TEST: Škoda Karoq 2.0 TDI 4 x 4 Style – Jednotkár

Materský Volkswagen ešte netuší, že najväčším konkurentom Tiguana bude nové kompaktné SUV z Českej republiky – Škoda Karoq. My sme zisťovali, ako jazdí plne vybavená verzia s najsilnejším naftovým dvojlitrom pod kapotou.
Vydané  Text: 
Českí vývojári opäť raz navštívili technologické sklady materského koncernu a postavili auto, ktoré bude šliapať po krku najdôležitejším hráčom v segmente. V ohrození je najmä príbuzný Tiguan. Proti nemu totiž Škoda používa jeho vlastné zbrane, ktoré navyše predáva v krajšom balení a za nižšiu cenu.
Aj keď škodovky nepatria k obzvlášť príťažlivým autám, nové kompaktné SUV si predsa len zaslúži pochvalu. Vďaka vyváženým proporciám pôsobí v porovnaní s väčším Kodiaqom o niečo štíhlejším, menej ťažkopádnym dojmom. Na celkový vzhľad majú nezanedbateľný vplyv podarené LED svetlomety s kryštalickým dizajnom, ktoré sú vo výbave Style dostupné bez príplatku. Netypická štedrosť pokračuje aj v iných oblastiach a priplácať si nemusíte ani za bezkľúčový vstup, parkovacie senzory, ambientné osvetlenie či adaptívny tempomat. Vďaka bohatej štandardnej výbave tak ani interiér nevyzerá ako po návšteve exekútora.
Plasty na palubnej doske sú mäkčené, no výplne dverí pôsobia vyslovene lacným dojmom. Zachraňujú to však chrómové doplnky, zaujímavé interiérové osvetlenie a dvojfarebný interiér. Zvláštnu pozornosť si zaslúžia originálne tvarované sedadlá, ktoré zvyšujú estetickú hodnotu celého interiéru. Tie sú navyše extrémne pohodlné a vďaka širokým možnostiam nastavenia si polohu za volantom nájde naozaj každý. Samostatnou kapitolou je palubný infotainment Columbus, ktorého dotyková obrazovka s vysokým rozlíšením má vynikajúcu jemnosť obrazu. Samotný povrch je však lesklý a celý displej sa veľmi rýchlo zacapká. Nepochopili sme ani funkčný zmysel dotykového ovládania hlasitosti. Celý systém má našťastie jednoduchú grafiku a výkonný procesor, vďaka ktorému si môžete užívať mobilné aplikácie Android Auto či Apple CarPlay.
Prostredníctvom displeja si tiež môžete vybrať hneď z niekoľkých jazdných režimov. Tie dokážu v prípade potreby maximalizovať terénne schopnosti, znížiť spotrebu v meste alebo zrýchliť reakcie na plynový pedál pri dynamickej jazde. Vo väčšine prípadoch sme si vystačili so štandardnou konfiguráciou. Dvojlitrové TDI s výkonom 110 kW a pohonom všetkých štyroch kolies nebude lámať rýchlostné rekordy. Jeho úlohou je v prvom rade „hltať“ kilometre pri čo najnižšej spotrebe, a preto sme sa rozhodli absolvovať cestu z Bratislavy do Košíc s cieľom zistiť skutočný apetít tohto kompaktného SUV. K výrobcom udávanej päťlitrovej spotrebe sme sa nepriblížili. Na diaľnici si Karoq vypýtal zhruba 6 l/100 km, v meste o pol litra viac. Viac ako spotreba nás prekvapila kultivovanosť motora spojená s dobrým akustickým komfortom na palube. Zvuková kulisa pripomínajúca Zetor 25 je, zdá sa, minulosťou, s týmto motorom už sídlisko budiť nebudete.
Základná cena naftovej motorizácie s pohonom 4 x 4 sa začína tesne pod 30 000 €. Pri výbere by sme si určite posvietili aj na lacnejší benzínový agregát 1.5 TSI (110 kW), ktorý je síce dostupný len s pohonom prednej nápravy, no disponuje slušným výkonom a vďaka vypínaniu valcov je rozumná aj spotreba. **Technické údaje:** Škoda Karoq 2.0 TDI 4 x 4 Style Motor: preplňovaný naftový R4 1968 cm3 Výkon: 110 kW (150 k) pri 3 500 – 4 000 ot./min. Krútiaci moment: 340 Nm pri 1 750 – 3 000 ot./min. Pohon a podvozok: Pohon všetkých štyroch kolies, 7-stupňová automatická prevodovka, vpredu McPherson, vzadu Multilink. Brzdy kotúčové, vpredu s vnútorným chladením. Pneu 225/45 R19. Batožinový priestor: (VarioFlex) 479 – 588/1 810 dm³ Rozmery: 4 382/1 841/1 607 mm, rázvor 2 630 mm Pohotovostná/celková hmotnosť: 1 561/2 100 kg, objem nádrže 55 litrov Najvyššia rýchlosť: 195 km/h Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 9,3 s Spotreba: 5,9/4,5/5,2 litra na 100 km Emisie CO₂: 137 g/km Cena od/testované auto: 19 770€/40 058 € Konkurenti: Volkswagen Tiguan, Peugeot 3008, Opel Grandland X, Toyota RAV4 **Hodnotenie:** 4,5 hviezdy Pohon 8 Podvozok 8 Komfort 9 Interiér 9 Cena/výbava 8




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!




Inzercia

Inzercia