TEST: Opel Grandland X 1.6 CDTI AT6 – Hrdina v utajení
Úsporný naftový motor a vyladená automatická prevodovka urobili z Grandlandu X dokonalého hltača kilometrov. Dizajnom aj naladením zaujme konzervatívnejších zákazníkov.
Vydané Text: Peter Orosz
To však neznamená, že na Grandlande X nie je čo obdivovať. Naživo pôsobí veľmi jednoduchým a elegantným dojmom. Nechýbajú ani zaujímavé detaily v podobe chrómových doplnkov či dvojfarebnej strechy.
Konzervativizmus pokračuje aj v interiéri, ktorý kombinuje všetky dobre známe prvky z iných modelov značky. Je potrebné si uvedomiť, že Grandland X nemá za cieľ šokovať svojimi tvarmi či originálnymi riešeniami. Konštruktérom išlo skôr o to, aby sa vodič v interiéri rýchlo zorientoval, čo sa im aj podarilo. Najviac nás potešila prítomnosť fyzických tlačidiel, prostredníctvom ktorých viete intuitívne zmeniť nastavenie klimatizácie, vypnúť štart-stop či ovládať hlasitosť rádia. Kvalita samotného dielenského spracovania je však len na priemernej úrovni. Starším vodičom môžu prekážať malé číslice v kaplnke prístrojov, z ktorých sa ťažšie odčítavajú údaje o rýchlosti.
V čom je Grandland X lepší v porovnaní s francúzskym súrodencom? Paradoxne v pohodlí cestovania. Opel pôsobí o niečo komfortnejším dojmom, za čo čiastočne môžu aj vynikajúce kožené sedadlá s AGR certifikátom. Aj keď automobilka nechce oficiálne priznať, že došlo k nejakým vážnejším technickým úpravám, auto podľa nás sedí na ceste o niečo lepšie než 3008-ka. Veľmi príjemne nás prekvapil aj akustický komfort na palube či spôsob filtrácie nerovností.
Pod kapotou nami testovaného modelu sa nachádzal overený naftový motor z dielne PSA – 1.6 CRDI s výkonom 88 kW (120 k) a krútiacim momentom 300 Nm. Máte pravdu, hodnota výkonu nepôsobí pri pohľade na rozmerné SUV veľmi presvedčivým dojmom. Grandland X je však vďaka absencii pohonu všetkých štyroch kolies veľmi ľahký a v prípade potreby dokáže prekvapiť aj pružnosťou zrýchlenia. Úsmev na tvári vám vyčaruje aj priemerná spotreba, ktorá sa pri bežnom jazdení pohybuje okolo 5,3 litra/100 km.
**Opel Grandland X 1.6 CDTI AT6 Innovation**
Motor: prepĺňaný naftový R4, 1 560 cm³
Výkon: 88 kW (120 k) pri 3 750 ot./min.
Krútiaci moment: 300 Nm pri 2 000 ot./min.
Pohon a podvozok: Šesťstupňová automatická prevodovka, pohon predných kolies, vpredu zavesenie typu McPherson, vzadu vlečné ramená spojené s torzne pružnou priečkou. Brzdy vpredu a vzadu kotúčové, vpredu s vnútorným chladením. Pneu 225/55 R18 vpredu aj vzadu.
Batožinový priestor 514/1 652 dm³
Rozmery: 4 447 × 1 856 × 1 609 mm, rázvor 2 675 mm Pohotovostná/celková hmotnosť 1 355/2 020 kg, objem nádrže 53 l.
Najvyššia rýchlosť 188 km/h
Zrýchlenie 0 – 100 km/h 12,2 s Spotreba 4,9/4,0/4,3 l/100 km
Emisie CO₂ 112 g/km
Cena/testované auto 18 290 €/33 410 €
Konkurenti: Nissan Qashqai, Peugeot 3008, SEAT Ateca
Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!
Predstavujeme nový Qashqai
Nissan Qashqai sme si zamilovali všetci. Prémiové SUV je teraz za bezkonkurečnú cenu
Inzercia