Porovnanie verzií: Ford EcoSport

Model EcoSport má v rodine automobilky Ford dlhodobo pevné postavenie. Aktuálna generácia sa už niekoľko rokov teší obrovskej popularite a v mierne inovovanej podobe prichádza aj na Slovensko. Čo ponúka?
Vydané  Text: 
Pri revízii boli odstránené posledné nedostatky, ktoré sa prejavili v drsných podmienkach východného sveta a celok ešte viac prispôsobili požiadavkám Európanov. Výrazná predná maska so zamračenými svetlometmi pripomína väčšie modely Kuga a Edge. Až bočný profil prezrádza, že ide o výrazne kompaktnejšie vozidlo. V porovnaní s konkurenciou však ponúka vyššiu stavbu karosérie (až 1 653 mm) a zaujímavá je tiež svetlosť podvozka (190 mm), ktorú oceníte najmä v teréne. Offroadový charakter umocňujú zadné krídlové dvere batožinového priestoru a zvonka upevnené príplatkové rezervné koleso (+225 €). EcoSport bude čoskoro dostupný aj s inteligentným pohonom všetkých štyroch kolies, ktorý poznáme z modelu Kuga. Do predaja príde v kombinácii s novým naftovým motorom 1.5 TDCi EcoBlue 92 kW (125 k) už v lete s cenou od 23 490 €. Väčšina pravdepodobne uprednostní lacnejší benzínový agregát 1.0 EcoBoost v dvoch výkonových verziách 92 kW a 103 kW (verzia ST Line). Benzínový turbomotor je navyše už v základe možné kombinovať nielen so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, ale aj s klasickým hydromeničovým automatom. Za luxus v podobe samočinného radenia si však budete musieť priplatiť 2 000 €. V prípade modelu EcoSport preferujeme klasický šesťstupňový manuál, s ktorým je radosť pracovať.
Bežným motoristom bude stačiť pomerne bohato vybavená základná verzia Spirit s motorom 1.0 EcoBoost 92 kW (125 k), ktorej cenovka sa začína na 15 490 €. Agregát je veľmi dobre odhlučnený a do interiéru preniká minimum vibrácií. V interiéri nájdete príkladné spracovanie a mäkčené materiály, tvrdé plasty sú prítomné len na menej exponovaných miestach. Veľký dôraz bol kladený aj na bezpečnosť. Štandardne sú k dispozícií trakčné a stabilizačné systémy, asistent rozjazdu do kopca, systém núdzového volania či sedem airbagov. Z komfortných prvkov môžeme spomenúť manuálnu klimatizáciu, elektrické ovládanie všetkých okien, rádio s Bluetooth, sedadlo nastaviteľné v šiestich smeroch, lakťovú opierku alebo kožou potiahnutý volant a radiacu páku. Určite by sme si k štandardnej výbave priplatili za tempomat (+225 €) či vylepšený infotainment Sync 3 (+895 €) so 6,5“ dotykovým displejom, ktorý nielenže spolupracuje s aplikáciami Android Auto či Apple CarPlay, ale podporuje aj hlasové ovládanie niektorých funkcií.
Všetky spomínané prvky sú štandardne prítomné aj v lepšie vybavenej verzii Titanium. Podstatné je rozšírenie ponuky motorov, vďaka čomu si tak môžete zvoliť naftový agregát 1.5 TDCi (73,8 kW alebo 92 kW s pohonom všetkých štyroch kolies). Do výbavy pribudli polokožené športové sedadlá, automatická klimatizácia, dažďový senzor, chrómové doplnky či 16“ zliatinové disky kolies. Uvažovali by sme nad príplatkovým balíkom City 3 (+1 095 €), ktorý prináša parkovacie senzory s kamerou vzadu, elektrické sklápanie spätných zrkadiel či veľmi dôležitý bezpečnostný prvok kontrolujúci mŕtve uhly.
Paralelne vedľa výbavy Titanium stojí športovo ladená verzia ST Line. V mnohých ohľadoch sú si tieto edície podobné, no ST Line prináša rad športových doplnkov a lepšie možnosti individualizácie. Spomenúť môžeme napríklad efektné 17“ zliatinové disky, športové nárazníky alebo čierne exteriérové prvky vrátane prednej masky chladiča či bočného lemovania okien. V interiéri nájdeme športový volant, semišové sedadlá, tmavý strop a malé ozdobné plôšky s nápisom ST Line. Takto vybavený EcoSport je navyše k dispozícii s výkonnejším litrovým turbomotorom (103 kW) a športovým podvozkom. Za zaujímavú tiež považujeme možnosť farebného odlíšenia strechy bez príplatku (k dispozícii sú 4 rôzne odtiene strechy).
Nový Ford EcoSport v nás nepochybne zanechal dobrý dojem. Hlavnými lákadlami budú výkonné motory, bohatá štandardná výbava a dostupný pohon všetkých štyroch kolies. Optimizmus sa nevytratil ani pri pohľade do cenníka, ktorý sľubuje päťročnú záruku s asistenčnou službou na dva roky zadarmo. **SYNC 3** Najnovší infotainment automobilky Ford prináša inovatívne riešenia v oblasti prepojenia mobilného telefónu s autom. V modeli EcoSport je tento systém so 6,5“ dotykovou obrazovkou štandardne dodávaný vo verziách Titanium a ST Line. Za príplatok je Sync 3 k dispozícii aj s väčším 8“ displejom, navigáciou a prémiovým audiosystémom Bang & Olufsen s 10 reproduktormi. Pokročilé prepojenie aplikácií Android Auto a Apple CarPlay so vstavaným systémom oceníte pri každodennej jazde. Sync 3 cestujúcim umožňuje využívať obľúbené aplikácie ako napríklad Waze či Spotify aj počas jazdy. Aby nedochádzalo k odpútavaniu pozornosti vodiča, systém podporuje hlasové ovládanie dôležitých funkcií, vďaka čomu môžete bezdotykovo meniť rádiové stanice či vytočiť kontakt. Za obzvlášť zaujímavé považujeme aj hlasné čítanie textových správ. Život vám môže zachrániť funkcia núdzového volania záchranných služieb. Len čo systém zaznamená vystrelenie airbagov alebo odstavenie palivového čerpadla, auto skontaktuje lokálneho operátora na núdzovej linke a podá mu správu o udalosti v zrozumiteľnom jazyku.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »