Test Hyundai Kona 1.0 T-GDi Family: Všetko je inak (a stále dobre)!
Malé SUV si úspešne razí svoju cestu a dokazuje, že liter pod kapotou je v poriadku. Benzínový variant sa od naftového líši nielen motorom, ale aj samotným podvozkom.
Vydané Text: Erik Stríž
Test Hyundai Kona 1.0 T-GDi Family: Všetko je inak! (foto: Erik Stríž)
Mnohí stále pochybujú, či je Kona skutočne SUV. Veď je príliš malé a keď sa dozvedia, že má iba litrový trojvalec, manuál a pohon predných kolies, majú dôvod ešte na väčšie pochybnosti. A k tomu aj torzná tyč vzadu? Konu je potrebné najprv pochopiť, vyskúšať a až potom hodnotiť. A to hodnotenie skrátka nemôže byť negatívne.
Kompaktné SUV od značky Hyundai sme testovali vo februári a zhodou okolností práve v čase, keď začalo prudko snežiť. Mohlo by sa zdať, že to bude ideálny čas na vyskúšanie jeho jazdných vlastností, avšak pravdou je, že do terénu, snehu či blata táto verzia Kony určená nie je. Čítajte ďalej.
Hyundai Kona je veľký špekulant. Klame telom a tvári sa, že je oveľa silnejší a „terénnejší“.
Polonezávislá zadná náprava a trojvalec však nie sú pokleskom kvality, pretože sú zladené dobre a jazdné vlastnosti hrajú v prospech Kony. Hyundai sa dnes môže pochváliť tým, že v konkurencii SEAT-u a Kie vyhráva v otázke dizajnu, čo je pre súčasného zákazníka najdôležitejším faktorom kúpy, samozrejme, hneď po cene.
TECHNICKÉ ÚDAJE HYUNDAI KONA 1.0 T-GDI FAMILY
Motor preplň. benzínový R3, 998 cm³Výkon 88 kW (120 k) pri 6 000 ot./min.
Krútiaci moment 172 Nm pri 1 500 – 4 000 ot./min.
Pohon a podvozok: 6-st. manuálna prev., pohon predných kolies, vpredu McPherson, vzadu polonezávislá náprava s torznou priečkou. Brzdy kotúčové, vpredu s vnútorným chladením.
Pneu. 215/55 R17.
Batožinový priestor 361/1 143 dm³
Rozmery: 4 165 × 1 800 × 1 565 mm, rázvor 2 600 mm,
Pohotovostná/celková hmotnosť 1 233/1 775 kg, objem nádrže 50 l.
Najvyššia rýchlosť 181 km/h
Zrýchlenie 0 – 100 km/h 12,0 s
Spotreba 6,3/5,0/5,4 l/100 km
Emisie CO2 125 g/km
Cena/testované auto 14 490/20 140 €
Konkurenti: Kia Stonic, VW T-Roc, Seat Arona
Test je prevzatý z magazínu Auto Motor a Šport 3/2018
Erik Stríž
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Predstavujeme nový Qashqai
Nissan Qashqai sme si zamilovali všetci. Prémiové SUV je teraz za bezkonkurečnú cenu
Inzercia