Test Renault Espace TCe 225 EDC: Vo vrcholnej forme
Toto auto je skutočný fenomén. Má všetko, po čom môžete túžiť otec-motorista, navyše v podobe, ktorá sa bude páčiť aj mamičkám s deťmi.
Vydané Text: Erik Stríž
Espace sme testovali vo variante TCe 225 EDC s výkonom až 165 kW, teda 225 koní. Na rodinné auto je to priveľa, rovnako neočakávané sú dobré jazdné vlastnosti. Espace sa nakláňa iba minimálne, na ceste drží ako placka aj vtedy, keď do zákruty vletíte bez vytlačenia brzdového pedála. Keď v správnom momente výjazdu zo zákruty dupnete na akceleračný pedál, Espace vás dokonale podrží a nedá šancu, aby sa v kontaktnom mieste pneumatík s vozovkou diali nepredvídateľné javy.
Prudkosť akcelerácie za 7,6 sekundy možno rovnať so športovými hatchbackmi a je ju cítiť tlačením do sedadiel, ktoré možno neocení radový člen rodiny, otec bývalý motorista však určite. V interiéri sa prakticky vôbec neprejavuje ani jazda rýchlosťou 100 km/h.
K priaznivej bilancii jazdných vlastností prispieva technológia 4Control, ktorá natáča aj zadné kolesá a zlepšuje tak správanie vozidla v prospech komfortu aj bezpečnosti. Netreba sa ju zamieňať s pohonom všetkých štyroch kolies, Espace posiela krútiaci moment z motora iba na prednú nápravu.
Skoro ako v limuzíne. Pojmy ako priestrannosť a technická vybavenosť nadobúdajú nový význam.
Obrovský dotykový monitor je trendový, ale v Espace sa neukázal ako praktický. Ocenili by sme viac mechanických ovládačov.
Predchádzajúci Espace ponúkal pre zadných pasažierov viac priestoru na hlavu, to je skrátka fakt. Súčasný Espace má elektrické sklápanie všetkých piatich zadných sedadiel priamo z kufra a ponúka maximálne 1 737 litrov priestoru, čo je na papieri krásny údaj a pohľad do kufra v ľuďoch spôsobuje prekvapenie.
Keď sú zadné sedadlá sklopené a vy ste v pozícii vodiča, máte pocit, že šoférujete najluxusnejšiu dodávku sveta.
Individuálne nastaviteľné zadné sedadlá. Variabilita bola vždy doménou modelu Espace a aj keď sa medzigeneračne v tomto ohľade zjednodušil, stále ponúka nadštandard.
Espace v tejto výbave patrí k najzaujímavejším autám, ktoré sa za poslednú dobu objavili v redakcii a ťažko mu vyčítať nedostatky. Paradoxne najväčší problém Espace je jeho karosárske vyhotovenie – aj po prerode na crossover stále „smrdí“ rodinným vanom, čo mu mierne uberá na atraktivite. Avšak ten, kto sa rozhoduje rozumom a skúsenosťami, v tomto prípade názor ostatných riešiť nebude a bude dôverovať svojim pocitom. Tie skrátka nemôžu byť negatívne, pretože Espace ponúka nielen nadštandardný komfort, ale vzhľadom na cenu aj špičkovú výbavu. Áno, 42-tisíc eur je veľa. Ale keby ste chceli Nemca s takouto výbavou a priestrannosťou, zaplatili by ste aj dvojnásobok.
### TECHNICKÉ ÚDAJE Renault Espace TCe 225 EDC Initiale Paris **Motor**: prepĺň. benzínový R4, 1 798 cm3
**Výkon**: 165 kw (225 k) pri 5600 ot./min.
**Krútiaci moment**: 300 Nm od 1750 ot./min
**Pohon a podvozok**: pohon všetkých kolies 4Control, 7-st. automatická 2-spojková prevodovka, vpredu nezávislé zavesenie McPherson, vzadu dvojité lichobežníkové zavesenie. Brzdy kotúčové vpredu aj vzadu, vpredu s vnútorným chladením. Pneu 235/55 R19
**Batožinový priestor**: 247/680/2101 dm3
**Rozmery**: 4 857 × 1 888 × 1 677 mm, rázvor 2 884 mm Pohotovostná/celková hmotnosť 1 610/2 393 kg, objem nádrže 58 l.
**Najvyššia rýchlosť**: 224 km/h
**Zrýchlenie**: 0 – 100 km/h 7,6 s
**Spotreba**: 8,7 / 5,6 / 6,8 l /100 km
**Emisie CO2**: 152 g/km
**Cena/testované auto**: 35 990 €/41 890 €
Erik Stríž
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Inzercia