchlosť** 250 km/h
**Zrýchlenie** 0 – 100 km/h 5,9 s
**Spotreba** 7,2 l/100 km
**Emisie CO2** 165 g/km
**Cena/testované auto** 59 700 €/ 80 650 €
**Konkurenti**: BMW radu 5, Audi A6, Jaguar XF
Inzercia