TEST Suzuki Swift 1.0 BoosterJet SHVS: Hybrid z donútenia? Iba v pozitívnom zmysle slova.
Swift prijal nové technológie s rozumom a mierou, hoci to v skutočnosti vôbec nepotreboval!
Vydané Text: Erik Stríž
Štvrtá generácia Swiftu sa prispôsobila súčasnosti a okrem množstva techniky sa ponúka aj vo verzii s hybridným pohonom. Suzuki predviedlo hybridný Swift už v roku 2009, tento sa však nabíja iba rekuperáciou, o čom informuje biela ikonka na otáčkomere. Nejazdí na elektrinu a technológia SHVS má iba minimálny vplyv na jazdu. V lepšom prípade zlepšuje spotrebu, väčšinou pomáha systému štart-stop. Kuriózne je, že tento elektrický systém váži iba 6 kilogramov.
Pod kapotou pracuje benzínový motor 1.0 BoosterJet, na dosah pravej ruky máte 5-stupňovú prevodovku so spiatočkou na pozícii 6. stupňa. Kto má pochybnosti o litrových agregátoch, musí vyskúšať jazdu na tomto aute. Motor má dobrý zvuk, jeho silu cítiť už asi od 1 700 otáčok a bez problémov tlačí do sedadla aj po prekročení štyroch tisíc. Auto je živé a obratné, nástupy akcelerácie aj brzdenia sú rýchle, nedotáčavosť sa prejavuje iba pri naozaj rýchlom vjazde do zákruty. Zadok počas rýchlej jazdy odskakuje, je to typický prejav použitej nápravy, avšak manévrovateľnosť je výborná. Aktuálny Swift sa medzigeneračne rozšíril, znížil a skrátil, ale má o 2 cm väčší rázvor. Pozitívny vplyv na dynamiku má aj použitá ľahká platforma Heartect a skutočnosť, že pohotovostná hmotnosť je iba 875 kg!
Interiér spĺňa naše požiadavky na primerane komfortnú jazdu, plastové kryty palubovky sú však tvrdé a nepoddajné, volant je možno až príliš veľký a úzky. Radiaca páka je krátka, optimálne tuhá a s jej ovládaním nebudú mať problém ani dámy. Napriek kratšej dĺžke v porovnaní s predchodcom má Swift až o 54 litrov v kufri viac a predná časť interiéru je priestorovo veľkorysá. Vzadu však majú už dvaja dospelí málo miesta a odviezť okrem seba štyroch ľudí je problém. Zadné sedadlá sa dajú sklopiť.
Swift má svoje čaro a nám sa jeho charakter naozaj páči. Na nič sa nehrá, ale drží krok s dobou a ponúka moderné funkcie, napríklad aj adaptívny tempomat, cúvaciu kameru a tiež varovanie pred haváriou s automatickým brzdením! Testovaný kus vo vrcholnej výbave GLX pritom nestál ani 15-tisíc eur.
**PLUSY:**
Technológie vo výbave GLX; manévrovateľnosť; pružný motor; LED svetlomety.
**MÍNUSY:**
Priemerne kvalitný interiér; malý kufor; málo miesta vzadu.
**TECHNICKÉ ÚDAJE**
Suzuki Swift 1.0 BoosterJet SHVS
Motor: preplň. benzínový R3, 998 cm³
Výkon: 82 kW (112 k) pri 5 500 ot./min.
Krútiaci moment: 170 Nm pri 2 000 – 3 500 ot./min.
Pohon a podvozok: pohon predných kolies, 5-st. manuálna prevodovka, vpredu zavesenie MacPherson, vzadu torzný nosník s pružinami. Brzdy kotúčové vpredu aj vzadu, vpredu s vnútorným chladením. Pneu 185/55 R16 vpredu aj vzadu.
Batožinový priestor: 254/579/947 dm³
Rozmery: 3 840 × 1 735 × 1 495 mm, rázvor 2 450 mm Pohotovostná/celková hmotnosť 875/1 1380 kg, objem nádrže 37 l.
Najvyššia rýchlosť: 195 km/h
Zrýchlenie: 0 – 100 km/h 10,6 s Spotreba: 4,8/ 4,0/ 4,3 l/100 km
Emisie CO₂: 97 g/km
Cena od/cena verzie/testované auto: 9 990 €/12 490 €/14 890 eur
Konkurenti: Toyota Yaris, Hyundai i20, Mazda 2
Erik Stríž
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Inzercia