TEST: Suzuki Vitara 1,6 VVT – Srdce na dlani
Za volantom Suzuki Vitara 1,6 VVT Copper Edition si uvedomíte, že netreba veľa na to, aby ste s autom boli spokojní.
Vydané Text: Majo Bóna
Kombinácia medených a hnedých akcentov v interiéri so semišovým a s koženým čalúnením vytvára za volantom príjemnú atmosféru tak, že si neuvedomíte tvrdosť niektorých plastov. Opäť môžeme pochváliť komfortné predné sedadlá aj logiku ovládania. Vitara je v interiéri atraktívne jednoduchá, takže jej ovládanie nebude pre vás žiadnym problémom. Multimediálny systém sa ovláda intuitívne, nechýba ani vynikajúca konektivita vo forme fungujúceho Apple CarPlay. Nechýba ani príjem digitálneho vysielania DAB, navigačný systém a dotyk klasiky zabezpečia analógové hodinky v strede palubnej dosky. Do toho všetkého treba prirátať aj predkolízny systém. Ten je príliš aktívny a ani prepnutie do režimu neskoršej reakcie na prekážku nemení jeho včasné a aj adekvátne hlasné upozornenie. Je to miestami vyrušujúce, na druhej strane vás to spoľahlivo ochráni pred zbytočnou kolíziou.
Poslednou kapitolou je motor. Štvorvalcový atmosférický motor s objemom 1,6-litra s maximálnym výkonom 88 kW (120 k) a maximálnym krútiacim momentom 156 Nm, v kombinácii s pohonom všetkých štyroch kolies Allgrip naznačuje svoje limity. Na druhej strane prichádza na pomoc pohotovostná hmotnosť 1,2 tony, vďaka ktorej je dynamika dobrá. V mestskej premávke nebudete cítiť žiaden deficit, v prípade diaľničného tempa 130 km/h však stúpnu otáčky nad hranicu troch tisícok. Neprejavilo sa to však na priemernej spotrebe. Tá sa napriek zimným podmienkam a pomerne častým krátkym trasám ustálila na 7,8 l/100 kilometrov, čo je vynikajúca hodnota a dokazuje, že v mestskej premávke je v zime naftový agregát v nevýhode oproti benzínovému. V tejto kombinácii reprezentuje ideálny mix ceny, jazdných vlastností, priemernej spotreby a stále atraktívnej cenovej politiky, ktorá je pre tento model typická.
**Technické údaje:**
Suzuki Vitara 1,6 VVT Allgrip
Motor: atmosf. benzínový R4, 1 586 cm3
Výkon: 88 kW (120 k) pri 6 000 ot./min.
Krútiaci moment: 156 Nm pri 4 400 Nm
Pohon a podvozok: 5-st. manuálna prevodovka, pohon všetkých kolies, vpredu zavesenie typu McPherson, vzadu multilink. Brzdy kotúčové, vpredu aj vzadu, vpredu s vnútorným chladením. Pneu 215/55 R17
Batožinový priestor: 375/1 120 dm3
Rozmery: 4 175 × 1 775 × 1 610 mm, rázvor 2 500 mm pohotovostná/celková hmotnosť 1 235/1 730 kg, objem nádrže 47 l
Najvyššia rýchlosť: 180 km/h
Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 12,0 s Spotreba: 6,5/5,1/6,6 l/100 km
Emisie CO2: 130 g/km
Cena/testované auto: 19 700 €/ 20 100 €
Konkurenti: Hyundai Kona, Opel Mokka X, Dacia Duster
**Hodnotenie: 3,5**
PLUSY: Vysoký bezpečnostný štandard, bohatá výbava, priemerná spotreba.
MÍNIUSY: Niektoré plasty v interiéri, menší batožinový priestor.
Pohon 7 Podvozok 7 Komfort 8 Interiér 7 Cena/výbava 7
Inzercia