TEST: Volkswagen T-Roc 2.0 TSI 4Motion DSG Sport – Na parádu!
Terénne expedície neplánujte, Volkswagen T-Roc patrí v prvom rade na cestu. S najsilnejším benzínovým motorom a aktívnym pohonom všetkých štyroch kolies dokáže vyčarovať úsmev na tvári aj najtvrdším odporcom SUV.
Vydané Text: Peter Orosz
Dvojlitrové TSI je navyše veľmi kultivované a **do interiéru preniká len minimum hluku a vibrácií.** Motor môžete započuť pri silnejšom zošliapnutí akcelerátora, keď vás 320 Nm dokáže príjemne zatlačiť do sedadla. Krútiaci moment je totiž dostupný v širokom rozsahu otáčok od 1 500 až do 4 180 ot./min. **O niečo lepšie by mohli byť reakcie na plynový pedál,** pri kickdowne sa konštruktérom nepodarilo odstrániť kritizovanú turbodieru a citeľný záber nastáva až po dvoch sekundách od zošliapnutia. Čiastočne je na vine aj sedemstupňová dvojspojková **automatická prevodovka DSG, ktorá pri nárazovom zrýchlení občas zazmätkuje.** Úplne hladké nie je ani pohýnanie sa z križovatky, vtedy často dochádza aj k nepríjemnému šklbnutiu.
Kým vonkajší vzhľad modelu T-Roc považujeme za vydarený, o interiéri sa to isté povedať nedá. **Nielenže pôsobí tuctovo, ale aj na samotných materiáloch cítime snahu šetriť náklady.** Automobilka tento problém kompenzuje palubnými technológiami. Nechýbajú moderné asistenčné systémy, ktoré fungujú naozaj spoľahlivo. Itečkárov poteší prítomnosť displeja v kaplnke prístrojov. Ten nahrádza analógové ukazovatele a umožňuje vlastnú konfiguráciu prístrojov, za užitočnú tiež považujeme možnosť premietania navigácie.
**Technické údaje:**
T-ROC 2.0 TSI 4MOTION 7st. DSG Sport
Motor prepĺň. benzínový R4, 1 984 cm³
Max. výkon 140 kW (190 k) pri 4200-6000 ot./min.
Max. krútiaci moment 320 Nm od 1 500 do 4 180 ot./min.
Pohon a podvozok: Aktívny pohon všetkých kolies, 7-st. dvojspojková automatická prevodovka, vpredu zavesenie typu McPherson, vzadu nezávislé zavesenie kolies. Brzdy kotúčové vpredu aj vzadu, vpredu s vnútorným chladením. Pneu 215/50 R 18 vpredu aj vzadu.
Batožinový priestor 445/1 290 dm³
Rozmery: 4 234 × 1 819 × 1 573 mm, rázvor 2 590 mm Pohotovostná/celková hmotnosť 1 495/1 990 kg, objem nádrže 55 l.
Najvyššia rýchlosť 216 km/h
Zrýchlenie 0 – 100 km/h 7,2 s Spotreba 8,4/5,7/6,7 l/100 km
Emisie CO₂ 153 g/km
Cena/testované auto 29 600 €/ 32 700 €
Konkurenti: Hyundai Kona, SEAT Arona, Citroën C3 Aircross, Renault Captur
Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!
Inzercia